Trenger deres hjelp!

Bringebærpudding

Gift med forumet
Julikulene 2020
Hei alle flotte damer! Litt info:
Jeg er nå ruger på en blasto, vi har vårt siste forsøk offentlig. I fryseren har vi tre blastocyster, og vi har holdt på med prøverør siden oktober 2017. Jeg er straks 27 og mannen 39.

Problemstillingen er: i juni skal vi gifte oss! I tiden før er det utdrikningslag, jeg prøver å gå ned i vekt og ta hånd om meg selv før den store dagen, det er også booket bryllupsreise rett etter dagen vår.

Ville dere ventet med å sette inn neste egg (i april) til etter bryllup og begynt igjen i august? Da får vi jo virkelig nytt tiden som kommer, bryllupsdagen og bryllupsreisen. Men en gammel traver i ivf-gamet klarer ikke helt å bare la de eggene ligge å vente heller? Men har jo ikke dårlig tid..

Innspill, hjelp, hva som helst? :angelic:

Ville dere ventet med å sette inn neste egg (i april) til etter bryllup og begynt igjen i august? Da får vi jo virkelig nytt tiden som kommer, bryllupsdagen og bryllupsreisen. Men en gammel traver i ivf-gamet klarer ikke helt å bare la de eggene ligge å vente heller? Men har jo ikke dårlig tid..

Innspill, hjelp, hva som helst? :angelic:

Tenker der kommer helt ann på om du klarer å nyte tiden hvia dere venter. Nå er det lett å si ting i etterpåklokskap og ikke gjennomføre når man selv står i det. Men skulle selv omske at jeg klarte å kose meg i tiden når vi holdt på med 1.mann. Jeg/vi satt masse på vent da som jeg nå ser at ikke var nødvendig. Hvis du klarer å nyte bryllup og tiden rundt ville jeg ha ventet. Hvis det bare fører til uro er det jo ikke noe poeng:) Lykke til med ruging og bryllup!

Først og fremst; masse lykke til som ruger, og krysser fingrene for at det sitter denne gangen! Men hvis ikke ville jeg definitivt tatt en pause hvis jeg var deg!
Virkelig fokusere på alt det positive som skal skje i livet ditt fremover. Legge vekk IVF-livet for en stund og bare nyte og kose deg med bryllupsplanlegging, utdrikningslag og bryllupsreise. For meg høres det ut som det perfekte avbrekk. Men selvfølgelig; forutsatt at du faltisk klarer å nyte uten å stresse over å ville komme igang med nest forsøk.
For min egen del må jeg si at de månedene mellom forsøk hvor jeg har vært nødt til å ta pause har jeg virkelig utnyttet tiden til å nyte normalen. Slippe medisiner, bivirkninger, nervene, og alt det negative og stressende. Jeg har gledet meg over å ha energi, kunne trene, være bedre kjæreste og mamma og alt det jeg egentlig ønsker å være, men som jeg ikke fikser under forsøkene.

Det er vanskelig å svare på. Jeg er veldig glad jeg ikke var gravid i mitt eget utdrikningslag og bryllup, men vi var ikke i prøverørskarusellen akkurat da heller (datteren vår var 7 mnd og vi startet søskenforsøk 5 mnd etter bryllupet). Så det stiller seg jo litt annerledes. Rekker dere evt innsett i juni før klinikken tar ferie da? Må jo se hvordan dette forsøket går da!! Det kan jo være gullegget er på plass❤️

Det er vanskelig å svare på. Jeg er veldig glad jeg ikke var gravid i mitt eget utdrikningslag og bryllup, men vi var ikke i prøverørskarusellen akkurat da heller (datteren vår var 7 mnd og vi startet søskenforsøk 5 mnd etter bryllupet). Så det stiller seg jo litt annerledes. Rekker dere evt innsett i juni før klinikken tar ferie da? Må jo se hvordan dette forsøket går da!! Det kan jo være gullegget er på plass❤️
Rekker ikke forsøk før de stenger i juni, nei. Fine å høre andres erfaringer. Disse store tingene er jo kjedelig å gjøre halvveis om man ikke MÅ liksom! Allerede utsatt bryllupet ett år :p

Gratulerer som ruger❤️
Vi tok ikke utredning før etter bryllupet, og visste jo ikke at vi kom til å trenge IVF! Men vi utsatte prøving i månedene før bryllupet! For min del så ville jeg ta litt av i utdrikningslaget mitt, og jeg ville drikke litt i bryllupet og virkelig feire! Jeg er veldig glad for det i etterkant, og jeg er også veldig glad for at vi ikke var midt i ivf-karusellen! Veit ikke hvor stort bryllup dere skal ha, men vi hadde et svært med 110 gjester! Det var mye jobb og stress i forkant, men det ble så vanvittig bra! Jeg har tenkt myye på at jeg er glad jeg ikke hadde forsøk midt oppi det hele! Så hvis jeg var deg, så ville jeg utsatt forsøk til over sommeren! Så kan du virkelig nyte og være med på feiringen av det som kommer til å bli den største dagen i ditt liv (hvertfall frem til den dagen du endelig før ønskebarnet ditt i armene), nyte bryllupsreisen og sommeren❤️

Jeg kan bare snakke for meg selv, men pausen jeg hadde fra august 17 til januar 18 gjorde sinnet godt. Men du må nesten se "hvor du er" om det skulle bli tilfellet. Men nå sitter den :Heartred

Kjenner problemstillingen din godt Men det er en faktor her som skiller oss likevel, jeg er 8 år eldre enn deg. Vi skal gifte oss i September og har flere ganger snakket frem og tilbake om å ta en pause (da riktignok litt lenger pause enn fire mnd) for å kunne nyte bryllup og alt som hører med. Vi bestemte oss for å bare kjøre på med IVF og ta det som det kom. Kanskje var jeg gravid, kanskje ikke. Nå klaffet det for oss i November så har termin seks uker før bryllupet. Får hele tiden kommentarer på at da blir det vel utsatt, men nei, vi kjører på Det blir litt anderledes men jeg tror det blir flott! Det eneste vi bestemte oss for var evt å hoppe over en mnd evt slik at vi slapp å ha termin 2-+ uker før bryllupet... Jeg tror som de andre sier her at du må lytte til deg selv. Klarer du å nyte litt «fri» så tar du fri Det har dere tid til, men kjører du på så blir det helt sikkert bra det også!

Grratulerer som ruger og med kommende bryllup. Jeg hadde ventet. Blir det ikke noe denne gangen, så ta en pause, nyt sommeren med utdrikningslag, bryllup og bryllupsreise. Kan hende det er det som evt "trengs" for å få spiren til å sitte.. Med tanke på at du er såpass ung, så er ikke et halvt år frem eller tilbake noe å tenke på. Og det er jo noe å tenke på at om du blir gravid i f.eks august så får du jo barn i mai, den beste tiden på året å føde (har jeg iallfall inntrkk av). Det spiller ingen rolle når barnet blir født, for det er jo så ønsket, men med alt dere har foran dere så kan det jo være en avgjørende faktor som får utslaget til å vippe den ene eller andre veien. Hvor er det dere skal på bryllupsreise? Er jo ikke alle steder som anbefales å reise om man er gravid med hensyn til malaria o.l. Det er jo også noe å tenke på. Men selvfølgelig, blir det bryllup med kul på magen, er jo ingenting mer hyggelig enn det!! Lykke til uansett hva det blir til!

Følg magefølelsen! Og sjekk at det bryllupsreisen går, er trygg for gravide - om det er veien dere går. Jeg har troa på den i magen din nå jeg :happy: Lykke til med testing, og bryllup :Heartred:Heartred

Back
Topp