Trenger anbefaling til Vinter vognpose til varmblodig baby

Lillevenn89

Andre møte med forumet
babyen på 13uker er så varm av seg. Selv med ulltrøye og ullstilongs i bilstolpose fra reflex ble for varm for henne med 3grader ute. Klam og urolig stakkars. Synes det er vanskelig å finne en som hun vil godta til bruk i vognen.

babyen på 13uker er så varm av seg. Selv med ulltrøye og ullstilongs i bilstolpose fra reflex ble for varm for henne med 3grader ute. Klam og urolig stakkars. Synes det er vanskelig å finne en som hun vil godta til bruk i vognen.

Har du prøvd bomull i stedet? Noen blir mer klam av ull er min erfaring. Nå bruker vi lite ull på huden pga eksem, men han her ble også klam med ull i vinterposen. Byttet til bomull å da ble det bedre i dunposen.
Ellers har du for eksempel fleece poser fra petit cherie, elodie detail osv som ikke er like varme som dun og ull

Hadde varm baby også. Det var mange minus før jeg brukte pose. Hadde som oftest to lag med ull og evt ullteppeni bilstol. I vogna var det saueskinn i bunn under laken. To lag med ull og et eller to ulltepper. Kan telle på en hånd de gangene jeg brukte dunpose.

Har også varmblodige barn. Var -2 når jeg gikk tur i morges. 1 åringen lå i easygrow light høst pose, med skinn under og et lag ull inni og 2 åringen hadde på seg tynn ulldress fleese jakke og satt på skinn med ullpledd over seg (begge hadde selvsagt lue og votter). Gikk tur i 2 timer og begge var gode og varme når jeg kom hjem. Vinterposen tar jeg frem når det er betydelige kaldere. Mine barn er større enn dine, men hadde omtrent samme bekledning på ettåringen i vinter når hun var 4 mnd. Det er varmere nedi vogna enn lufttemperaturen. Min erfaring er at man må prøve seg frem.

Ingen av mine har brukt bilstolpose, de ble gjennomsvette i løpet av få minutter :o eldste lå aldri i Volga, yngste brukte voksi urban.

Varm unge her å :p vi brukte vår/høst pose frem til det ble -garder hele dagen, og når vi bytta da sov han som regel i vanlige bomullsklær (atopisk eksem, så tåler ull dårlig) + votter og lue.
Vi har voksi dream vår/høst pose og easygrow nature og voksi urban vinterpose. Urban har ull i underdelen, så vi har ikke hatt noe ekstra i bunn der, men på easygrow, som vi hadde i bhg, hadde vi ull under.
Du må nesten bare prøve deg frem :p

Back
Topp