Trenger deres meninger/erfaringer.

• Trådstarter Trådstarter Jentemamma♡
  • Opprettet Opprettet
J

Jentemamma♡

Guest
Min storesøster skal gifte seg lørdag 27 Juli. Jeg har termin 8 august. Bryllupet er i Danmark i Aalborg der hun bor. Så det jeg lurer på er om dere synes det er dumt/risikabelt å reise 13 dager før termin å være der i 3 dager? Det er jo tross alt søsteren min å har så inderlig lyst å gå. Men så har jo babyen en hjertearytmia som legene på SUS skal holde øye med når hun blir født, noe jeg da tenker på hvis fødselen plutselig skulle starte der nede. Hva ville dere gjort?

Jeg tror du bør diskutere med legen/sykehuset. kanskje er det forsvarlig, det er jo i Danmark. Men så er det jo også et stykke reisevei, du kan jo ikke fly da.

Nei det tror jeg ikke at jeg hadde klart. Har ikke du vært gjennom mye nå med innleggelse osv?? Skjønner at du vil være med i bryllup... Så ser hva du mener. He he he kjenner at jeg klarer ikke svare på innlegget ditt en gang :p :p :p Men jeg tror jeg hadde enda på å svart ja med forbehold. Og bestemt meg dagen før jeg mått reist.
Kan jo være at du er i super form :-)

Jeg ville hørt med legen/sykehuset om hva de synes, hvis de gir klarsignal ville jeg ha reist :)
Vet ikke hvor du bor jeg med tanke på reisevei, men hvis du ikke bor for langt fra danskebåten er det jo ikke den verste strekningen å reise.
Jeg var i bryllup 3 uker før termin med førstemann, valgte da å ta tog fremfor å kjøre da dette gav bedre bevegelsesfrihet.

Tja. Jeg svarer vertfall ja, så får vi se hva som skjer. Føler meg jo MYE bedre nå en noen gang i graviditeten, så fortsetter det slik så tror jeg at vi reiser :-) et strand og sommerbryllup er noe jeg ikke har så lyst å gå glipp av!

Tror ikke jeg hadde turt det egentlig.. Men skjønner jo veldig godt at du har lyst. Vanskelig med et slik valg. Vet ærlig talt ikke hva jeg hadde gjort.

Jeg hadde ikke turt å reise. Du er jo innenfor termin og bebisen kan komme. Og med din bakgrunn hadde jeg ikke tvilt siden du blir fulgt opp. Men skjønner veldig godt at du har lyst:)

Aalborg har vel et veldig bra sykehus har di ikke det?? Syns du skal føle litt på det sjøl eg.. Eg sjøl skal i 40års lag på fyn 6 uker før termin, men hadde det vært seinare så hadde eg sagt NEI! Men det er vel litt og fordi eg vil føda i Norge ;) Selv om sykehuset ligger 15 min fra der mamma bor i DK. Viss du reiser, ta med deg journalen te bebisen din, så er legane klar over det i Aalborg ;)
For eg skjønne deg veldig godt at du har lyst te å vær i bryllupet til søster di :)

Ja:-) jeg får ta det opp med legene på sykehuset den 16 mai :-)

Det er virktig at du tar det opp med legen/sykehuset før du reiser. Jeg i hvertfall ikke gått glipp av en slik bryllup også er det din søster som skal gifte seg.

Min bror skal gifte seg 15.juni, men det blir her i Oslo og da trenger jeg ikke å reise :D

ville pratet med legene ja, slik so du skriver over her, og tatt en sjekk like før en evt avreise ;) datoen er jo sikkert satt lang tid i forveien, så det er vel ikke aktuelt å flytte på bryllupet uansett :P

Nei sant det, de satt datoen for over et år siden, så kan ikke jeg å magen komme her å endre hele planene :-)

ooops...vanskelig dilemma!! Vi er også invitert i bryllup 10 dager før termin og jeg er veldig i stuss om vi skal dra. Og det er bare 2-2,5 timer unna, men vi er avhengig av ferje. Åsså er det jo ikke søsteren min som skal gifte seg heller da så tapet er ikke så stort. Men, hvis du velger å dra så får du bare forberede deg på forhånd om hvilke konsekvenser det kan få og om du er klar for å ta de utfordringene det kan by på, mtp om fødselen faktisk skjer i danmark. Hvis du er villig til å ta den risken uten at det stresser deg for mye så er det vel bare til å kjøre på. Det er tross alt Danmark og ikke et u-land heller. De har nok gode sykehus og leger der også. Bare undersøk hvor mye papirer og dokumentasjon som må være i orden for at det skal være forsvarlig.
Synes du derimot at hele situasjonen blir stressende og du er redd for at vannet skal gå i danmark, ville jeg holdt meg hjemme....:P
Lykke til med valget.....

Nei sant det, de satt datoen for over et år siden, så kan ikke jeg å magen komme her å endre hele planene :)

Ikke for å kuppe tråden din, men vi gjorde faktisk det... Altså flyttet på bryllupet vårt fordi svigerinnen min ble gravid. Vi hadde bestemt datoen et år i forveien, og var veldig nære på å bestille både kirke, prest og lokale, da vi fikk vite at terminen deres ble to dager før vi hadde tenkt å gifte oss. :/ Det var også snakk om å reise bort her.

Men for å svare på spørsmålet ditt så tror jeg som mange andre skriver, at jeg hadde spurt etter legens råd her. Jeg hadde nok ikke "fryktet" å føde i Danmark, men viss du har et risikosvangerskap så stiller det seg kanskje annerledes. Lykke til iallefall!

Prikketrusa: Snilt gjort da.. tror ikke eg hadde endret planene sånn om dem viste om det i et år før...
Og eg ville også snakket med leger men danmark er inke en ille plads å føde? Om du har pappirer med deg.?

Så kjedlig! :) Jeg prøver å sette meg i situasjonen å tenker så det knaker.. :) Du vil helt sikkert angre om du ikke drar å du ikke får den helgen å du vil kanskje angre om du får en annen plass en hjemme også?
Det blir en lang reise på deg ihvertfall.. Jeg tror jeg hadde sagt nei... Men hva familien din tror å mener da?

Så kjedlig! :) Jeg prøver å sette meg i situasjonen å tenker så det knaker.. :) Du vil helt sikkert angre om du ikke drar å du ikke får den helgen å du vil kanskje angre om du får en annen plass en hjemme også?
Det blir en lang reise på deg ihvertfall.. Jeg tror jeg hadde sagt nei... Men hva familien din tror å mener da?
Familien min bor jo der. Såklart vil de vi skal komme. Vi har to timer reise til båten, og så 3 timer 15 min på båten, 50 min til der vi bor. Så jeg trooor jeg hadde klart det. Men nå vet ikke jeg hvordan formen er når den tid kommer ://

Da hadde jeg reist :P Er jo ikke så ille om du må føde der visst familien din bor der! :) Men det kan no skje på turen også, å det er det litt værre med.. :/
Jeg hadde sagt ja.. :) Å om formen din er værre noen dagen før du drar så ombestemmer du deg bare:)

Da hadde jeg reist :P Er jo ikke så ille om du må føde der visst familien din bor der! :) Men det kan no skje på turen også, å det er det litt værre med.. :/
Jeg hadde sagt ja.. :) Å om formen din er værre noen dagen før du drar så ombestemmer du deg bare:)
Signerer denne! :) Med forbehold at du får klarsignal fra legene på SUS da selvfølgelig ;)

Back
Topp