trenger bare litt synspunkt fra andre kvinner

Om han kan kjøpe seg ut av betalingsanmerkningen og komme seg ut av hele problemet kan det være de best investerte 30 000 han noen gang har brukt.
Betalingsanmerkninger er kjipe saker, har jeg forstått, og kjempegjeld på felles bolig er et problem jeg er mer personlig kjent med - og det er OGSÅ SUPERKJIPT.

MEN: Du har rett til å bli SKIKKELIG forbannet fordi han har holdt dette skjult for deg, og for at de ikke har ordnet dette for LENGE siden. Problemet kan jo være at hun ikke får lov til å sitte med lånet alene, altså at banken nekter å slette ham som medlånetaker fordi de ikke regner henne som i stand til å betjene lånet alene, slik at de må selge boligen for at han skal bli fri.
Uansett har han enten holdt dette skjult for deg med vilje, eller vært nesten kriminelt dum og uvitende som ikke har fulgt opp dette med eksen, og han må bare tåle at du er skuffet, lei deg, og forhåpentligvis sint.

Når det er sagt, så tror jeg at jeg ville gått med løsningen som blir foreslått, så lenge dere kan sikre dere at det faktisk LØSER problemet. Altså - la ikke eksen få pengene inn på konto før hun drar for å snakke med banken alene, for å si det sånn. La samboeren din bli med på møter med bank osv., og få satt opp en skriftlig avtale før hun får pengene - ellers tar hun kanskje pengene og så viser det seg at hun ikke får slettet ham som medlånetaker... :s
Og 30 000 er en del penger, men det er ikke nok til å sette hele livet deres på vent i overskuelig fremtid - det kan en betalingsanmerkning gjøre.

Hilsen en som var så heldig å "bare" tape 300 000 da vi ENDELIG fikk solgt vår felles leilighet som eks-mannen bodde i etter at det ble slutt...

Skjønner at du synes det er kjipt, og jeg hadde nok vært ganske forbannet selv hvis jeg ikke hadde visst om slike ting.. det ville vært mitt største problem, at han ikke har vært ærlig.. eller ihvertfall ikke fortalt om dette.. 
Gjort er gjort, og dere har ikke så mye valg enn å se fremover og tenke på hvordan han/dere kan komme igjennom denne knipa.. Nå synes jeg faktisk ikke 30 000 er så voldsomt mye penger, kunne jo vært mye verre..  Jeg skjønte ikke helt om det vil være en rettferdig løsning (for han) om han betalte henne denne summen, eller om det er den enkleste løsningen.. ?
Skjønner godt at du synes det er leit at forlovelsesringene må vente og skjønner godt tanken om at det går ut over dere, for det gjør jo faktisk det.. 

Takk for synspunkter!

Saken er at det er hennes gjeld men han hat stått som medlåntaker. det gjenstår 30.000 kr så er hun gjeldsfri (på DETTE lånet som har gått såpass langt) og da er han også kvitt anmerkningen
Nå vil han bruke sine skattepenger, han fikk 25.000, pluss litt av ferieplaner pengene våre å betale disse 30.000 så han blir kvitt anmerkningen.

Oppå det hele skal hun få overta bilen hans, som nå har vært vår, og som jeg har betalt ned på i 2 mnd nå, i tro på at det kun var hans... Det blir hennes da de står som felles eiere på den og hun vil ta over den sammen med huset.

Det er så mye styr. og jeg er så deppa og lei meg. en ting er at jeg er en hormonell prøver i dpo-land, en annen ting er de ringene. de er bestilt og nå må vi droppe og hente de slik at hun kan bli gjeldsfri. (det er sånn det føles for meg - barnslig følelse men likevel).... Men går seg vel til, tillater meg selv bare å være litt sint og lei meg akkurat i dag..

lillespire2013 skrev:
Takk for synspunkter!

Saken er at det er hennes gjeld men han hat stått som medlåntaker. det gjenstår 30.000 kr så er hun gjeldsfri (på DETTE lånet som har gått såpass langt) og da er han også kvitt anmerkningen
Nå vil han bruke sine skattepenger, han fikk 25.000, pluss litt av ferieplaner pengene våre å betale disse 30.000 så han blir kvitt anmerkningen.

Oppå det hele skal hun få overta bilen hans, som nå har vært vår, og som jeg har betalt ned på i 2 mnd nå, i tro på at det kun var hans... Det blir hennes da de står som felles eiere på den og hun vil ta over den sammen med huset.

Det er så mye styr. og jeg er så deppa og lei meg. en ting er at jeg er en hormonell prøver i dpo-land, en annen ting er de ringene. de er bestilt og nå må vi droppe og hente de slik at hun kan bli gjeldsfri. (det er sånn det føles for meg - barnslig følelse men likevel).... Men går seg vel til, tillater meg selv bare å være litt sint og lei meg akkurat i dag..

Du har all rett til å være både sint, skuffet, lei deg og såret. Kjenner at det der må føles skikkelig surt ja... Men er enig med Minerva, de 30000 kan være de best investerte pengene dere har brukt OM det gjør at dere blir "kvitt" henne. Og ringene kan dere alltids kjøpe senere, det er bare "ting" :)

Lykke til!

Hmmm, om han skal betale henne 30 000 for huslånet (eller hva det nå var) burde han jo få noe for pengene, f.eks. få hennes del av bilen (spesielt om det fremdeles hefter gjeld ved den).
Foreslå det som løsning - HAN kjøper henne ut av bilen, så får HUN råd til å betale gjelda si på lånet.

Men dersom det ikke funker - kjøp dere ut av hele kalaset.
Ja, det er sure penger, ja, det er kjipt og du har rett til å bli litt bitter osv., men hva dere enn gjør: BLI KVITT DEN ANMERKNINGEN!
Med betalingsanmerkning risikerer du å ikke få ta opp NOE lån, ikke få bankkort osv. i flere år fremover.

Altså om han står som låntakere på papiret så er han også skyld i at det ikke har blitt betalt. Å slette gjelden fort som mulig er set beste. Men jeg ville gått i detalj og sett hvem som har beralt hvor mye på lånet og hvem som har unnlatt å betale hvor mye og fordelt gjeld og verdi rettferdig. Dersom hun skal sitte igjen med huset er der hun som skal betale ut han, ikke omvendt

Takk jenter...

er en komplisert greie.men de har hatt felles huslån og der har de også lånt penger til hans bil. etter de gikk fra hverandre overtok hun huset og jeg trodde alt der var i orden.
bilen har han sagt at han har tatt ut av huslånet og at den er hans.
Nå viser det seg at huslånet fremdeles står på dem begge .. men hun betaler og bor der, og bilen står fremdeles på dem begge ... den bilen JEG nå har betalt på..

utover dette har de en betalingsanmerkning på HENNES tidligere bil, han er medlåntaker og nå tenker han å betle det som gjenstår der for å komme fri fra dette... da er de begge uten anmerkning.
pengene som skal brukes for å gjøre dette er våre ferieplaner penger og forlovelsesring penger.. så for meg er alt veldig sårt og i tillegg sjokkerende.

og hun ønsker å ta over bilen som visst er deres begges. den jeg nå kjører rundt i. jeg er litt lei meg i dag, men han er verdens beste, men litt for godtroende mann...

Back
Topp