treng et Objektivt syn på noe.

Wiggum

Blir kjent med forumet
Hmm masse å førklare, kan prøve....
Men det heile starta da æ å samboern min va borte på vårres første kjærestehelg, vi har begge en unge fra før på samme alder.
den helga satt han å skrv meldinge med xn fordi han var redd forr at ungen sku glemme han å det varte hele helgen så var ikke noe kos egentlig, sendte bilder osv... så neste gang var vi på tur med hans unge, da var hun også veldig flittig på sms fronten å sku ha bilder hele tiden så  ble bare sendt bilder å lite tid til noe annet, så når han fyttet inn hos meg , de har ungen 50/50.. så var det hver jævla dag bilde å teksmeldinger som hun skulle ha ,,, sporte og spør hele tiden om det går bra her osv, å jeg irriterer meg, hun bruker ungen til å ha kontroll på min samboer, hun spørr om han kan ha ungen mer uten att samboern min spør meg først akkorat som om att dem har en fin kommunikasjon å ikke vi.... i tillegg når jeg sier att dette sårer meg å att jeg syns han skal si i fra går han rett i forsvarsposisjon å bli sur å nesten angriper meg med ord fordi han sier att det er heeeelt feil... mener vi trenger  terapi å et objektivt syn på detta, jeg har spurt mange av folk jeg kjenner uten å navne hvem det handler om  i fra begge kjønn å alle mener det samme som meg.... men hva sier du/ dere???? jeg irriterer meg grønn her,,, min x vi snakker bare om visst det feiler dattern vår noe og et bilde visst det er noe spesielt...... HALLOOOOO hjelp

Jeg synes i utgangspunktet der er superflott at han samarbeider så godt med eksen! Men, spørsmålet mitt er: før dere ble sammen, hadde han daglig sms/mms-kontakt med henne? For hvis det er noe som har begynt etter at dere ble sammen er det IKKE greit, men hvis det er sånn de har holdt på hele tiden synes jeg kanskje ikke du har så mye du skulle sagt....det er jo, hvis jeg forstår riktig, datteren de snakker sammen om?

Og ja, jeg synes det er litt rart at du forlanger at han skal spørre deg først før han sier ja til å ha sin egen datter....

dem hata hverandre heilt t vi blei i lag da blei ho plutselig så snill... nei men det e vi som e i lag da e d vi som skal snakke før han avtale ting me ho..å æ har fult studie å tren gtid tell å studere di dagan vi har "barnefri"

Syrine skrev:
Jeg synes i utgangspunktet der er superflott at han samarbeider så godt med eksen! Men, spørsmålet mitt er: før dere ble sammen, hadde han daglig sms/mms-kontakt med henne? For hvis det er noe som har begynt etter at dere ble sammen er det IKKE greit, men hvis det er sånn de har holdt på hele tiden synes jeg kanskje ikke du har så mye du skulle sagt....det er jo, hvis jeg forstår riktig, datteren de snakker sammen om?

Og ja, jeg synes det er litt rart at du forlanger at han skal spørre deg først før han sier ja til å ha sin egen datter....

Enig:)

Som Syrine skrev er det kjempe flott at de samarbeider så bra, men jeg skjønner deg veldig godt at du blir lei. Det hadde nok jeg også blitt. Og å skrive sms HELE tiden på kjærsteturer er IKKE greit.

Hvor gammel er barnet? Er ungen 1 år så er det ikke så rart, ifht til om ungen er 3 eller eldre. (kan hende det er bare noe jeg tenker, men når de er så små skjer det så mye hver dag, er ikke så vant med å være borte fra ungen osv)

Det er jo ålreit at dere som par snakker sammen og blir enige, men så lenge han tar ansvar for barnet når han har sagt ja til ha ungen ekstra, og ikke legger ansvaret på deg så syns jeg ikke du kan klage veldig på det.

Det ikke jeg kan vite, og mulig du er usikker på også er jo om det er kunn for det beste barnet de har i lag (samarbeidet), eller om hun prøver å "sabotere" deres forhold.

For hvis du er litt sjalu/usikker, noe jeg skjønner at man kan bli, ville jeg vært åpen om det til samboeren din- og at dere kan finne en løsning som kan fungere for dere begge.  

Ble litt rotete det her, men vil legge til, siden jeg er bonusmamma selv at jeg kunne ønsket veeldig mye at foreldrene til stedatteren min hadde samarbeidet bra. For å stå på sidelinjen og se på de to, og hvor mye det ødelegger for henne, er ikke noe godt.

Hmm han e snart 3 år å det går bare 2 daga melle dem har han hver, så æ ser ikke den heilt.. men e nu greit å høre ka andre sir om saken da... man vil jo alle det bæste førr barne men æ veit att ho kunn gjør d førr å ødlegge her heime.. men ikke vet jeg, har et mere normalt forhold til pappan til min datter som er jevngammel me hans, men ja veit ikke heilt ka æ ska tenke lenger e usekker..

Det er jo kjempe fint at de samarbeider om dattern;) Men skjønner deg godt hvis det blir meldinger heeele tiden.. For det forstyrrer jo tiden dere har sammen som familie også. 

Å sånne ting er veldig vanskelig og jeg synes synd på deg som må hanskes med dette i tillegg til graviditet. Her tenker jeg det er to foreldre som IKKE takler å ha 50-50 omsorg. Det er flott at begge merker at å ikke være sammen med barnet hver dag er vondt, på en måte synes jeg det er fint at han reagerer sånn. Det er oftest slik at pappaer kan skli helt vekk og overlater ALT til mammaene og nesten ikke har sine egne barn. MEN jeg synes måten han gjør det på er dårlig, han burde la deg delta. Snakke med deg og hva som skjer i tankene hans. Det er skuffende at han ikke forstår at det kommer ett barn til og det er deres. Det betyr at når dere skal ha kosehelg må dere benytte dere av den, for dere skal faktisk også fungere sammen med hverandre og barnet som kommer. Han er nok dårlig til å balansere alle de forholdene som  skal ivaretas. Når du snakker med han begynn med å rose hans for hans omsorg men at du også vil delta i hans verden eller noe sånt. Lag minnebøker sammen om deres barn (på hver deres kant) og det nye sammen, skriv ned dokumenter osv. Dette er tydelig viktig for han, spør hva han vil og hvordan han vil at bilde skal se ut i fremtiden....???  (men hold deg positiv!!!!!).

Ja det er flott at han har en god kontakt med eksen angående barnet, men alt på sin måte.. Eg forstå deg veldig godt, de skal ha en god kontakt, men ikke til det punktet at det tar mye av deres tid sammen (slikt som helgeturen), det har med å vise respekt til hverandre, og forståelse!
Jeg er også enige med at når dere bor sammen så skal mine-dine-våres barn, vår familie være med en åpen kontakt mellom dere, der dere avtaler sammen hva som er best for Deres familie, når en bor under samme tak som en familie, så må en også samarbeide som en!

Høres ut som en god idee at dere går til samtale sammen, slikt at begge sider blir luftet ut på en nøytral plass, forann en nøytral person! Du er fornuftig, og høres ut som du har hode på rett plass;-) Lykke til med dere begge:-)

gått å høre andres meninger <3 takk :)

Hei jeg må bare si min mening om dette:)
Dere er sammen nå og da må han inkludere deg. Men såklart vil han ha ungen sin hvis han kan, å det forstår du også som har barn selv regner jeg med. Og det er fint med samarbeid.
Men jeg synes at det er veldig rart at de ikke tenker mer på ungen enn seg selv. For barnet har ikke noe glede av to foreldre som bruker mye tid på å sende sms og mms til hverandre. Barnet har ikke noe glede av det, det er kunn foreldrene. Nå er det jo 50/50 deling også så det vil jo si at de har tatt det valget, da ser de barnet like mye. Og burde etter min mening avtale kunn praktiske ting og være hyggelige mot hverandre når det kommer til henting og levering. Synes det er helt greit å sende en mel. om det er noe opplysninger som er greit og vite, som at barnet er sykt eller noe lignende som har vesentlig betyding for mor eller far å vite når barnet er hos den andre. Jeg har selv barn med en annen, ønsker å få mms hvis det er noe spesielt og mel hvis det er noe med barnet mitt. Men så lenge det ikke er noe og barnet mitt har det bra så trenger jeg ikke oppdatering hvert 5. min. Da det går utover tiden hun har sammen med pappan sin også.  Det er jo også vært forskng på dette med data og telefoner at barna føler seg oversett pga av foreldrenes store bruk, i stede for å gi 100% oppmerksomhet til barnet.
Så etter min ening hvis man skal tenke på barnets beste så er det ikke noe vits i å sende sms og mms hele tiden til hverandre. Det er som sagt bare foreldrenes glede og egoisme. Hvis de ikke bryr seg så mye om hverandre, men om barnet så tar de kunn det som er nødvendig. Man skal jo også respektere at den andre foreldren har ny kjæreste/samboer.
For all del sammarbeid er jo supert og bra, men etter min mening skal man heller finne på noe sammen mor far barn og nye kjærester og unger enn å bruke tiden på telefonen....som i hvertfall ikke barnet har glede av....:)Lykke til ;)

Back
Topp