Trener dere noe...

Midnattsol

Elsker forumet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Æ orker ingen ting.. Knapt å gå opp trappa på jobb.. Og så trøtt også. Men æ burde jo sikkert trene.. Æ bare orker ikke og bekkenet mitt hjelper heller ikke på.
I dag fant æ ut.. Hmm.. Ok.. Noen knebøy eller opp å stå på tå øvelser mens jeg pusser tennene det må æ vel klare.. Så det begynte æ med i dag.. Kanskje æ ikke mister helt fotfeste til musklene i beina.. Armene har æ aldri vært sterk i så æ aner ikke korsen æ skal gjøre det med dem..
Noen andre som trener eller har gode tips..

Nei, orker ikke trening....
Men jeg velger å gjøre mer aktive ting, som f.eks ta trappene istede for heisen, gå til butikken og bussen osv.
Går turer når jeg klarer å lure mannen med på det :-P

Trener veldig lite. Har mer med bekkenløsningen å gjøre enn at lunger blir presset på og hjertet har en liter ekstra blod å håndtere da selvom jeg merker det også veldig godt.

Men viktig å gjøre det man føler man kan :)

Er vant til å trene 4-6 dager i uken, så både mengde og lengde på øktene er betydelig redusert. Men trener ca 3-4 styrkeøkter i uken. Program jeg har fått fra Fysio som både skal hjelpe på bekkenplagene, mens jeg samtidig beholder litt styrke i kroppen.
Er i utgangspunktet glad langkjøringsøkter, men det har jeg lagt helt vekk. Springer ikke lenger. Men legger inn noen bakkeintervaller , gjerne med staver for ikke å miste helt feelingen.
Men betydelig mindre enn før ja! Blir fortere sliten og ting er tyngre. Men jeg innbiller meg at forrige fødsel var så bra fordi jeg var godt trent på forhånd. Så vil prøve på det denne gangen og :)

Nei, får ikke lov å trene i fare for prematur fødsel ;/ Men er ute å går noen rolige turer med hunden hver dag så jeg får vert i bevegelse :)

Nei, ikke sånn veldig trening, men går en lang tur hver 2. dag også flyr jeg etter 1-åringen min hele dagen når jeg ikke er på jobb. Har en veldig aktiv jobb, så orker ikke mye når jeg kommer hjem fra jobb.

Ja, men må trene helt annerledes enn før pga bekken. Kan ikke løpe og gå. Trener også sjeldnere enn før. Men anbefaler å søke råd for styrkeøvelser om dere sliter m bekken, å bli inaktiv er det verste! Her i Trondheim har vi et eget treningssenter for gravide, og det er veldig bra. Der får jeg litt kondis på ball og step, så ikke den forsvinner helt!!

Anbefaler å sjekke ut om det finnes lignende tilbud der dere bor. Og husk: alt er bedre enn ingentig!!:) å gjøre noen tåhev og knebøy i ny og ne er mye bedre enn å ikke gjøre det. Kanskje man klarer å gjøre en øvelse eller to hver dag!?

Trener ikke direkte, men henger som et slips etter 1- og 2-åringen til tider. Syns det er trening nok. Særlig siden 1-åringen ikke kan å gå selv enda og må bæres en god del:p

Har aldri vært den store treneren, men nå i svangerskapet så trener jeg litt i basseng. Pga bekkenet mest, men gjør også litt styrkeøvelser :)

Jeg trener heller ingenting... Har ikke hund heller... Er ute en del med 3åringen og leiker, det blir selvsagt langt ifra "trening", men jeg sitter i hvert fall ikke stille hele kveldene. Og frem til juli har jeg vært på jobb, en ganske tung jobb fysisk, så jeg har ikke tenkt så mye på trening pga det, men må er det ferie og etterpå skal jeg være inne på kontorjobb, så jeg burde nok tenke litt mer på å røre meg jeg også!

Heia :-) eg trene 2-3 ganger i uka, ellers blir eg så stiv i kroppen å ikke minst bekkenet. En økt går eg en fjelltur (vi bor i nord å har fjellan rett i husryggen) å de to andre økten trene eg styrke på treningsenteret. Går i tillegg til fysio å får bekkentrening :-) supert at du tar knebøy og små øvelsa, fortsett med det, for å styrke arman ta feks push ups mot vegg eller fyll tomme brusflaske m vann å bruk det som vekte :-) stå på alle fire å løft motsatt ben og arm rett ut som en strek og rolig tilbake (ikke krum rygg på tilbaketur), superfin øvelse :-)

Takk.. Må se om æ får til noe mer kanskje.. Er jo vant til å være aktiv .. Men er liksom helt stillestående nå... Uhh.. Har jo kjøpt mæ gravid badedrakt, så må kanskje se å få brukt den.. :) har heller ikke noen små barn å springe etter.. En 11 og snart 9 åring

Trente aktivt før jeg ble gravid, og hadde en god flyt i mai med å gå masse turer, men nå har det dabbet av, siden jeg fikk så vondt i ryggen.. Men har fått henvisning til fysio, så satser på gode øvelser fra dem, og skal ta opp gåturene mine :-)

Ja, men må trene helt annerledes enn før pga bekken. Kan ikke løpe og gå. Trener også sjeldnere enn før. Men anbefaler å søke råd for styrkeøvelser om dere sliter m bekken, å bli inaktiv er det verste! Her i Trondheim har vi et eget treningssenter for gravide, og det er veldig bra. Der får jeg litt kondis på ball og step, så ikke den forsvinner helt!!

Anbefaler å sjekke ut om det finnes lignende tilbud der dere bor. Og husk: alt er bedre enn ingentig!!:) å gjøre noen tåhev og knebøy i ny og ne er mye bedre enn å ikke gjøre det. Kanskje man klarer å gjøre en øvelse eller to hver dag!?
Trener du hos Femme du også? Er der omtrent en gang i uka jeg :D så utrolig bra tilbud for oss gravide! Og så hyggelige folk :D

Takk.. Må se om æ får til noe mer kanskje.. Er jo vant til å være aktiv .. Men er liksom helt stillestående nå... Uhh.. Har jo kjøpt mæ gravid badedrakt, så må kanskje se å få brukt den.. :) har heller ikke noen små barn å springe etter.. En 11 og snart 9 åring
Svømming e jo super bra :-) her kor vi bor e bassenget stengt no, så blir ikke noe svømming på meg. Jobbe som treningsveileder ved et senter her så har jo tilgang til trening ellers. Men eg hadde en stilleperiode på 5-6 uke kor eg ikke klarte nokka, bare sliten, kvalm og lei, så man må bare lytte til ka kroppen vil og :-)

Gravidyogaen har sommerferie.

Men går minimum 10 000 skritt om dagen. Har fitbit så det er litt moro.

Trener regelmessig styrke pga bekkenet, må nesten nødt til det, hvis ikke blir jeg nok kjempedårlig. Har også syklet og svømt litt når jeg har hatt litt ekstra energi. Turer går desverre heller dårlig med bekkenet, det savner jeg!

Back
Topp