Trenger et tips...

Alvejinta

Andre møte med forumet
Jeg skal i bryllup i helgen og trenger noen tips til hva som kan være gode forklaringer på hvorfor jeg ikke drikker. Festen er ikke så langt unna, men vi skal overnatte på hotellet der bryllupsfesten er. Jeg kan derfor ikke skylde på at jeg kjører....
Jeg kan jo ikke ha med eget drikke i bryllup heller....
(håper jeg ikke må sitte ved siden av noen jeg kjenner...)

Si at det ikke går pga medisiner du har tatt for halsbetennelse? 

Jeg vet ikke egentlig hehe jeg skal bruke datteren min som grunn i hvertfall, at jeg ikke har tid til å være fyllesyk hehe når det er sagt, har jeg aldri vært fyllesyk så det er en laber unnskyldning

Eller, så går det jo ann å bare ikke ha lyst på alkohol

Jeg bruker alltid å skylde på at jeg ble så dårlig sist gang at det er leeenge til jeg skal drikke neste gang :) Det er jo et bryllup, det er jo bare å si at du ikke vil være superdårlig dagen derpå.

Vet mange bruker medisiner som unnskyldning - du finner nok på noe :)

Dersom unnskyldningen ikke er så lang, er den mer overbevisende. Det burde liksom ikke være behov for en lang historie om det. Si at du ikke vil drikke. Det er grunn nok for mange. 

Takk for tips!
Satser jo på at ingen spør eller sender meg noen rare blikk ilpet av kvelden...

Takk for tips!
Satser på at ingen spør eller sender meg noen rare blikk i løpet av kvelden...

Hvis du har lappen så kan du si at du kjører.

Jeg serverte velkomstdrikke i en venninnes bryllup en gang, og en jente kom bort og sa: kan jeg få alkoholfritt? Du skjønner, jeg går på penicillin. Alle mine varsellamper lyste. Hun er gravid, tenkte jeg. Hvorfor i alle dager skulle hun ellers forklare meg hvorfor hun ikke ville ha alkohol? Som om det spilte noen rolle for meg. Det stemte-hun var gravid. Jeg pleier å ta et glass med vin og late som jeg drikker av det. Og så holder jeg meg tett til mannen, og så bytter vi glass underveis. Ingen bryr seg. Sist gang jeg var gravid dampet jeg av etiketten på en vinflaske og tok den på en flaske med alkoholfri vin. Da hadde jeg med egen drikke riktignok. Det var dritstress, og helt unødvendig. Ingen kastet to blikk på hva slags vin jeg drakk. Hvis jeg har sjansen på fest tar jeg meg en ølboks og fyller den med vann. Da kan jeg gå rundt og "drikke" uten at noen mistenker noe:)

Som regel er det ingen som legger merke til sånt. Bare pass på at du tar alkoholfri velkomstdrink (de ser jo helt like ut) og brus/vann til middagen fordi "du synes det er bedre med tørstedrikke når du spiser" og hvis det er åpen bar etterpå kan du jo drikke alkoholfritt øl eller bare brus, ingen vil jo spørre om det er alkohol i det eller ei. 

Back
Topp