Trenger desperat hjelp (nattesøvn)

lianne

Flørter med forumet
Hei

Jeg har en gutt på 8 mnd som våkner ofte på natta.
i natt/ går kveld våknet han 22, 00, 02, 04, våken fra 04-05 og sov fra 05-0645.
Han "krever" mat vær gang, men må ærlig innrømme at det er det enkleste å tilby han pupp for å få han til å sove igjen, men han roer seg sjeldent uten.

Dette sliter veldig på meg nå så jeg må bare prøve alt. Vurderer å bare tilby han vann og smukk og evt et måltid i natt rundt kl 01. Blir sikkert mye grining. Men han er 8 mnd nå, de trenger vel strengt tatt ikke nattmat?
Han spiser faste måltider på dagen og får bare pupp som mellommåltid.
Han er foresten flytta inn på eget soverom nå også i håp om at han skulle sove bedre.

Alt av råd og tips mottas med takk!;-)

Hva spiser han før han legger seg? Jeg ville nok prøvd å øke mengden mat han fikk i løpet av dagen, og særlig på kvelden, slik at han holder seg mett lenger. Jeg nattammet forøvrig også ved 8mnd, 1-2 ganger hver natt. Skulle til å begynne med avvenning av nattamming, men plutselig ville ikke barnet amme mer, hverken natt eller dag, så da var vi ferdig med det.

Forresten, jeg hadde også prøvd med vann/smokk når han våknet så mange ganger. Men gi det et par netter (minst!) før du gir opp, og bare gir pupp igjen asså. Bestemmer du deg for å slutte med så mange nattamminger, så bør du gjennomføre det, selv om det blir noen slitsomme netter. Mulig behovet er tilstede for én nattamming fremdeles, det må du nesten bare se an, men jeg hadde ikke ammet 4-5 ganger om natten når han er 8 mnd.

Når babyen er 8 mnd og spiser greit på dagtid har de ikke behov for nattmat. Nå er minsta her 7 mnd akkurat og i natt skal pappaen ta kampen. Tilby vann og smokk. Flaske i 6-tiden på morgenen. Det er forøvrig ferietid her:)

Da eldste var ca 5 mnd våkna han også annenhver time på natta og da anbefalte hs meg å gi flaske. Han ble mettere og sov lengre om ganga da. Kan være verd et forsøk om du ikke vil avvende han enda:)

Jeg tok kampen da hun var åtte mnd.. gikk fra amming konstant til å ikke få og det gikk helt fint etter en natt! Da var hun sulten på dagtid og spiste masse mer og vips var hun mett på natten... det er tøft når det står på, men SÅ deilig når det er over :) de trenger ikke mat på natten når de er 8 mnd :)

Tusen takk for svar.
Jeg må nesten prøve..Har vært nøye med å tilby han masse mat sålangt i dag, spist en stor skål med grøt til frokost, brødskive og div frukt + pupp til lunsj, Skål med grøt til brunsh, så skal han få middagsglass og grøt/melk før han legger seg.
Så får jeg prøve å gi han bare vann og smukk i natt, evt kanskje trappe ned litt først.

Mannen i huset her er i koma på natta så det er lite hjelp å få, og han har ikke tatt ferie enda heller.

Storesøster sov gjennom hele natta når hun var 7 mnd og slutta me pupp når hun var 9 mnd.

Nei jeg får bare slite meg igjennom det og være beinhard;-)

Back
Topp