Trener dere?

Hebba

Blir kjent med forumet
Er dere flink til å trene og hva er det dere trener evt? Jeg var ganske flink ved sist graviditet og følte meg i fin form. Nå føler jeg meg bare flapsete og jeg trener heller ikke noe. Blitt litt for mye marsipan i desember og har ikke motivasjon i det hele tatt.... Vil bare sitte på sofa og spise godteri. Noen som har noen motivasjonstips?

Her trenes nok alt for lite ja ;) hehe...var nok mye flinkere sist, men da hadde jeg bare meg selv å tenke på. Nå går dagene som en vind, og når lillegutt er lagt så frister nok sofaen mer enn treningsstudio ja....
Tenker med meg selv at det blir lettere å gå seg en kveldstur når dagene ikke er så lange og mørke:) Nå er jeg slank så det er ikke noe motivasjon som ligger der, men jeg kjenner den kommer når jeg går opp trappa og nesten gisper etter luft når jeg kommer på toppen!!
Men det skal sies at sist kom formen kjapt tilbake etter fødselen for jeg en super-triller, og jeg satser på å være det denne gangen også!! Ikke så mye cafe-sitting nei ;)

jeg trener ikke noe særlig annet enn at jeg danser en gang i uka!  Men da holder vi på i 5 timer, noen intensive økter, litt lettere samt matpause og mindre pauser 

Har endelig kommet litt i gang igjen med treningen, for en god følelse!! :) Har ikke orket noe annet enn å gå turer fram til nå. Viktig å være i god form til fødselen. Trente helt fram til fødselen starte (bokstavelig talt) forrige gang, og har troen på at det er superlurt ;)

Naj.. skulle gjerne gjort det.
Og nå har jeg meldt meg på et studie om trening i svangerskapet. Det er gjennom sykehuset jeg skal føde på, og dersom jeg blir trukket ut til å delta i studien, kan det hende jeg skal trene på sykehuset et par ganger i uken frem til termin :)

Har ikke hatt ork til trening nå i førsten av svangerskapet pga kvalmen...Nå har jeg imidlertid spist veldig sunt etter jula og har tenkt å fortsette med det..Det gir meg en veldig god samvittighet for meg og nurket i magen. Går også en times tur gjerne hver dag. Skal få satt opp nytt styrkeprogram der jeg trener til uka, så satser på å begynne for fullt der da:)

Jeg har aldri vært flink til å trene... Så er dessverre ikke det nå heller - skulle ønske jeg var flink til det!!! Men de dagene jeg er på jobb (er nå 40% sykemeldt, så jeg jobber 3 dager i uka), er jeg på beina stort sett hele tida, så beveger meg gjør jeg jo ;) Og med en 3-åring, så blir det automatisk til at man rører seg ganske mye. ;)
Var hos jordmor i går, og hun fortalte at de skal starte opp med "gravid-svømming" i bassenget på sykehuset her i Kongsvinger. Og det er noe jeg vurderer sterkt å melde meg på. Det er en fysioterapeut som leder opplegget, og hun tilpasser treningen til hver enkelt som er der. Det er i tillegg også bra for bekkenet - har nemlig begynt å få vondt (til tider veldig vondt).
Det er ikke noe sånt der du bor da??

Jeg er vant til å trene mye, men har de siste månedene ikke klart pga formen. Kom i gang igjen i går og må si det var deilig, kjente virkelig at kroppen min satte pris på å få rørt på seg igjen. Så nå er det bare og fortsette :) Og formen var heller ikke så verst :)

Trener ingenting og har ingen ambisjoner om det heller. Er mer en nok for megå klare full jobb og familieliv! Beveger meg heldigvis endel i jobben :) Må legge til at jeg sykler til jobb da, og går tur innimellom, så er jo ikke helt inaktiv heldigvis ;)

Om jeg fortsetter som sykmeldt, vil målet være å trene 2 ganger i uka, om det så bare er å komme seg på tredemølla og gå, holder det for meg, for det er bedre for meg enn å råtne i sofaen, slik jeg gjør nå.

Men da må kvalmen og spyinga gi seg først !!

Går turer og litt yoga heime. Planen er å begynne på gravid yoga, men er så kvalm og brekker meg for ingenting, så det får vente til eg ikkje trenger ta pauser heile tida. 

Frem til nå har formen vært alt for dårlig til trening, og nå som jeg delvis er tilbake på jobb, så er det mer enn nok for meg. Men håper at jeg får til å trene litt når jeg blir fullt sykemeldt fra midten av februar. Må ha noe å fylle dagene frem til fødselen med :)

Trener 3 ganger i uka Er med i et forskningsprosjekt (trening i svangerskapet) på St.Olav, er glad jeg ble trukket ut til å være med i treningsgruppa for trenger virkelig å trene.. 

Sender deg en PM Gollemor, høres ut som det kan være den samme studien :-) 

Back
Topp