Trenger en Hobby-fadder, eller 5..!

Arianne SmartASS

Glad i forumet
Heiiii flickor![:)]
Jeg har SÅ lyst til å flytte inn her jeg! Men.. jeg har jo ingen hobby..[X(]

Men jeg VIL! Strikke og hekle.. men.. jaja, et sted må man vel begynne..

Noen som vil hjelpe til?[:)][X(]

Kan ikke hekle eller strikke så kan ikke hjelpe deg der [8D]
Men kan lage kort, esker, poser og sånne ting, scrapping er min hobby [:D]

Her finner du mye nyttig om å strikke og hekle! http://www.garnstudio.com/lang/no/skole/strikk_index.php

Takk[:D]

Hekla ørtogførti par grytelapper da jeg var 10 eller noe, og strikket et mor signe-teppe nå da jeg gikk gravid sist. Med masse fine huller i, men pyttsann[:D] Jo, også en sånn hals.. type wham bam thank you lamb!

Bortsett fra dét så har jeg aldri strikka noe, og heklinga husker jeg ikke en mm av..[X(]

Dere scrapper jo så utrolig mye fint, men det blir liksom litt overwhelming... hvor begynne liksom[:-]

Så vil strikke og hekle foreløpig.[:D]

Hvis du lurer på noen innen tegning eller bilderedigering, kan du bare sende meg en pm [;)]

Jeeei, så snille dere er![:D]

Såe... ja.. hvor begynner jeg tro..?[X(][8D][:D]

ORIGINAL: Arianne SmartASS

Jeeei, så snille dere er![:D]

Såe... ja.. hvor begynner jeg tro..?[X(][8D][:D]

Noe du har veldig lyst å lage??[;)]

Jeg liker å hekle litt innimellom.. Men blir fort lei hvis jeg ikke har et mål.. Ikke er jeg noen mester heller :p Og jeg kan ikke strikke!

Kanskje du har lyst å lage noe sammen med meg? Sånn at vi blir enige om en ting vi skal lage, også holder vi hverandre oppdatert og hjelper hverandre underveis?
Og/eller kanskje noen andre vil bli med på det?

If so; her er noen ideer til hva vi kan begynne med:
  • Hekle et sånt stort, rundt skjerf
  • Hekle amigurumier (små figurer)
  • Hekle kurver
  • Hekle juleløper
  • Hekle julegrytelapper

Åh, det er jo fantastisk![:D]

Siden det eneste jeg har hekla før er grytelapper, så tenkte jeg å begynne der igjen.[:D]
Husker at det var lett, men det er jo nesten 15år siden..[X(]

Nå er det såklart 1000 måter å hekle grytelapper på da.[:D]

Men jeg husker at vi hekla.... staver tror jeg mamma sa..[X(] haha, er på det nivået det ligger, så da skjønner dere..[8D]
Ïallefall, sånn at det ble tykke striper, haha bra forklaring (riller hvis man hadde strikka?[:D]), til et kvadrat.
Og så rundt og rundt med en annen farge, og så igjen med den første fargen, og så en sånn bølgekant rundt med den andre fargen igjen.[:D]
Noen som skjønte?[X(]

Og så har jeg de siste årene hatt sååå lyst til å få til å hekle et oldemorteppe, eller hva man nå kaller de.
Synes de er så fiiiine [:)]
Har fått med meg at rutene ikke er så vanskelige som jeg synes det ser ut som.. [:D]
Men blir utålmodig etter en stund, så det måtte blitt litt sånn nå og da-prosjekt[8D]

OG så så jeg noen her inne på hobby (tror jeg) som hadde strikka lue i fana-mønster.. lurer på om det var på en måte en tube bare, og så sydd sammen i 3 på toppen, hvis noen skjønner. Den hadde jeg lyst til å prøve.[:D]

Ønsket sånn etterhvert, etter man har lært, er jo å kunne strikke og hekle klær og sånt [:)]

ORIGINAL: Arianne SmartASS

Åh, det er jo fantastisk![:D]

Siden det eneste jeg har hekla før er grytelapper, så tenkte jeg å begynne der igjen.[:D]
Husker at det var lett, men det er jo nesten 15år siden..[X(]

Nå er det såklart 1000 måter å hekle grytelapper på da.[:D]

Men jeg husker at vi hekla.... staver tror jeg mamma sa..[X(] haha, er på det nivået det ligger, så da skjønner dere..[8D]
Ïallefall, sånn at det ble tykke striper, haha bra forklaring (riller hvis man hadde strikka?[:D]), til et kvadrat.
Og så rundt og rundt med en annen farge, og så igjen med den første fargen, og så en sånn bølgekant rundt med den andre fargen igjen.[:D]
Noen som skjønte?[X(]

Og så har jeg de siste årene hatt sååå lyst til å få til å hekle et oldemorteppe, eller hva man nå kaller de.
Synes de er så fiiiine [:)]
Har fått med meg at rutene ikke er så vanskelige som jeg synes det ser ut som.. [:D]
Men blir utålmodig etter en stund, så det måtte blitt litt sånn nå og da-prosjekt[8D]

OG så så jeg noen her inne på hobby (tror jeg) som hadde strikka lue i fana-mønster.. lurer på om det var på en måte en tube bare, og så sydd sammen i 3 på toppen, hvis noen skjønner. Den hadde jeg lyst til å prøve.[:D]

Ønsket sånn etterhvert, etter man har lært, er jo å kunne strikke og hekle klær og sånt [:)]

det er meg det!! hihi!![:D][:D] tror jeg vertfall..viss du fant bildene under nicket anevictoria [;)]
de er veldig enkle å greie å strikke. tror faktisk det var noe av det første jeg strikka!

ORIGINAL: Civena

det er meg det!! hihi!![:D][:D] tror jeg vertfall..viss du fant bildene under nicket anevictoria [;)]
de er veldig enkle å greie å strikke. tror faktisk det var noe av det første jeg strikka!

Jeg husker ikke., men det var det kanskje.[:D]
Ser gjerne bilde igjen asså.[;)][:)]

ORIGINAL: Cam!lla

Den lua var nydelig! Skulle ønske jeg kunne strikke.

Signerer! Den var knallfin !!

ORIGINAL: Chattèm

ORIGINAL: Cam!lla

Den lua var nydelig! Skulle ønske jeg kunne strikke.

Signerer! Den var knallfin !!

nåww!! tusen takk dere!![;)]

Jau.. så hvor begynner man...
Begynner med shoppingen kanskje..[8D][:D]

Jeg har ikke så mye, da.
Det jeg har:
En heklekrok nr.3 [:D]
En rundpinne str.3, en sånn lang en. (120cm?)
En rundpinne... str.6 tror jeg, også lang.
Og plastpinner nr.9[:D] haha, strikka en hals med de, type "Wham bam thank you lamb", eller hva den nå het..

Også har jeg noen nøster nilles babyull, og to nøster med eskimo (tror det heter det, sånn tjukt - brukte til den halsen)

Så hva trenger jeg, og hva skal jeg begynne med. Hehe[8D]

viss du skal strikke denne lua må du ha liten rundt pinne nr 2 og 2,5 [;)]
og så mener jeg at je har brukt silja garnet eller tilsvarende.[;)]

Back
Topp