Trenge hjelp Marius genser.

bessie

Elsker forumet
Eg strikke en Marius herre genser. Størrelse xl. Nå er eg der prikkene er. Rød prikk er der mønsteret starte i forhold til størrelsen, svart prikk er der det står gjenta og blå prikk er slutten av mønster men eg får det ikke til å stemme. Nå har eg strikka 2 rød og 2 blå helt rundt men da blir det 2 rød på slutten når det skulle ha vært 2 blå også prøvde eg og strikke fra svart prikk til blå prikk om igjen runden rundt men det blei iallefall feil. Hva gjør eg galt???

Her er bilde av mønster og de prikkene eg parte om :-P

Vedlegg

• 1465590425408.jpg
    1465590425408.jpg
    49,7 KB · Visninger: 22
Står det noe sted at du skal felle noen masker (2 eller noe) før du begynner på den delen der?

Tror jeg hadde felt av 2 masker jeg, slik at mønsteret hadde gått opp :-)

Har ikke det noe å si da? Eller vil det ikke utgjøre en forskjell?
Det er kun to masker det er snakk om, så tror ikke det gjør noe verken ene eller andre veien. Jeg selv ville som sagt kvittet meg med to masker så det går opp, men du får gjøre hva du selv føler er best :-)

Det er kun to masker det er snakk om, så tror ikke det gjør noe verken ene eller andre veien. Jeg selv ville som sagt kvittet meg med to masker så det går opp, men du får gjøre hva du selv føler er best :-)
Okei. Nei eg følger alltid oppskriften uansett og gir opp om det ikke stemmer :-P men nå vil eg ikke gi opp. For i mønsteret er det vel ment som det skal være 2 røde og 2 blå runden ut? Eller omvendt, ser ikke på mønsteret nå

Det kommer an på hvor mange masker du har, men ofte er det slik at det blir litt krasj der runden starter pga maskeantallet.
Det vil uansett ikke syns siden det er under armen, og det vil alltid være en liten forskyvning når man strikker mønster på rundpinne.

Det kommer an på hvor mange masker du har, men ofte er det slik at det blir litt krasj der runden starter pga maskeantallet.
Det vil uansett ikke syns siden det er under armen, og det vil alltid være en liten forskyvning når man strikker mønster på rundpinne.
Sant, Eg endte opp med å bare ha 2 røde på slutten pga svigermor sa at me skal klippe opp der uansett så det vil ikke vise når genseren er ferdig :-)

Back
Topp