Trener dere fortsatt?

Trener så ofte jeg kan! Jogger ikke, men har alltid litt cardio! :) mølle eller step somregel etter styrketreningen! Merker jo at ting blir tyngre å tyngre, men derfor tenker jeg LITT er bedre enn ingenting for meg :D

Lenge siden jeg ga opp jogging, kynnere og lite energi satt en stopper :/ Men har gått på gravidyoga i et par uker nå, og liker det veldig godt. Ikke den hardeste treningen, men flott for pust til fødsel og bekkenet :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Vaske rundt et soverom - går det under trening?? I såfall har jeg trent i dag :p

Sent from my iPhone using BV Forum

Klart det gjør det! ;) Husarbeid er kjempe slitsomt.

Er det noen som har trent yoga for gravide? Kjenner jeg har behov for å bevege kroppen litt, men klarer ikke altfor mye, kanskje yoga for gravide hadde vært noe.

Ja, jeg har gått på et kurs i sommer og har allerede meldt meg på 6 nye uker. Synes det er veldig godt og føler jeg får litt overskudd og energi av det. Kan absolutt anbefales :) Jeg bor i oslo og har gått til Belly & Baby.

Trener så ofte jeg kan! Jogger ikke, men har alltid litt cardio! :) mølle eller step somregel etter styrketreningen! Merker jo at ting blir tyngre å tyngre, men derfor tenker jeg LITT er bedre enn ingenting for meg :D

Alt er bedre enn ingenting! :) Har du roet ned mye på styrketreninga eller?

Lenge siden jeg ga opp jogging, kynnere og lite energi satt en stopper :/ Men har gått på gravidyoga i et par uker nå, og liker det veldig godt. Ikke den hardeste treningen, men flott for pust til fødsel og bekkenet :)

Har veldig trua på at yoga er bra! Bra både for kropp og sjel :) Drev med ashtanga yoga før, men har liksom kommet ut av det... Har også vurdert gravidyoga, men det har bare ikke blitt noe av. Føler det er litt i seinaste laget å begynne nå :P

Rundvask er mye mer slitsomt enn å trene! Synes det teller, ja :)
Fint, da kan jeg krysse av på en dag :p

Syns den ene dagen slår i hel den neste for tiden så skjønner ikke helt når jeg skal få tid til noe som helst :p

Sent from my iPhone using BV Forum

Tar litt mindre kg på noen av beinøvelsene.. Siden magen kommer litt i veien :p haha! Men trener like tungt på overkropp som før! :)

Ikke verst! :) Jeg har et eget gravidstyrkeprogram med litt andre og færre øvelser enn vanlig. Men siden jeg startet på noen av de etter jeg ble gravid (og PTen satte opp ganske lett belastning) har jeg faktisk økt belastningen litt på enkelte etterhvert. Nå skal det sies at jeg ikke har vært så flink til å trene styrke regelmessig før da, så utgangspunktet var litt halvvegs ;)

Klarer nesten ikke gå. Å går jeg eller rører mye på meg en dag, er jeg nesten sengeliggende dagen etterpå :( pisslei dette her nå.. så her er jeg mest i ro (så mye som mulig)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Klarer nesten ikke gå. Å går jeg eller rører mye på meg en dag, er jeg nesten sengeliggende dagen etterpå :( pisslei dette her nå.. så her er jeg mest i ro (så mye som mulig)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Uff, så kjipt! Skjønner at du ikke har så mye valg da ja!

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Ikke verst! :) Jeg har et eget gravidstyrkeprogram med litt andre og færre øvelser enn vanlig. Men siden jeg startet på noen av de etter jeg ble gravid (og PTen satte opp ganske lett belastning) har jeg faktisk økt belastningen litt på enkelte etterhvert. Nå skal det sies at jeg ikke har vært så flink til å trene styrke regelmessig før da, så utgangspunktet var litt halvvegs ;)
Jeg har jo trent styrke nesten hver dag før jeg ble gravid, så er nok derfor jeg enda klarer å holde på vektene :D men uansett, så tenker jeg litt sånn at litt er bedre enn ingenting under et svangerskap! Man skal ikke perse i denne perioden xD men må si det at jeg er klar som et egg for å få ta hardere i og bli strekere etter fødsel :D

Har ikke blitt noe trening i så måte at pulsen skal skyhøyt eller musklene skal tæsjest. Men, har hund så går turer flere ganger om dagen, der to er minst i 30 min. Gjerne i skogen. Nå i det siste så begynner bekkenet å bli uenig og kynnerne kommer, men går likevel bare ikke så fort og ikke så langt. Har fått henvisning til manuell terapeut og håper da på å få øvelser som holder bekkenet stand by, eller kanskje gjør det litt bedre? :)

Tenker det viktigste er at man er i bevegelse og ikke legger seg på sofaen (så fremt man har noen valg) :) likeså at kosthold har betydning i svangerskapet :)

Har ikke blitt noe trening i så måte at pulsen skal skyhøyt eller musklene skal tæsjest. Men, har hund så går turer flere ganger om dagen, der to er minst i 30 min. Gjerne i skogen. Nå i det siste så begynner bekkenet å bli uenig og kynnerne kommer, men går likevel bare ikke så fort og ikke så langt. Har fått henvisning til manuell terapeut og håper da på å få øvelser som holder bekkenet stand by, eller kanskje gjør det litt bedre? :)

Tenker det viktigste er at man er i bevegelse og ikke legger seg på sofaen (så fremt man har noen valg) :) likeså at kosthold har betydning i svangerskapet :)

Skal ikke undervurdere effekten av masse tur i skogen :) Kjempesunt for kroppen det!

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Hm, men skulle jo tro at det bare var å kompensere for joggingen med litt ekstra mat? Så rart, jeg har ikke hatt "problemer" med å legge på meg selv om jeg har jogget hele svangerskapet. Men jeg har jogget mye mindre enn vanlig da, det skal sies.
Jeg spiser mye mat, men det hjalp ikke da jeg jogget hver dag. Nå som jeg har sluttet å jogge, har vekten begynt å stige. Men har fortsatt bare gått opp 5 kg, selv om jeg er 7 mnd på vei i dag. Uansett regner jeg med at vekten vil stige etter hvert som tiden går, ettersom jeg ikke jogger men går turer og sykler i stedet.

Back
Topp