Trener du i svangerskapet?

Ikke i bruk

Forumet er livet
Graviditet er ingen unnskyldning for å slippe unna trening ;) Tvert om! Er du i god fysisk form er du bedre rustet til selve fødselen, og du vil komme deg fortere etterpå!

Klikk her for å lese mer om trening i svangerskapet, og se enkle treningsvideoer :)

Fram til uke 17ish var det null sjanse for å få trent. Da var jeg ekstremt kvalm, kastet opp hele tiden, og det var ME-lignende tilstander (tålte null stimuli). Men jeg presset meg til å gå en liten tur nesten hver dag. Etter det og fram til uke 28 trente jeg styrke, gikk på ellipsemaskin, var på spinning. I uke 29 fikk jeg beskjed om å holde meg unna styrketrening, så da ble det svømming og skigåing i stedet. Det holder jeg fremdeles på med, og med 1.5 uke igjen til pks, så kan jeg vel si at jeg har trent hele svangerskapet, med unntak av de fire første månedene. Det skal sies at det må kalles «trening» da, for intensiteten er ikke så mye å skryte av. [emoji85] Gleder meg til joggeturene føles lette igjen! [emoji4] Men først blir det mange trilleturer i vårsola (forhåpentligvis).

Har trent regelmessig på forskjellige timer på sats frem til uke 30. Etter dette har det vært nok med jobb i barnehage hver dag, går tur et par ganger i uken og har trent litt yoga hjemme. Gleder meg til å komme i gang med trening igjen når kroppen er klar for det. :)

Jobber og går tur hver dag, men nei trener ikke. Gleder meg til å komme igang igjen når det lar seg gjøre. Fram til da blir det forhåpentligvis masse trilleturer:)

Last edited:
Dessverre:( skulle så gjerne hvertfall gått en daglig tur, men rygg og bekken stopper meg.. er ikke bare tungt å gå gravid nå, men gleder meg så til å bli ferdig for da kan jeg tenke forhåpentligvis fungere som normalt igjen, trene som jeg pleier:rolleyes:

Sliter med å bare gå i trappen, så blir ikke noe trening her [emoji85] hver dag jeg klarer litt husarbeid eller å gå i butikker føles som en liten seier [emoji28]
Er ikke alltid bekkenet er så vondt, men da er kynnerne klar til å ta stafettpinnen med en gang [emoji21]

Turer, litt ski, husarbeid etc. er eneste jeg får til pga rygg/ bekkenplager. Forsøker å trene litt styrke på gode dager, men intensiteten er laber her også.. Gleder meg veldig til å få en kropp som fungerer igjen!

Back
Topp