Trenger desperat noen råd!!!!

MinMageboer

Flørter med forumet
Jeg har ei lita jente på fem dager som krever puppen 2-3 ganger i timen døgnet rundt.
Hun ligger ved brystet omtrent døgnet rundt, og jeg begynner å bli utrolig sliten!! Dette har pågått siden dagen etter hun ble født.
Hun sovner ved brystet, og våkner ikke før jeg tar henne fra brystet. Da begynner hun å gråte, og må legges til igjen.

Noen som har noen råd???

 
Hmmmm
Er hun sulten eller er det bare for å sutte på noe?
Om hun faktisk spiser; legger hun på seg nok?
Om hun bare sutter; har du prøvd smokk?
Lillemor ville ha pupp ganske ofte i starten, men ikke på langt nær så ofte som hos deg. Hos oss var det da økedøgn.
 
Hei. Ser hun bare er fem dager gammel? Det er helt normalt at hun "henger i puppen" så tidlig. Jeg hadde det som deg,og forstår godt at du blir sliten.

Jeg ville ha tatt en tur på helsestasjonen og sjekket om hun legger godt på seg, og sjekket hvor mange tisse og bæsjebleier hun har i døgnet. Dersom hun får nok mat kan det godt hende at en smokk er ok.

En annen ting kan være at du bytter bryst for tidlig dersom du gir fra begge ved hvert måltid. Da får hun for mye "tørsteslukkingsmelk" og for lite fet "matmelk". Da vil hun aldri egentlig bli mett nok og stadig mase på pupp. Du kan jo evt prøve å kun tilby det ene brystet i tre timer (så ofte hun vil ha) og så bytte til det andre brystet i tre timer for så å bytte tilbake igjen. Da vil hun få mer av den fete ettermelken og forhåpentligvis bli mettere.

Lykke til, og jeg vil virkelig anbefale ammehjelpens nettsider og å få hjelp på helsestasjonen dersom du sliter med ammingen, det har hjulpet meg masse :)
 
Mange gode råd over her. Det kan også være det at produksjonen din ikke har kommet ordentlig i gang, og sa må hun bare få lov å suge på puppen når hun gir uttrykk for det. Ellers vil ikke produksjonen din stimuleres, og melka kommer ikke. Derfor ville jeg ha avventa smokken frem til du har sjekka vektoppgang. Snakk med helsestasjonen er mitt beste råd. Du får vel uansett snart tilbud om enten hjemmebesøk eller time på stasjonen, men jeg ville ringt med en gang. Er du sikker på at hun har riktig sugeteknikk sånn at hun får ut noe melk da?
 
Back
Topp