Trenger å planlegge påsken- urimelig ønske?

EllemEllen

Blir kjent med forumet
Hei!
Har termin 9.4 og går ut i permisjon førstkommende fredag. Jeg er sliten og lei, noe smerter fra bekken, men ikke i så dårlig form egentlig, men har et behov for å planlegge påsken (handle, renhold, klesvask). Til en viss grad i hvertfall...

Det er snakk om at svigermor skal komme på besøk, men hun vingler veldig. Hun kan ikke si når hun kommer eller hvor lenge hun blir, men jeg regner med at hun kommer palmesøndag. Er det et urimelig ønske fra meg å be min mann om å avklare OM hun kommer, NÅR hun kommer, og HVOR lenge hun blir? Han skal jobbe i påskedagene så det er jo jeg som blir "selskapsdame"... Og da vil jeg gjerne slippe å måtte handle inn og styre. Det ønsker jeg at vi skal gjøre de neste dagene....

Det skal sies at jeg som person liker å ha oversikt, planlegge og ha kontroll. Min mann kommer fra en familie som ikke planlegger. Så vi er fundamentalt forskjellige der. Men jeg mener jo han burde akseptere (på generelt grunnlag) og hvertfall nå som høygravid mitt ønske og behov for å planlegge og vite.... Er jeg helt urimelig?
Hilsen hormonell, frustrert og høygravid...

Jeg er akuratt lik deg, liker å ha en plan på ting.
Hadde jeg vært deg hadde jeg bedt mannen om å ringe å spørre om når hun kommer og hvor lenge hun tenker å bli :)

Det har jeg prøvd siden forrige mandag. Jeg har forklart i sinne, og på en rolig konstruktiv måte hva jeg trenger, men det går bare ikke inn....

Jeg hadde forlangt at ting skulle vært avklart på forhånd! Men visst du har et godt forhold til svigermor, er det kanskje en mulighet at du prøver å ringe henne å høre.

Jeg ville ringt svigermora selv og spurt direkte om når, hvor lenge osv. Kanskje mannen din ikke tørr å spørre om det :)

Jeg hadde kanskje ringt rett til svigermor. Hun burde jo ha mer forståelse for at du vil vite sikkert hva som skjer.
Og dersom det er vanskelig for henne å si konkret dato for når hun kommer, gi henne en siste dato for når du MÅ vite det.
Du kan jo vise mannen din fødelista til mars og det antallet som har født før termin, kanskje det får endret synet hans ;)

Nå er jeg kanskje litt vel rett frem og kan oppfattes som "kvass" av meg til tider, men her hadde jeg rett og slett tatt saken i egne hender og ringt henne selv. og krevd et svar. Jeg mener at ingen kan forvente at du skal være spontan i disse tider, og at her må de rundt deg kunne planlegge sine ærender for å tilpasse seg deg - ikke omvendt.
Formen din høres veldig lik ut som min, og da vil jeg anta at du er som meg og må "posjonere ut" energien. Eksempelvis om jeg drar på senteret i en time har jeg brukt opp kvota for dagen, og orker da gjerne ikke mer enn sofasliting. Kjempe koselig med besøk, og hun varter deg nok opp litt når hun er der også, men så tett opp mot termin er jeg helt enig; dette må planlegges!

Lykke til :)

Jeg føler meg bare så urimelig i og med at mannen min ikke klarer å få til en avklaring med moren sin! jeg ber og ber og forklarer at jeg gjerne vil ha besøk, men at jeg må vite hva jeg skal forholde meg til. Ja da, hun varter meg nok opp, hun er typen til det og vel så det (les: overta husmorrollen i mitt hjem...), men jeg bare kjenner på meg at jeg vil vite hva jeg skal forholde meg til, både ifht planlegging av ting og når jeg kan slappe av 100% igjen. Føler meg også så utrolig liten for jeg ble så sint i går at det gikk i svart for meg... Og i dag er dagen bare skikkelig kjip...

Tror mannfolk generelt har utfordringer med det å stå opp mot mora og kreve noe på denne måten. Men her må du nok bare være egoistisk og tenke på deg selv. Ikke så lett alltid å ta dette selv, siden det egentlig er hans jobb. Men gjør du det på en saklig måte og forklarer henne situasjonen kan det jo faktisk hende hun får mer forståelse enn om sønnen hadde gjort det, hun har jo tross alt vært gravid selv en gang :)

Hadde stressa selv av og ikkje ha klare svar på ein så enkel ting. Hadde nokk ringt og spørt på ein fin måte selv :) er vell ingen ting i veien med og forklare det mtp handling ? :)

Argh, føler med deg. Tror vi er mange med deg, som behøver å porsjonere ut kreftene og planlegge dagene godt nå siste tiden. Ideelt sett burde din mann evne å avklare, men ring bare selv om det kjennes OK. Evt får jo din mann ta seg av henne og du kjøre ditt eget løp :-)

Du får rett og slett bare si at om det ikke er mulig å få noe konkret svar, så får besøket bare bli hjemme. Det skal ikke være så vanskelig å finne ut av hvilken dag hun skal komme..

Er ikke glad i sånne spontane ting jeg heller rett før fødsel.. Liker å ha litt kontroll. Og med besøk så vet man at det blir ekstra styr, og man får kanskje ikke gjort andre ting man skulle gjort.

Hei!
Har termin 9.4 og går ut i permisjon førstkommende fredag. Jeg er sliten og lei, noe smerter fra bekken, men ikke i så dårlig form egentlig, men har et behov for å planlegge påsken (handle, renhold, klesvask). Til en viss grad i hvertfall...

Det er snakk om at svigermor skal komme på besøk, men hun vingler veldig. Hun kan ikke si når hun kommer eller hvor lenge hun blir, men jeg regner med at hun kommer palmesøndag. Er det et urimelig ønske fra meg å be min mann om å avklare OM hun kommer, NÅR hun kommer, og HVOR lenge hun blir? Han skal jobbe i påskedagene så det er jo jeg som blir "selskapsdame"... Og da vil jeg gjerne slippe å måtte handle inn og styre. Det ønsker jeg at vi skal gjøre de neste dagene....

Det skal sies at jeg som person liker å ha oversikt, planlegge og ha kontroll. Min mann kommer fra en familie som ikke planlegger. Så vi er fundamentalt forskjellige der. Men jeg mener jo han burde akseptere (på generelt grunnlag) og hvertfall nå som høygravid mitt ønske og behov for å planlegge og vite.... Er jeg helt urimelig?
Hilsen hormonell, frustrert og høygravid...

Hvordan har det gått med svigermor, ble det besøk på dere? :)

Vi fikk endelig avklaring på torsdag at svigermor skulle komme søndag (palmesøndag). Men det ble først bestemt i går at hun skal hjem i dag. Så jeg har fått øve på fleksibiliteten min
Det skal sies at jeg har et godt forhold til svigermor altså. Hun liker bare ikke å planlegge mens jeg er kontrollfrik!

Vi fikk endelig avklaring på torsdag at svigermor skulle komme søndag (palmesøndag). Men det ble først bestemt i går at hun skal hjem i dag. Så jeg har fått øve på fleksibiliteten min
Det skal sies at jeg har et godt forhold til svigermor altså. Hun liker bare ikke å planlegge mens jeg er kontrollfrik!

Da høres det ut som det ordna seg da :) Er jo nesten bedre å være spontan på avreise enn ankomst i disse dager ;)

sånn svigermor har jeg også :P MUN kalender er fullbooket, hennes er ikke satt før en time max før noe skal skje..!

Back
Topp