Trenger gavetips!

Julilykke-17

Forumet er livet
Julibaluba 2017
Februarbarna 2020
Marsboere 2020
Hjelp! Jeg trenger gavetips til samboeren som har bursdag om halvannen uke, han er helt håpløs å finne gaver til. Ønsker seg ingenting og har alt han trenger, som de fleste i dag...

Litt om gubbisen: Han blir 34 år og er skikkelig mannemann med olje på nevene og dritt under neglene. Han er superinteressert i båt og har fire stykker, men har veldig sterke meninger om alt av utstyr slik at det er vrient å finne på noe båtrelatert som han ikke har enten a: allerede kjøpt selv, eller b: konkludert med at ikke er det han ser etter.

Han har mark i rompa og må ha prosjekter gående, ellers kjeder han seg. Han er superhandy og elsker å gjøre ting selv, vi snakker alt fra snekre, skru bil og båt, til å sy gardiner og duker, trekke om stoler osv. Han har hele garasjen full i verktøy og fikk det som stod på "trenger" lista til jul. Han er også glad i å fiske, men da fortrinnsvis sette garn og teiner, og til det formålet har han akkurat handlet inn masse nytt selv. Han abonnerer allerede på båt-og fiskemagasinene han liker slik at det er uaktuelt.

Vi bor i nærheten av Voss og jeg har vært inne på tanken om å gi han en opplevelse, siden naturen her innbyr til aktivitet. Han er dessverre den minst eventyrlystne av oss og vil helst at jeg skal være med på sånne ting, ergo må det være gravidvennlig. Da utelukkes rafting, paragliding, elvepadling etc.. Vi var i vindtunnellen til bursdagen hans i fjor, det endte med at jeg også måtte fly, for han ville ikke (turte ikke?) gjøre det alene.

Spurte han om hva han ønsket seg for to uker siden og fikk da til svar at "øhm, eg lyt tenke på da, men ein pølsetermos hadde vå kjekt å ha". I frykt for å ende på pølsetermos og gavekort på Biltema lurer jeg derfor på om noen lure sjeler der ute har gode tips?

Hva med en velvære-tur for dere begge? Finnes diverse spa, det fungerer fint for min handyman. Enten en helgetur i utlandet eller om det er noe som ikke er så langt unna. Utrolig koselig å bare være kjærester og kose seg før den lille kommer.

Hva med en velvære-tur for dere begge? Finnes diverse spa, det fungerer fint for min handyman. Enten en helgetur i utlandet eller om det er noe som ikke er så langt unna. Utrolig koselig å bare være kjærester og kose seg før den lille kommer.
Jeg fikk lurt han med på spa med 1 times aromaterapi i Warszawa i høst og det synes han var superdigg. Dessverre er han av typen som er livredd noen skal se ham, fordi det er tabu å innrømme at man er mann og samtidig tar vare på kroppen og huden sin i hans vennegjeng.. Jeg får han defor ikke med på noe sånt hjemme i Norge, og helgetur til utlandet er ikke aktuelt nå pga oppussing og økonomi. Ellers et kjempegodt tips! Og ja, han blir nok den første til å foreslå noe sånt neste gang vi er utenlands;)

Vanskelig med gaver altså. Kjenner meg godt igjen. Her er noe av det jeg kjenner til på Voss, i tillegg så er Visitvoss en fin side for inspirasjon :D

Voss Bryggeri (ikke såå gravidvennlig, men kanskje "mannevennlig" :p)
Store Ringheim
Elvatun resturang og spa
Fleischers
Park Hotel
Smalahovetunet

http://www.visitvoss.no/ting-a-gjera/aktivitetar/fiske-og-jakt
http://www.visitvoss.no/ting-a-gjera/attraksjonar/kulturattraksjonar
http://www.visitvoss.no/ting-a-gjera/aktivitetar/rundturar
http://www.visitvoss.no/ting-a-gjera/aktivitetar/andre-aktivitetar

Hvis han ønsker seg pølsetermos, så synes jeg du skal kjøpe det. Ingen dum idé med et gavekort på Biltema heller, det viktigste er jo at han får noe han har bruk for, ikke hvor stort eller spennende det er :) Enig i at opplevelsesferier er gøy, men høres ut som det er en del begrensninger. Men en romantisk middag er jo også koselig.

Her i huset er mannen elendig på å kjøpe klær (gjør ikke noe å gå i de samme klærne år ut og år inn (han har klærne han hadde på seg på vår første date, for over ti år siden, fortsatt - og de passer:p)) så om han ikke ønsker seg noe når han har bursdag - kjøper jeg klær til han (god grunn til å kvitte seg med noe gammelt)
Ellers er øl smaking/forskjellige øl typer en sikker vinner både hos mannen, bror og svoger her.. (Om han liker øl, kan jo BØ (Bergen ølfestival) være noe du kan "sende" han på -mener det er i august/september)

Klær, sko (om han er som min mann blir ALT brukt i garasje/arbeid og holder seg bare fint en liten stund), lett og deilig turbukse til fritid, en god jakke, hotellovernatting med inngang til bad, ikke nødvendigvis spa.. kommer ikke på mer, men ellers praktiske ting eller klær som du tidligere har tenkt han trenger i tillegg til pølsetermos :p

Takk for mange gode innspill! Da blir det nok litt nye klær, en god middag og pølsetermos fordi det nesten er litt morsomt:happy:

Back
Topp