Trenger desperat hagehjelp!

Venessiela

Forumet er livet
VIP
Himmelbarn
Maiblomstene 2017
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Hagen vår ser rett og slett ikke ut og noe må gjøres, men jeg som ikke eier en grønn lillefinger trenger desperat tips og råd for hva jeg kan gjøre. Her er det i største grad "inn med teskje" begrepet som gjelder! :p

Hagen vår er ganske liten, men den er altså full av ugress, brun jord og mose. Det er ikke lenger en hage i det hele tatt og det ser bare fælt ut. Jeg prøvde 1 år å grave opp all løvetann og tømme i et middel jeg ble rådet til på plantasjen, men året etter var alt + mer tilbake. Her blir også bare mer og mer mose.

Hva bør jeg gjøre for å få en fin gresshage igjen?

Snapchat-338567302.jpg Snapchat-450977390.jpg Snapchat-2005206109.jpg Snapchat-1123571457.jpg Snapchat-1008775419.jpg

Ser ut som du må plante litt gress. Ser ut som om alt gresset er dødt og at det kun er ugress som vokser :)

Åhh. Du må laste ned Pinterest og finne inspirasjon der! Dere har perfekt uteplass :love7

Når du skriver at du helte i et middel fra plantasjen, hva var det?

Ideelt lån en jordfres, få pløyd opp og så gressfrø.

Alternativ
Løvetann må lukes opp med rota.
Gressplen bør få kalk, og tror du bør så nye gressfrø. Husk å vanne og ikke klipp gresset for kort. Mulig du bør fylle på med mer jord der det er helt grått.

Grønn glede fra 2008, på NRK nett-tv, de fikser en hage slik du beskriver. Episodene er på ca 20min og veldig informasjonsfilm.

Hvis du sliter mye med mose, kan det være et tegn på at det er litt lite sol der. Anbefaler å bruke en type gressfrø som tåler litt skygge :-) Ikke klipp klenen for kort, for da kan den tørke ut. Hvis du skal vanne er det lurt å gjøre på kvelden, for da fordamper det ikke så fort. Men når plenen først er "oppe og går" skal det ikke være nødvendig å vanne noe særlig. For mye vanning kan føre til at røttene ikke jobber seg nedover i bakken for å lete etter vann. Spent på hvordan det gikk/går!

Back
Topp