Trener du som gravid?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Eve
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Eve

Guest
Passer du på å holde deg aktiv som gravid?

Er det viktig for deg?

Ja det gjør jeg. Trener fortsatt 4/5 dager i uken. Viktig å holde meg i aktivitet. Trener fortsatt en del styrke, men har gått litt bort fra baseløft med maks tyngde osv.

Ja, men har skrudd intensiteten litt ned i forhold til hva jeg gjorde tidligere [emoji5]

Ca 5 dager i uken , men litt mindre vekter og putta på litt mer kondisjon i stedet :) Begge deler er viktig både nå og senere :D

Nei, trener ikke. Ikke gjort det i de 2 andre svangerskapene heller [emoji4]

Nå som kvalmen er borte prøver jeg å få til 2-3 styrketrenings-økter i uka. Gjerne litt svømming og hvis jeg får tid og har lyst :)

Jeg har trente mye før svangersvanget og like mye i svangerskapet hittils. Formen min er topp så ser ingen grunn til å stoppe. Treningen er litt endret såklart, passer på pulsen via pulsklokka. Og utelukker vanlig mage øvelser, men trener mye core, kjernemusklatur og bekkenøvelser. Jeg løper fortsatt og håper jeg kan det noen uker til, har nesten ikke fått mage så har nok litt å si. Er 17+1 i dag :)

Prøver å trene 1-2 ganger i uka, men har og en veldig fysisk aktiv jobb, så merker det å holde seg i 100% stilling krever sitt det og. Har også 2 hunder som trenger turer,så føler jeg holder meg aktiv:)

Jeg har trente mye før svangersvanget og like mye i svangerskapet hittils. Formen min er topp så ser ingen grunn til å stoppe. Treningen er litt endret såklart, passer på pulsen via pulsklokka. Og utelukker vanlig mage øvelser, men trener mye core, kjernemusklatur og bekkenøvelser. Jeg løper fortsatt og håper jeg kan det noen uker til, har nesten ikke fått mage så har nok litt å si. Er 17+1 i dag :)

Så flink du er! Forrige svangerskap løp jeg frem til uke 32 eller 33, så kan godt hende du har mange fine løpeuker igjen! Bare lytt til kroppen, så kjenner du fort når det er på tide å gi seg med løpingen :)

Jeg trener 2-3 ganger i uken Nå, styrke, løping og yoga. Har er dessverre ikke overskudd til mer akkurat nå pga jobb-og familiesituasjonen.

Nei. Pleier vanligvis å trene yoga, men sluttet da kvalmen kom. Etter at jeg ble bedre har hele Østlandet vært nedsnødd, så jeg har hatt plenty av unnskyldninger for ikke å begynne med treningen igjen [emoji23] Jeg skal ta meg sammen når det blir litt triveligere å komme seg til og fra trening. Forsøker å gå noen turer da, og trener bekkenbunnen på trikken på vei til jobben.

Back
Topp