Trenger en liten lufting!

mariol

Flørter med forumet
Hei :) jeg er må 8+4 i dag, og blir fort sliten.. Det her er vårt andre barn, har en gutt på 15 mnd :) Førstw svangerskapet gikk på skinner! Ikke sliten, ingenting hele svangerskapet! Nå verker kroppen og hodet etter en dag på jobb :( Og jeg hater det!!!! Jeg er aldri syk *bank i bordet*, og jeg føler faktisk litt nederlag av at jeg er så ferdig etter en dag på jobb :( Og jeg må jo være der for sønnen min på ettermiddagene, da pappaen jobber mye kveld! Syns det er så vanskelig med sykemelding, samtidig som jeg ikke skjønner helt åssen jeg skal klare med gjennom de neste ukene uten noe sykemelding :( Syns det er veldig vanskelig å vite hvor jeg skal sette grensa om dere skjønner!? Hater det genet som gav meg dårlig samvittighet :P Hehe.. På forhånd takk :D deilig å Få ut litt frustrasjon også :P natta :)

Få det ut :D

Jeg hadde det likt som deg. Første svangerskap var helt fantastisk. Denne gangen er jeg ikke like begeistret. Kvalm og dårlig matlyst, svimmel, hodepine og halsbrann av og på.
Men hva vi ikke gjør for familien <3 :D

God bedring til deg :D

Men man får liksom dårlig samvittighet uansett. Er man for lite på jobb, så får man dårlig samvittighet for jobben. Er man for mye på jobb, får man dårlig samvittighet for de hjemme. Skulle ønske vi bare kunne pakket vekk hele den dårlige samvittigheten! I bunn og grunn er det kun de hjemme som virkelig betyr noe, så ta deg heller en liten sykemelding med god samvittighet! Det kommer jeg til å gjøre etterhvert :-)

Kan du diskutere litt med legen din? I utgangspunktet tenker jeg også at vi må prioritere hjemmesituasjonen. Om vi tyner oss for jobben slik at familien sliter, hva får vi igjen for det? Synes du skal ta imot en sykemelding og være glad for pausen du får.

Er enig i det at en får dårlig samvittighet uansett, men familien kommer uansett først og det er viktig å ha overskudd til å fungere som mor og husmor. Hvis jobben tar fra deg mer enn det gir deg, syns jeg at du med god samvittighet skal vurdere sykemelding sammen med legen din. Kroppen er flink til å si fra når det er nok/for mye. Kjenner meg igjen i det du beskriver og jobber bare 1 dag pr uke nå for å kunne prioritere snuppa og sambo, spiren jeg bærer på og meg selv. Merker stor forskjell på første og andre svangerskap jeg også iht form og overskudd. Redusert stilling er kjekt for å ha litt kontakt med jobben, og ellers går dagene til å pleie familie og egen form. Full sykemelding kan også gjøre susen en periode. Ønsker deg lykke til :-)

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Tusen takk :) Jeg veit fortsatt ikke heelt hva jeg skal gjøre, men tror det blir å
Ringe legen i morgen tidlig å få en time i morgen :) snakket med sjefen min i dag, og hun syns det er bedre å gripe det fatt tidlig enn å gå på en skikkelig smell seinere! Litt godt å høre egentlig :)

Sjefen din har nok rett. Godt mulig dette i hovedsak er 1.trimester trøtthet og at du blir bedre form i neste trimester. Og da kan det jo være bra og ikke være utslitt/gått på veggen til da.

Snakk med legen.. du kan jo få en sykemelding på 25- 50 % av stillingen din i første omgang. ville hørt på kroppen..du får svi senete om du ikke slapper av :-/
Jeg jobber 50% i fjøs, men jobber 3-4 timer hver dag istedenfor fulle dager med flere fridager.. men pga problemer med bekken..så kan det hende eg må ned i 25% stilling..snart høres lite ut å jobbe.. men er veldig tungt arbeid. Eg måå høre på kroppen :-) (og det med uten dårlig samvittighet)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Ja, det er viktig å lytte til kroppen! Og jeg vet at hadde det vært noen som hadde spurt meg om det samme, så hadde jeg sagt at de burde ta ut litt sykemelding.. Men når det gjelder en selv..... Var uansett hos legen i dag, og det ble 50% sykemelding, med litt tungt hjerte! Men, det er jo til det beste!

Back
Topp