trenger forslag! (middag lille julaften)

x1x*hemlis_i_magen*

Elsker forumet
svigers kommer til oss lille julaften i år, siden vi feirer julaften med min side i år.

forrige gang hadde vi alt mulig, kald ribbe, pølser og medisterkaker, masse julepålegg, lefser og godt brød... jule-kveldsmat.

men har egentlig lyst til å lage ordentlig middag i år[:)] men hva?

pinnekjøtt liker ikke alle som kommer, ellers ville jeg tatt det.

Her skal vi ha både min og gubben sin familie hos oss på julaften! Vi skal ha det meste! Ribbe, skinkestek, pinnekjøtt, innmatpølse og julepølse og med alt tilbehør!! Så kan de bare velge det de sjøl vil ha å spise!![;)]

Jeg vil foreslå ovnsbakt laks:) Jula består stort sett av tung og mettende mat, og da er det deilig med noe "lett" [:)]

takk for forslag! men vil gjerne ha fler[:)]

Vi skal ha røkt lammelår!![:)]

lille juleaften har jeg vokst opp med at da er det risengrynsgrøt.
Kunne hatt spekemat og flatbrød til også. Og en mandel i grøten med premie

Lutefisk da...jammi![:D]

...kalkun kanskje ...lettvindt og godt[:D]

dere kan jo kanskje ha kalkun da, det er jo bare så sinnsykt godt[:D]
kalkun, julepølse, grønnsaker,poteter, brunsaus og rødkål...mmmm[:D]

Vi skal spise risengrynsgrøt på lille julaften, pinnekjøtt på julaften, kalkun på 1.juledag og surret svinestek 2. juledag. 3. juledag skal vi faste (evnt spise rester, jeg lager ikke mat den dagen)!! [:D]

Vi spiser alltid grøt lille julaften, med mandel, og marsipangris til "finneren".  Aldri hørt om annet enn grøt på denne dagen jeg faktisk, trur jeg da..... Dessert er selvfølgelig også med.. Fikk helt sperre nå, kommer ikke på hva det heter. Grøt i krem, sukker, med rød saus... Risgrøt??

Back
Topp