Trener du?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Irene
  • Opprettet Opprettet
Skulle ønske. Var flink i forrige svangerskap, men denne gangen har jeg null motivasjon :(

Går kveldstur nesten kvar dag. Varer rundt 45 min -1,5 t.. Dette holder blodsukker og bekken i sjakk :) i tillegg får eg litt bedre humør og meir energi av det :)

trening hva er det... gjelder det å ta på sokker og komme seg opp av sofaen/stolen/sengen som trening??
har et bekken som er totalt ødelagt og blodtrykk som er ganske lavt så får ganske lett blodtrykksfall...

Jeg jogger enda tre dager i uka. Blander mellom å gå og jogge. I begynnelsen ble jeg veldig skuffet over meg selv som ikke klarte å opprettholde farten fra før graviditeten, men jeg forstår nå at jeg er heldig som kommer meg ut i det hele tatt.

Ja trener kondisjon å styrke ett par ganger i uka

Min trening består i å komme seg fra sengen til sofaen i løpet av dagen, og sånn har det vært siden starten av juni ;) Fra spøk til alvor så krever det faktisk både kondis og styrke med den kroppen jeg har fått nå (= null muskelmasse igjen i kroppen), så jeg påtar meg retten til å kunne si at jeg trener :p :D

Gjorde før jeg ble gravid, så ble jeg så innmari dårlig med en gang lille var på vei. Hyperemesis frem til uke 28 og nå er jeg bare helt apatisk og orker ingenting. Så ikke noe trening her dessverre.. Har prøvd og gå litt men får så kynnere at jeg lar være :P

Har ikke trent siden jeg var i uke 3-4. Kvalmen tok meg før jeg i det hele tatt tissa positivt. Når kvalmen endelig ga seg, kom bekkenløsningen. Så kan ikke skryte på meg hverken kondisjon eller styrketrening. Her er det bare noen øvelser for å holde resten av meg i sjakk :P

Prøver å få gått litt, men har vært så irriterende glatt her. Men har en stepmaskin som jeg går på innimellom :-) i dag fikk jeg gått en halvtime ute. Men trene vil jeg vel ikke kalle dette :-p

Jeg har måttet slutte å gå turer pga bekkenløsning. Men trener styrketrening med PT og alene fortsatt. Trener styrke ca. 2-3 ganger i uka, og prøver og gjøre litt spinning. Det funker også greit for bekkenet. Også har jeg gjort gravidyoga, men nå er kurset slutt for i år.

Føles rart å være sykmeldt, men allikevel dra på treningssenteret og gjøre styrketrening.. Men har funnet ut hvilke øvelser jeg kan gjøre, som ikke påvirker bekkenet. F.eks. funker det helt fint å gjøre knebøy med lette vekter. Det er mye vondere å gå enn å gjøre knebøy. Og i jobben min må jeg gå veldig mye, så det funka dessverre ikke lenger.

Har vært på zumba og yoga til nå i graviditeten, og noe styrke, men nå har jeg et ribbein eller et muskelfeste som gjør ille vondt for tiden, så det har vært lite aktivitet den siste uka... Men litt, hvis vasking teller ;)

Blitt lite trening! Men har faktisk kommet meg på svømming denne uken, også har jeg gått på yoga (gravidyoga og en superrolig yogatime). Å gå tur får jeg bare vondt i bekken og rygg av, men burde helt klart begynt å trent armene og ryggen litt! Kjenner jeg begynner å få antydninger til betennelse i skulder/rygg pga minimum 10 timer med datajobbing/bilkjøring hver dag.

Nei, kan vel telle antall treningsøkter gjennomført under svangerskapet på en hånd.. Men var godt trent da ble gravid, og jobber i barnehage.. Så får beveget meg en del på jobb i hvertfall ;p

Back
Topp