Trenger forslag til middager

Krølla82

Forumet er livet
Jeg trenger forslag til middager...jeg føler at vi har det samme om og om igjen. Min samboer er litt sær i matveien kan man si så er ikke så lett å vite hva jeg skal lage. Kan ikke dere please komme med forslag til hva jeg kan lage som ikke innehoder fisk og kjøttdeig. Hjemmelaget pizza er heller ikke noe som faller i smak. Og jeg er drit lei ris og wok.

I dag har vi hatt pastasalat

- kokt pasta vendt i pesto
- cherrytomater
- agurk
- sukkererter
- vårløk
- marinert soltørket tomat
- kyllingfilet skåret i biter, krydret og stekt
- avocado
- fetaost
- sprinkle balsamicoeddik over

Gutten vår på 3,5 elsker det.
Dersom det er noe mannen din ikke liker, så får han pelle det ut

Taco kylling

-Stek kyllingfileter lett i pannen, ha på litt taco krydder
Legg de i en ildfastform og hell på ett glass taco saus og en boks fløte
Inn i ovnen i 30 minutt på 200 grader
kok pasta til[:D]

ORIGINAL: Krølla82

Jeg trenger forslag til middager...jeg føler at vi har det samme om og om igjen. Min samboer er litt sær i matveien kan man si så er ikke så lett å vite hva jeg skal lage. Kan ikke dere please komme med forslag til hva jeg kan lage som ikke innehoder fisk og kjøttdeig. Hjemmelaget pizza er heller ikke noe som faller i smak. Og jeg er drit lei ris og wok.

Henger meg på den her! Har akkurat lik samboer selv, han vil alltid ha biff eller kebab, aldri kjøttkaker og annen "vanlig" mat..

ORIGINAL: Frøken S

ORIGINAL: Krølla82

Henger meg på den her! Har akkurat lik samboer selv, han vil alltid ha biff eller kebab, aldri kjøttkaker og annen "vanlig" mat..

Slik er det her også...
Resulterte i at jeg ble EKSTREMT matlei og gikk ned aaaalt for masse (fra 48 til 35)....[:'(]

flesk, poteter og duppe

spagetti, kjøttsaus/tomatsaus og hvitløksbaggiser

røkte kjøttpølser, brunsaus og poteter (makaronistuing)

grønnsaksuppe(poteter,gulrøtter,purre,kjøttpølse,masse grillkrydder, kjøttbuljong, salt og pepper)

spagetti carbonara(en digg oppskrift på matprat.no) og hvitløksbaggiser

kyllingfilet bakt i ovnene med matfløte,paprika, hvitløk og grillkrydder, med ris eller fløtegratinerte poteter

pannekaker

biff med noe digg tilbehør

Eg synst det er godt med:

Tomatsuppe, med pølser oppi

tacokylling salat (har taco krydder på kyllingen, og tar resten av salat som en lika) også med ris

potetstappe, med pølser i, eller med gryterett til

fiskegrateng med poteter og raspa gulrot og smelta smør

potetstapp, kjøttboller, ertestuing og brunsos

grønnsak'suppe med masse pølser i

Her har du en sinnsykt god kylling gryte[:D]

prøves! du trenger:

1 rød paprika
1 gul paprika
1 pakke sjalottløk
ca 3-4 kyllingfileter
1 pakke bacon
1 terning grønnsaksbuljong
1 creme fraiche.
Ris

Først kutter du opp alle grønnsakene, så tar du de opp i en stor panne.
Ta creme fraichen og buljongen oppi. Så fyller du creme fraiche begeret 2/3 deler opp med vann, og tar det oppi. Det skal varmes opp på middelsvarme [:)]
Så deler du opp kyllingen og bacenet i små biter. Steker det og tar det oppi med grønnsakene, kokes opp under lokk.. Smakes til med litt salt og pepper..
Passer veldig godt med jasmin eller basmati ris til[:)]

Lover deg du kommer til å ELSKE DEN[:D][:D][:D][:D][:D][:D]

Back
Topp