Trenger en god bruktbil.. Hva slags bil har dere??

tobarnsmor 2012

Elsker forumet
ENDELIG skal vi kjöpe ny bil. 
Vet ikke helt prisklasse ennå, men blir en bruktbil til rundt 100 000.

Nå har vi en Ford Mondeo, og jeg er veldig glad i den store bagasjen.

Kriteriene er vel egentlig at det må väre god bagasjeplass. Skal ha inn en simo vogn + bagasje.
To barneseter i  baksete.
Helst isofix. (når begynte dette å komme i bilene?)
En bil som er generellt billig i drift. Mtp drivstoff, service ol

Ja, jeg har ikke sååå mye peil på bil. Så hva slags bil har dere, og hvilke bruktbiler er gode biler??

Push!

Jeg har en 2002 mod. Passat og kunne ikke vært mer fornøyd. Valgte med viljen den bilen av alle andre til 100.000. Jeg valgte diesel og manuell gir. Vær obs på rust på bakluke, låsekasser og gåen foringer o.l. i forstillingen. Ellers er det en topp bil
Har stor plass og man kan ettermontere isofix.

Sjakkruta skrev:
Jeg har en 2002 mod. Passat og kunne ikke vært mer fornøyd. Valgte med viljen den bilen av alle andre til 100.000. Jeg valgte diesel og manuell gir. Vær obs på rust på bakluke, låsekasser og gåen foringer o.l. i forstillingen. Ellers er det en topp bil

Jeg har i et tidligere forhold hatt passat. Det var vel rundt den årsmodellen du har. kansje et år eller to eldre. Den var det mye feil på, og er ikke deler til passat ganske dyre i forhold til andre biler? Hittils har jeg funnet en fin Mondeo og Toyota .. Begge 2005 mod og oppover med masse ekstra utstyr.

tobarnsmor 2012 skrev:

Sjakkruta skrev:

Jeg har i et tidligere forhold hatt passat. Det var vel rundt den årsmodellen du har. kansje et år eller to eldre. Den var det mye feil på, og er ikke deler til passat ganske dyre i forhold til andre biler? Hittils har jeg funnet en fin Mondeo og Toyota .. Begge 2005 mod og oppover med masse ekstra utstyr.

Passat opptil 2001 er ingenting å ha. Må ikke sammenligne de med 2001 og nyere.
Feilene som er, har jeg skrevet over her. Barnemat i.f.t. mange andre biler.

Så pass "gammel" Mondeo hadde jeg ikke kjøpt, mye mere feil med de. Toyota Avensis (om det er det du har funnet?) er kjempegode biler, men noe mindre enn Passaten. Evt. kan du også vurdere Volvo V70. Det er også veldig gode biler med god plass

I sommer kjøpte vi Toyota Avensis 2005 modell. Kjempe god og romslig bil, med 2 isofox koblinger baki.... Stor bagasjerom... hmm..... relativt billig i drift.
Toyota Avensis er en av de bilene det er minst feil med!
Og om du så må ha den på reperasjon så koster det ikke all verdens med penger.
Lett å få tak i deler, da det er en meget populær familiebil her i Norge :))

Absolutt en bil jeg anbefaler! :)

Så på Avensis og der må man jo opp i 150 000 + for en 2005 mod. Tenke å holde oss rundt 100 000.. Men fant en Toyota Corolla 2005 til 114 000.

tobarnsmor 2012 skrev:
Så på Avensis og der må man jo opp i 150 000 + for en 2005 mod. Tenke å holde oss rundt 100 000.. Men fant en Toyota Corolla 2005 til 114 000.

Viss ikke jeg husker feil, er vel de ganske små...?

Vi vurderer å ta inn en Avensis som byttebil på en vi skal selge. Den skal selges videre, så gi et vink om du kan være interessert. Er en 2004 mod., som vi tenker å ta rundt 120.000 for.

Volvo V70 må man jo godt opp i 160 000 for rett over 2000 mod. Det er uaktuellt

Vi har Skoda octavia, kanongod bil med veldig god plass:) den vi har er 2009 mod da og vi gav 240 for den. Men går du ned noen år så blir de nok betraktelig billigere:)

vi solgte vår 01 passat stv før sommeren.. diesel og automat 130 hk.. den eneste feilen var at girkassa røyk.. men den hadde kjørt LANGT da.. lenger enn gjennomsnittsfamilien.. ellers var det ingenting galt med den :)
så jeg kan trygt anbefale passaten..

vi har også en golf 4dørs som nr 2 bil - 97modell, halvparten av kilometeren som passaten.. men drøssevis med feil.. hadde den inne før sommeren.. 13000 svosj inn på verkstedets konto...

men du kan få mye god bil for 100.000 altså...
her finner du et par gode tips
http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=10040104

Dollface skrev:
vi solgte vår 01 passat stv før sommeren.. diesel og automat 130 hk.. den eneste feilen var at girkassa røyk.. men den hadde kjørt LANGT da.. lenger enn gjennomsnittsfamilien.. ellers var det ingenting galt med den :)

vi har også en golf 4dørs som nr 2 bil - 97modell, halvparten av kilometeren som passaten.. men drøssevis med feil.. hadde den inne før sommeren.. 13000 svosj inn på verkstedets konto...

Er akkurat det som er problemet med 130 hesters motoren og automat. Kassen tåler ikke alle de hestene/ nm. Går greit dersom man har de motorene med mindre hester da, eller velger manuell gir

Vi har en touran, 2004 modell.. Pris husker jeg ikke rett og slett...

Vi kjøpte nettopp ny bil og da gikk vi for Skoda Oktavia. For 09 modellen ga vi 230.000 men hvis du går ned noen modeller så tror jeg du kan få de ganske rimelig :) Jeg har aldri sett et så stort bagasjerom på en vanlig stasjonsvogn. Veldig god og kjøre og rimelig i drift. Kan virkelig anbefales :)

Sjakkruta skrev:

Dollface skrev:

Er akkurat det som er problemet med 130 hesters motoren og automat. Kassen tåler ikke alle de hestene/ nm. Går greit dersom man har de motorene med mindre hester da, eller velger manuell gir

Den røyk ikke før den hadde passert 230.000 km da, så jeg vil jo si at den holdt en god stund :P
Vi kunne visstnok ha fått dekka det på forsikringa.. men det visste vi ikke, så vi fikk en kompis av en kompis til å importere ei kasse fra DK og fikse det for oss.. :)

Vi skal hente vår nye brukt bil til torsdag :) Det er en Ford Fokus stasjonsvogn, 2005 modell, diesel, manual gir. Den koster oss 135000. Kan så klart ikke anbefale den før vi har hatt den en god stund, men etter å ha lest historikken bak denne type bil så blir den godt anbefalt av andre som har erfaring med den. Den har iallefall god plass og var veldig god å kjøre. Vi håper dette er den perfekte familiebil for vår del, og at vi kan ha mye glede av den:) 

Dollface skrev:

Sjakkruta skrev:

Dollface skrev:

Den røyk ikke før den hadde passert 230.000 km da, så jeg vil jo si at den holdt en god stund :P
Vi kunne visstnok ha fått dekka det på forsikringa.. men det visste vi ikke, så vi fikk en kompis av en kompis til å importere ei kasse fra DK og fikse det for oss.. :)

Ja det kan nok stemme. Er rett og slett en stor svakhet som de ikke burde ha.

Joda den holdt en god stund, men det gjør de også. Men før eller siden de må byttes eller overhales.

Godt at dere slapp billigere unna. Er ikke billig med ny kasse her til lands nei

Back
Topp