trenger deres hjelp!

barnehagen ringer ikke om de ikke mener det er omsorgssvikt med i bildet. Uansett har de ikke lov å gå inn uten din tillatelse..

Alle med barn har det rotete i blandt[:D]

Hvorfor har hun ikke vært i barnehagen?
Er man ikke pliktig til å gi barnehage og skole beskjed om fravær utover 3 dager?
Ville nok tro barnehagen tok kontakt med deg først og spør hvorfor hun ikke har vært der, evt hvorfor de ikke har fått beskjed.

nei, tviler på at barnehagen ringer til barnevernet av den grunn.Barnehagen ringer nok deg hvis de er bekymret.

Bhg kan helt klart sende en bekymringsmelding til barnevernet...men rart hvis de ikke har tatt kontakt med deg først...er jo ikke grunn god nok å sende bekymringsmelding bare fordi hun ikke har vært i bhg...den er jo frivillig og du betaler for plassen og bestemmer hvor mye du vil bruke den...Kan du ikke ringe barnehagen i morgen og spørre om de avt har vært innom hos deg? Da burde de jo si noe hvis de evt har kontaktet barnevernet....eller så kan du jo ringe barnevernet og spørre, er jo bare å si at du ble litt redd for hvem som har vært inni  hjemmet ditt når du ikke var der og at de var de enste du kom på at det kunne være......

jeg snakket med barnehagen sist uke. å fortalte at jeg holdt hun hjemme litt for vi hadde begge vært syk. hun har ikke vært der på 4 uker. men jeg har snakket med de med jevne mellomrom. så de kan ikke ringe de uansett bare pga det?

1. Hvorfor låser du ikke døra di?
2. Hvorfor har ikke barnet oppholdt seg i barnehagen på en stund, og hvorfor har ikke barnehagen fått beskjed om fravær?

Hvis det har vært noen der inne i dag så burde du jo få en beskjed om dette?
Ikke tenk på det med rot og sånt. Alle kan vi sikkert ha det litt uryddig i blant [;)]
Men kjip situasjon da... håper du finner uta dette

ORIGINAL: XFrustrertX

jeg snakket med barnehagen sist uke. å fortalte at jeg holdt hun hjemme litt for vi hadde begge vært syk. hun har ikke vært der på 4 uker. men jeg har snakket med de med jevne mellomrom. så de kan ikke ringe de uansett bare pga det?

Det er vell heller tvilsomt.

Ikke heng deg opp i tanken med barneværnet, da får du aldri sove i natt.
Kan jo være noe hyggelig også.
Kanskje noen har kjøpt lodd på deg eller noe.
Kanskje de har sett navnet ditt på postkassen og skulle selge deg noe?

ja, jeg håper det er en enkel forklaring på dette! jeg blir bare litt redd. men uansett så har jo de ikke noe å ta meg på! men jeg får snakke med barnehagen i morgen, å se hva de sier. takk for all hjelp!

Har du noen ubesvarte anrop på tlf da? Du får ringe og sjekke litt i morra. Og LÅS døra når du går ut! Kan jo være noen du kjenner, men da burde de jo ringt deg.

Back
Topp