Trenger et råd - hvitevarer eller ikke i utleieleilighet?

Skytten84

Glad i forumet
Vi lager utleieleilighet i huset våres, nå har jeg kommet til punktet hvor jeg planlegger kjøkken! Lønner det å leie ut med eller uten hvitevarer, tenker å ha integrerte kanskje fra IKEA i såfall:)  Noen tips, med eller uten?? :)

For min del hadde det vært supert om det hadde vært inkludert hvitevarer, gjerne ikke vaskemaskin eller tørketrommel, men på kjøkkenet hadde jeg digget det! Det er kun fordi jeg er student og ikke har penger til å kjøpe hvitevarer. Men igjen, så er det mulig å kjøpe brukt og da går jo det.. Siden dere skal lage kjøkkenet nå, så ville jeg hatt det inkludert, bare fordi jeg synes det ser fint ut =) Kan også legge på litt i leien hver mnd på grunn av hvitevarene =)

Kommer vel litt an på hvem man leier ut til. Vi har ikke integrerte hvitevarer og har kjøpt alt vi trenger selv, det er en løsning vi er fornøyd med.
Om jeg var student og skulle leie hadde jeg satt pris på at det var hvitevarer i leiligheten.

Kommer vel an på hva slags leietager du vil ha.

Da vi leide syntes vi det var veldig greit å leie med hvitevarer, for da ble det mindre å flytte på for oss. Vi var relativt unge begge to, og hadde ikke noe særlig av sånt fra før av.

For de litt eldre leietagerne jeg kjenner, så foretrekker de uten, fordi de som regel har alt sånt fra før av.

Så må du tenke over innkjøpspris, risiko for at noe blir ødelagt osv...

Vi er nesten ferdig med utleieliligheten vår nå, og har satt inn hvitevarer. integrert kjøl/frys fra ikea, resten er fra vårt "gamle" hus.
Vi valgte det fordi hvitevarer som taes ut og inn lager mye slitasje, stygge vegger og gulv. Så hvis f.eks neste leieboer har et annet type kjøleskap enn forrige, så vil kanskje merker osv synes på veggene rundt. :)

j02j06g09 skrev:
Vi er nesten ferdig med utleieliligheten vår nå, og har satt inn hvitevarer. integrert kjøl/frys fra ikea, resten er fra vårt "gamle" hus.
Vi valgte det fordi hvitevarer som taes ut og inn lager mye slitasje, stygge vegger og gulv. Så hvis f.eks neste leieboer har et annet type kjøleskap enn forrige, så vil kanskje merker osv synes på veggene rundt. :)

Det har ikke vært i mine tanker, men det ble avgjørende for meg;) Vi har god lagringsplass hvis de har hvitevarer selv, så de kan lagre de her;)

Vel... Personlig synes jeg, komfyr og kjøleskap og vaskemaskin er et minimum når jeg leier.
Jeg har aldri leid et sted som ikke hadde det (og jeg har leid 4 steder til nå).

Vi har kun stekeovn/komfyr i utleieleiligheten vår. Skaffe hvitevarer er leietakers problem.. Har ikke hørt noen klager hittil :)

Back
Topp