Trenger Øyebetennelsehjelp

*BalleFlass*

Elsker forumet
Mini har fått øyebetennelse.... Jeg kan jo ikke gå til legen med henne nå på flere dagen pga det er stengt. Og ikke har jeg morsmelk lenger som jeg kan ta på... Hva kan hjelpe? kan jeg lage eget saltvann? i såfall hvor mye salt og vann?

Takk for hjelpen[:D]

Men det er liksom ikke brutt ut for fullt enda.... så det er vel litt rart å gå til legevakten da?

ORIGINAL: lene78

kamilleteposer skal hjelpe.

er vel veldig få leger som gir noe mot det - det er ikke farlig... og han har allerede vært smittebærer lenge.

Jo, leger gir ofte behandling da mange øyebetennelser er en bakteriell infeksjon som kan være forårsaket av bl.a. stafylokokker og streptokokker, og da trengs antibiotika.

Øyebetennelse kan være farlig!

Prøv å tørk forsiktig vekk pusset med en fuktet klut, enten med vanlig lunket vann eller saltvann (legevakt og sykehus har ferdige ampuller som du helt sikkert kan få [:)])
Er hyppig plaga med det selv, men dersom det ikke har brutt helt ut kan man ta det tidlig med saltvann.. [;)]
Lykke til [;)]

Farris er fint. Men legevakta kan sikkert ta dere inn hvis du trenger medisiner, vi var på legevakta førstegangen.

Nå har de funnet ut at pencilin ofte kan gi mer tilbakeslag. Og at barn som behandles med pencilin bruker 7 dager på å bli friske mens barn som ikke får pencilin bruker en uke [8D]. En vanlig årsak til ørebetendelse er at væsken i mellomøret ikke blir drenert vekk. Først blir det ørekatarr (væske i mellomøret) og kan gå over til akutt ørebetendelse. Dette er ikke smittsomt..

Her brukes paracet mot smertene, og så hever vi hodet når han sover! Har desverre ikke andre råd. Pencilin blir ikke gitt her fordi gutten vår kaster opp av pencilin!

Beklager.. leste ørebetendelse! hehe[:D][8D]

et lite tips når dere kontakter lege.. si at det har vert i 3 dager! Ofte får man ikke dråper/salve før det er gått 3 dager med vasking med saltvann!

Back
Topp