Trener du som gravid?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Kristin
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Kristin

Guest
Det finnes mange helsefordeler med å trene under graviditeten. Men igjen da, veldig forståelig om det ikke er det man driver mest med mens magen vokser og alle vontene kommer på besøk.

Trener du eller tar du det rolig?

Har tatt det ganske rolig til nå på grunn av formen, går tur så ofte jeg kan.

Har holdt mye på med flytting og utvask av gamleleiligheten - og jeg går til og fra jobb (ca. 1 time til sammen), så jeg regner det som treningen min hittil;)

Trener styrke to ganger i uka og går turer de andre dagene jeg orker [emoji4]

Har trent frem til nå, når jeg ikke viste noe
Men skal høre med jordmor og fysio nå om jeg kan fortsette. Kan vel trene litt, men usikker på om jeg kan fortsette styrketrening og vektløfting.
Risikosvangerskap nr.5...
Svak livmorhals/livmorhalssvikt har gjort at alle mine 3 barn er født prematurt. Uke 27,35 og 29+4.
Så nå tørs jeg ikke før jeg har hørt ut mer.
I tilegg sliter jeg sån med ekstrem halsbrann nåsom blir værre når jeg anstrenger meg kjenner jeg.

Jeg trener litt styrke og går turer i marka og på fjellet når jeg har overskudd til det (og tid). Ble anbefalt å trene styrke av jordmor da dette styrker bekkenet :)

Prøver å gjøre hjemmeøvelser fra fysio for bekken/kjærnemusklatur hjemme ... men med 4 unger ,en på straxt 1 år som er høyt å lavt brukes all energi å overskudd opp i det å komme seg gjennom hverdagen :)

Gjør litt øvelser, men ikke klart å trene så mye da alt av energi er brukt opp etter 100% jobb og en gutt på 3år..

Vært på spinning noen ganger og trent litt styrke, men dette uka er bekkenplagene kommet for fullt, så holder meg til hjemmetrening og korte turer..

Trener ikke noe utenom å være mamma til 3 som krever sitt dagen lang[emoji16]

Prøver å få til en gåtur på 30-60 min hver dag, men ellers er det labert.

Jeg sykler til og fra jobb, de fleste dagene. Trent noen få ganger på senteret jeg betaler dyrt for å være medlem på, og har halvhjertet gjort litt tøyeøvelser hjemme. Alt i alt ganske halvhjertet innsats

Jeg har prøvd å trene litt, men de siste ukene har jeg hatt så mye kynnere at det ikke har blitt så mye trening [emoji21] Håper på å få trent litt nå i ferien da det ikke er så mye annet å tenke på [emoji4]

Går en del, men bør også trene styrke... skal jo gjennom en skikkelig styrkeøkt om ca 14 uker...

Jeg trener ikke fast, men har gått en del fjellturer i sommer. Kunne tenkt meg å gå flere turer og vært litt mer aktiv, men samtidig er jeg veldig aktiv i hverdagen med både husarbeid og en veldig aktiv 2 åring:D Har bekkenplager og endel kynnere som hemmer meg.

Back
Topp