Trener dere?

~Blikk~

Elsker forumet
Trener eller mosjonerer dere? 

Jeg drømmer om å sparke meg selv ut'a sofa'n for å gå tur, men jeg eier ikke selvdisiplin... Burde hatt en hund!!

Hehe... Ettersom jeg fikk en liten en i august ifjor kom jeg aldri inn i noe treningsopplegg, men har gått masse tur. Kjenner at nå som jeg er blitt trøtt, kvalm og tung i hodet er motivasjonen på bunn! Det er bare skikkelig tiltak å gå ut på tur nå. Føler jeg kommer til å ese ut uansett :p Var enklere når jeg sku ned i vekt.
Men jeg prøver å få til ett par turer i uken bare for å ha litt bedre samvittighet med meg selv, og kroppen har jo ikke vondt av det.

Jeg må ærlig innrømme at det nesten er rumpeavtrykk i sofaen etter de siste ukene. Men det bunner i at jeg har vært så innmari dårlig. I går og i dag har jeg vært litt bedre, så nå ser jeg frem til å få gått meg litt turer. I kveld får vi en hund til oss som vi skal passe noen dager. Matmora er 9 dager på overtid så fødselen settes i gang i morgen tidlig. Så da skal vi passe på bissevovven... Gleder meg :0) Kjekt med litt selskap når man er hjemme, og da MÅ jeg jo bare ut å lufte (meg) hunden... :0)

Pleier å trene mye, men med svangerskapskvalme og svangerskaps migrene + 4 barn hvor minste er 8 mnd, så lar jeg være. trenger overskuddet til familien:)

Tenkte begynne å trene etter uke 12. Blør så lett tidlig i svangerskapet, så dropper det:)

jeg har alltid trent mye, og siden jeg ikke merker noe særlig til graviditeten foreløpig (10uker) fortsetter jeg sånn nesten som før. Tenker litt mer på hvilke typer styrkeøvelser som er gunstig og funksjonelt for en gravid kropp, viktig å forebygge senere plager som bekkenløsning etc. 
I tillegg er det av samme årsak lurt å tøye muskler rundt sete, lår og hofte. Ift kondisjon bør man ikke jobbe med for høy puls, men heller det kjennes som behagelig/ok. Er nok litt "miljøskadet" som fysioterapeut, men jeg vet hvor mye godt trening kan ha for seg både fysisk og ikke minst psykisk...

Jeg er klar over at jeg har vært heldig mtp at jeg ikke er i dårlig form (bank i bordet), og at man selvfølgelig må kjenne hva sin egen kropp orker. Har man ikke trent så mye før bør man helelr ikke pangstarte under graviditeten. 

Vil uansett anbefale moderat fysisk aktivitet, gåturer, enkle øvelser på stuegulvet hjemme ( fokus på sete, lår, rygg og bekkenbunn) :-)

prøvde meg på spinning forrige uke, men ble bare uvel :S

Anik skrev:
Nei:P Jeg overlever jobb, og leke litt med snuppa mi. Men så er jeg totalt tom! Sovner rundt 2100 hverdag:P Hadde håpa å få svømt litt, men skjønner ikke hvor jeg skal ta energien fra, får håpe den kommer litt tilbake etterhvert....

Kan ikke vi lage en liten gravidsvømmegruppe om noen uker???:D Kunne godt tenkt meg å svømme jeg også.

Back
Topp