Trener du i svangerskapet?

Ikke i bruk

Forumet er livet
Graviditet er ingen unnskyldning for å slippe unna trening ;) Tvert om! Er du i god fysisk form er du bedre rustet til selve fødselen, og du vil komme deg fortere etterpå!

Klikk her for å lese mer om trening i svangerskapet, og se enkle treningsvideoer :)

Tar øvelser fra fysioterapeut for bekkenet. Trente volleyball tidligere. Men både det og turgåing er uaktuelt med kraftig bekkenløsning. Så nei ingen trening her.

Sent from my PRA-LX1 using BV Forum mobile app

Tar øvelser fra fysioterapeut for bekkenet. Trente volleyball tidligere. Men både det og turgåing er uaktuelt med kraftig bekkenløsning. Så nei ingen trening her.

Sent from my PRA-LX1 using BV Forum mobile app

Samme her. Mest øvelser fra kiropraktor ellers mye hvile. Og føler husarbeid er trening om dagen[emoji85][emoji23].

Ja, jeg trener 3-4 ganger i uken, som jeg gjorde før jeg ble gravid. Tar selvfølgelig mer hensyn om kroppen er sliten og i et litt annet tempo. Hadde en pause i treninga når jeg hadde min periode med kvalme i begynnelsen av svangerskapet [emoji4][emoji106]

Trener 3-4 ganger i uka, men med noe redusert styrke/tempo enn før graviditeten. Trente lite i første trimester, da jeg var mye kvalm, men etter det har jeg fortsatt med vanlig trening. Øvelsene er noe mer tilpasset gravidkroppen da. Kan f.eks. Ikke jogge noe særlig mer. Merker at jeg blir i godt humør av å kunne trene, og kroppen min responderer bra på det[emoji4]

Har alltid trent de siste årene. Trening er en stor lidenskap jeg har. Men hyperemesisen har satt en stopper for dette i noen mnd nå. Gleder meg sånn til å komme i gang igjen!

Det helvettes bekkenet ødelegger så sinnsykt!! Men går på vanngym i terapibassenget på Haukeland med LKB én dag i uken, i tillegg til å gjøre øvelser fra fysioterapeuten. Prøver å trene litt styrke i overkroppen også [emoji106] Bruker pilatesball, strikk og manualer.

Nei! Risikosvangerskap!

Føler jeg får nok trening ved å gå til å fra buss til fra jobben + henting og levering (går 15 min opp brått bakke). Itilegg jobber jeg 100 % i bhg og går mye der. Trenger ikke treningsstudio akuratt :wtf:

1.trimester hadde jeg mer enn nok med å jobbe 100%, hadde null overskudd til trening. 2.trimester gikk jeg ned i stilling og formen tok seg opp, så jeg klarte å trene både styrke, yoga og zumba. 3.trimester har bekkenet skranglet litt og jeg får en god del kynnere når jeg er fysisk aktiv, men til tross for det prøver jeg å pushe meg selv til å gå tur og trene yoga en gang i uka.

Har revmatisme, og kan ikke bruke medisiner under svangerskap, så er litt forsiktig med å irritere leddene. Har allerede måtte sette sprøyte i ett ledd som blusset opp, og det vil jeg jo helst unngå da disse injeksjonene ikke er bra for skjelettet på langsikt.

Går tur med hundene en time om dagen som vanlig :) Eneste at nå går det veeeeeeeeeldig mye saktere gitt.

Trener en del yoga, styrketrening med vekter og i slynger. Opplever slynger som en veldig god treningsmåte i graviditeten, spesielt siden jeg har slitt med bekkenet. En god og skånsom måte å trene kjernemuskulaturen på. Men har måttet være litt forsiktig med magemusklene i det siste, følge med på om det «buler» på midten. Er 32 uker nå, og tror slyngetreningen blir å følge meg graviditeten ut

Jogger litt fortsatt + styrkeøvelser i gruppetimer hos fysioterapeuten.

Trener styrke to ganger i uken.
Går turer i markå to-tre ganger i uken. Lette turer da kynnere er plagsomme.

Back
Topp