Trenger å bli beroliget

Jeah

Elsker forumet
Julegavene 2019
Jeg er 9 uker på vei nå. Hjertelyd og alt fint i uke 6+6. Ingen antydning til spotting, blødning eller smerter. Hadde en del symptomer i starten, typ ømme bryster, masse ligamentsmerter første uken, noe uggen iblant og tett i nesa. Men fra uke 8 til uke 9 har symptomer sakte men sikkert dabbet av, og nå er det meget lite igjen. Det vil si brystene er knapt ømme, ligamentsmerter kun i ny og ne (sånn skikkelig vondt kanskje en gang om dagen) og ikke kvalm. Fortsatt tett i nesa og blir fort andpusten. Men i går jobbet vi masse i hagen og det gikk helt fint, minst 20 trillebårlass med jord ble flyttet på (skal så gress). Man skal bare være glad man er i fin form, men det virker så unormalt. Jeg vet så inderlig godt at det ofte roer seg rundt denne perioden, men man blir så nervøs. I tillegg var jeg så dum og tok frem angelsound, og så klart hørte jeg ikke noe på den så tidlig:facepalm:. Også blir humøret mitt dritt, går bare rundt og er så bekymret og jeg som har vært så rolig frem til nå. Har hatt god følelse rundt svangerskapet hele veien, men nå tar engstelsen over fullstendig !! Enda 4 uker til ny ultralyd.

Jeg har hatt to svangerskap fra før... Den ene gikk fint (men var veldig bekymret da også og sist var det BO (MA), men da hadde jeg dårlig følelse helt fra start!!

Høres utakknemlig ut, men alt hadde virkelig vært bedre med litt oppkast som et tydelig symptom:banghead:.

Tror det er ulike symptomer fra svangerskap til svangerskap og fra person til person. Noen er i super form mens andre er dårligere. Var du veldig dårlig i tidligere svangerskap? Har hørt om noen som bare litt kvalm 1-2 uker i starten bare.

Tror det er ulike symptomer fra svangerskap til svangerskap og fra person til person. Noen er i super form mens andre er dårligere. Var du veldig dårlig i tidligere svangerskap? Har hørt om noen som bare litt kvalm 1-2 uker i starten bare.
Haha .. Nei, med guttungen var jeg aldri dårlig. Var bare overveldende trøtt i starten og ømme bryster (som jeg mener å huske ga seg tidlig da også. Rundt uke 16 kom litt bekkenløsning utover det i topp form. Jeg spilte bowling på termindagen liksom:hilarious:, og pusset opp huset til siste slutt. Men akkurat nå er ikke den logiske fornuften min med meg overhode:banghead:.

Jeg kjenner følelsen! Hvis det går noen timer uten at jeg kaster opp, så er noe garantert galt! Ikke sant! Skal liksom ikke mere til!
Dette er så altoppslukende at man ikke klarer å fokusere på noe annet!
Selvfølgelig går det bra! Og på neste UL får du se en frisk og rask liten bebis! ❤️

Jeg kjenner følelsen! Hvis det går noen timer uten at jeg kaster opp, så er noe garantert galt! Ikke sant! Skal liksom ikke mere til!
Dette er så altoppslukende at man ikke klarer å fokusere på noe annet!
Selvfølgelig går det bra! Og på neste UL får du se en frisk og rask liten bebis! ❤️
Godt å høre at selv dere med oppkast (tydelige symptomer) også kjenner på dette. En mager, men god trøst:hilarious:. Skulle mer enn gjerne hatt morgen kvalme om ikke annet, for da er man sånn virkelig gravid:bored:. Men altoppslukende er riktig ord, er ord jeg ikke har tid til. Jeg begynner i ny jobb på torsdag, jeg må være sharp og allert .. Ikke distre, fjern og i dårlig humør:facepalm:.

Glemte å si at trøttheten er overhengende fortsatt, lagt meg 3 kvelder på rad kl 21.30 og det er IKKE vanlig for meg:hungover:. Sto opp kl 08 og nå er jeg like trøtt igjen:hilarious:

I mitt forrige svangerskap ga kvalmen seg rundt uke 8-9, jeg ble superbekymra, bestilte ultralyd og alt var bra. :)
Dette svangerskapet er jeg nesten 9 uker nå og kjenner at kvalmen begynner å bli mindre allerede, så Prøv å tenk at vi bare er heldige som slipper unna så tidlig :)
Dette kommer til å gå bra ❤️

Håper bekymringene dine går over og at du heller kan glede deg over at du er i så god form:Heartred
Dette skal gå bra :love7

Jeg har det også sånn. Var uggen i uke 4-8, litt ømme pupper, litt ligamentvont samme periode. Jeg blir fort trøtt, tett i nesa, lett andpusten og er varm. Kanskje det mest unormale for meg er laber sexdrift. Tenker på MA hver dag, men trøster meg med at MA tross alt er sjeldent og symptomene jeg har er der om enn de er nesten flaut lite plagsomme. Det hjelper også at vi hadde tul for 2 uker siden og der så vi et vitalt embryo. Og om det er MA her vil det avsløres ved tul fosterdiagnostikk så jeg slipper å gå til oul og lure. Blir bedre når jeg kan kjenne liv hver dag. Håper jeg.

Jeg har det også sånn. Var uggen i uke 4-8, litt ømme pupper, litt ligamentvont samme periode. Jeg blir fort trøtt, tett i nesa, lett andpusten og er varm. Kanskje det mest unormale for meg er laber sexdrift. Tenker på MA hver dag, men trøster meg med at MA tross alt er sjeldent og symptomene jeg har er der om enn de er nesten flaut lite plagsomme. Det hjelper også at vi hadde tul for 2 uker siden og der så vi et vitalt embryo. Og om det er MA her vil det avsløres ved tul fosterdiagnostikk så jeg slipper å gå til oul og lure. Blir bedre når jeg kan kjenne liv hver dag. Håper jeg.
Godt å høre det er folk som ikke er dausyke og ligger rett ut. Jeg satser jo på at det går bra, kort tid etter jeg skrev dette innlegget høg det til i ligamentet på den ene siden fordi jeg skulle tørke meg etter wc. Jeg fikk skikkelig vondt, men jublet fordi det var et tegn:hilarious:

Sist jeg var gravid, dabbet symptomene av mellom uke 8 og 9, kvalmen kom tilbake for fult ca 12+5. Det er helt normalt at symptomene kommer å går litt :)

I dag har er jeg faktisk litt uggen og stinn i magen .. Vi skal ha middag nå, men orker egentlig ikke tanken. Hurra :hilarious:

Er straks i uke 9 selv og snakket med et familiemedlem som er jordmor og hun sa at ukene fra 9-12 så er det ofte man ikke har så mye symptomer og da ble jeg beroliget :) Og alle svangerskap er jo så forskjellig har jeg hørt men skjønner deg godt for symptomene mine har ikke vært like fremtredene de siste dagene men det er visst ikke unormalt i følge hu :)

Jeg var i uforskammet god form i forrige svangerskap, bortsett fra trøblete bekken etterhvert. Det gikk i alle fall veldig bra!

Og det er veldig vanlig at symptomene flater ut og forsvinner etter uke 9. :)

Back
Topp