Trenger desperat tips om mat med LITE syre...

FruAH

Glad i forumet
Sliter så sykt med mye magesyre om dagen, noe som til tider gir halsbrann og kvalme [:'(][:'(][:'(] Vet snart ikke hva jeg skal spise jeg! Får mye syre av hvetemel også. Unngår stort sett frukt, juice, drikker minimalt med kaffe og te og brus.
Blir gal!! Tar endel flytende gaviscon, men idag har det vært så ille at jeg trodde jeg hadde fått omgangssyke pga oppkast. ÆSJ!!!

Hva skal man spise da????

Har drukket et glass biola med bringebær og en Gaviscon-shot [:D] Problemet er jo at jeg er sulten, men ikke tør å spise så mye..

grøt og annen melke-mat. hjelper på både halsbrannen og kvalmen med melk.
i begynelsen av graviditeten gikk det ufattelige mengder med frokostblanding her i huset, da dette var noe av det eneste som frista, å som jeg ikkje ble kvalm av[:)].

-grøt
-bollemelk
-melkesuppe (sånn med makaroni og litt grøtris i)
-pannekaker
-frokostblanding (crusli med nøtter er sabla godt[;)])
-melkeprodukter generellt.
-knekkebrød med smør og hvitost

om du sliter så med magesyra, så anbefaler jeg deg å tenke på at alt du spiser og drikker bør være "nøytralt" på smak...kjedelig i lengden, men det funker[:)].

Mandler hjelper også. Ellers kan du søke på basiske matvarer, som motvirker syre (motsatt). Jeg mener både mango og agurk er basiske. Alt med mye c-vitamin er surt, så ligg unna paprika, kiwi, tyttebær, tranebær og rips også.
Jeg slet med fet julemat, men det har kommet seg med mye grønnsaker og fisk etterpå. Titralac tabletter, som er kalsium, funker fint, og kan taes selv om du er gravid. Du finner dem på apoteket.

Sjokolademelk[:)]
Og jeg har fått litt dilla på hasselnøtter nå, metter fort, er godt, og ikke surt.

Jeg har spist MYE agrurk i det siste faktisk [:D] store biter av gangen! har prøvd Gaviscon, Link og Titralac tyggetabletter, men det som funker best er FLYTENDE Gaviscon selvom det smaker dritt[:'(] Har en flaske alt fra litt under til litt over en uke... så det går med litt ja [;)] Jeg får mye syre av hvetemel desverrre, og det er det jo i mye, og det er verre for meg enn krydder, sterk og fet mat [:'(] Håper det hjelper når Mini er ute [;)]

jeg fik link på sykehuse og var å kjøpe det når e kom hjemm å e kan spise uten å få all den magesyra å sure oppstøt å føle all maten blir presa opp i halsen på me

jeg har hatt det helt grusomt... gaviscon funka ikke.
men fikk tips om titralac av ei venninde-. dem smaker godt så lett å få ned. kan ta 20 stk i døgnet. og funker;)

Back
Topp