Trener du aktivt i svangerskapet?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Amalie
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Amalie

Guest
Hva trener du? Har du tilpasset treningen mht. svangerskapet? :)

Jeg trente aerobic 2 ganger i uken helt fram til uke 29. Da begynte det å bli veldig tungt og hadde masse kynnere på trening. Nå har jeg ikke trent på 2 uker! Kanskje man kan gjøre noen enkle rolige øvelser hjemme. Har ikke vært flink på bekkenbunnsøvelser så vurderer å Google det :)

Enn så lenge :-) Uke 29 imorgen, inntil for en uke siden har jeg spilt squash og gått på saltimer, fremover er jeg litt usikker derimot, squash legges iallefall på hylla av hensyn til bekkenet og det er ikke så digg med for mye hopp og sprett lenger. Styrketrening kommer jeg til å fortsette med 2-3 ganger i uka og forhåpentligvis noen fine turer:happy:

Trener lett styrke med fysio 2 ganger i uken. Har bekkenløsning, så det er mye som jeg egentlig syns er vondt å gjøre med tanke på bevegelse.

Nope. Brukte å være mye mer aktiv før jeg ble gravid, nå bare sover jeg hele tiden.

Har hatt treningsforbud fra uke 18 til 28 så det var naturligvis noen veldig rolige uker.
Frem til uke 18 trente jeg som vanlig; mye løping, styrke og yoga. Fra uke 18-28 ble det rolig gravidyoga og lettere gåturer. Nå fra uke 28 trener jeg igjen styrke, og kondisjon på ellipsemaskin + yoga med fokus på bekkenbunn. Deilig å holde seg aktiv! Og godt å få brukt litt tid på sånt når man er sykemeldt og dagene kan bli litt lange :)

Trøtthet, en aktiv ettåring og et vondt bekken begrenser trening. Men sykler eller går til jobben :)

Nei dessverre. Trøtt som en strømpe, vondt/stivt bekken og en snart 2åring som har mer enn nok energi for mammsen... Jeg prioriterer hvile når jeg har ledig tid;)

Back
Topp