Trener dere fortsatt?

Joggejenta

Mamma til Eva 09.10.14 <3
Oktoberskatter 2014
Mailykke 2018
Noen som har lagt inn årene? Går dere tur? Er kroppen helt vrak, eller jogger du kanskje fortsatt?

:)

Jeg jogget mye før, har prøvd å gå litt turer før sommeren, men jeg får kynnere bare jeg går ned kjellertrappa og det blir verre når jeg går tur. Får bare la det gå sin gang å ta det igjen etter fødselen.

Jeg har veldig mye smerter i magen pga sammenvoksninger, pga endometriose. Så selv en kort gåtur er håpløst. Men trener styrke på treningssenter ca tre ganger pr uke da :)

Går nesten ikke tur en gang nå etter bekkenløsningen. Er så mye bakker her så må kjøre før vi går :P

-Fra appen-

Helde meg t treningo hos fysioterapeuten, bekkenet streike og energien e på bunn ;)

Ikke flink med trening i det hele tatt :( Får heller ta det igjen etter fødsel med å gå masse turer med vognen :)

Jeg prøer å komme meg på crossfit 2-3 ganger i uka, så lenge formen tillater det, sliter med litt kranglete bekken og stadie kynnere, men merker ikke noe særlig til det når jeg trener. Men er veldig sliten etter trening og krever en del søvn ifm det.... men tenker at det er greit å trene, så lenge jeg ikke har vondter og tar hensyn.

Veldig lite flink til det om dagen..... prøver å gå noen korte turer men..

Nei desverre ikke fått trent i svangerskapet i det hele tatt pga fare for premature rier. Går mye tur da :-))

Trener fortsatt step og aerobic, men bare to ganger i uken. Jogging er helt umulig med bekkenet for tiden. Holdt det gående til frem til for en mnd siden, men måtte løpe intervaller for å klare det. Langkjøring var helt uaktuelt for kroppen omtrent fra 4mnd...!

Her går det i trening rettet mot bekkenet, alt annet nytter ikke. Har prøvd å gå noen turer, men det er ikke verdt det i ettertid :-P

Jeg trener normalt lite, går litt turer og sykler til jobben, men nå er kroppen vrak. Prøver å komme meg i svømmehallen for det er den eneste aktiviteten jeg kan gjøre uten å få vondt ett eller annet sted...

Sent from my iPhone using BV Forum

Dårlig med det ;) Nå var jeg ikke flink å trene før svangerskapet heller, så det er jo ikke noe nytt egentlig :rolleyes:

Eneste aktivitet her for tiden, er at jeg er med på en "gåkampanje" gjennom jobb (Dytt). Skal da helst gå minst 10000 skritt i døgnet. Jeg ligger fremdeles på over 10000 i snitt (begynte i mai), men det går nedover dag for dag :( Klarer dessverre ikke å gå så mye lenger nå. Får vondt i ryggen, kynnere, er ofte for sliten til å gå noe særs osv...Ble 20% sykemeldt i går, så mulig det hjelper litt, men 20% er jo ikke mye da. Etter jobb og hverdagsaktiviteter med unger på ettermiddagen er det vanskelig å komme seg ut nå. Jeg vil bare hvile....

Jeg jogget frem til jeg måtte slutte i midten av juli, da jeg ikke la på meg i svangerskapet. Flere som har opplevd det samme? Nå går det i turer og sykling, men savner å kunne jogge.

Jeg har trent med fjelltur, spinning og jogging frem til for to uker siden, da meldte kynnerene seg.. Så nå kan jeg knappes gå 100 meter uten at jeg får kynnere, og dersom jeg ikke gir meg blir de vonde. Men jeg tåler faktisk av en eller annen merkelig grunn spinning, så jeg prøver å få til det to ganger i uken i tillegg til en rolig gåtur :)

Jeg jogget frem til jeg måtte slutte i midten av juli, da jeg ikke la på meg i svangerskapet. Flere som har opplevd det samme? Nå går det i turer og sykling, men savner å kunne jogge.

Hm, men skulle jo tro at det bare var å kompensere for joggingen med litt ekstra mat? Så rart, jeg har ikke hatt "problemer" med å legge på meg selv om jeg har jogget hele svangerskapet. Men jeg har jogget mye mindre enn vanlig da, det skal sies.

Jeg prøer å komme meg på crossfit 2-3 ganger i uka, så lenge formen tillater det, sliter med litt kranglete bekken og stadie kynnere, men merker ikke noe særlig til det når jeg trener. Men er veldig sliten etter trening og krever en del søvn ifm det.... men tenker at det er greit å trene, så lenge jeg ikke har vondter og tar hensyn.

Sånn tenker jeg også! Prøver å prioritere litt trening (og søvn) framfor en del andre ting når det er manko på energi.

Her går det i trening rettet mot bekkenet, alt annet nytter ikke. Har prøvd å gå noen turer, men det er ikke verdt det i ettertid :p
Trener fortsatt step og aerobic, men bare to ganger i uken. Jogging er helt umulig med bekkenet for tiden. Holdt det gående til frem til for en mnd siden, men måtte løpe intervaller for å klare det. Langkjøring var helt uaktuelt for kroppen omtrent fra 4mnd...!
Helde meg t treningo hos fysioterapeuten, bekkenet streike og energien e på bunn ;)
Går nesten ikke tur en gang nå etter bekkenløsningen. Er så mye bakker her så må kjøre før vi går :p

-Fra appen-

Føler meg utrolig heldig som har et fungerende bekken (enda)! Dere er tapre som holder ut bekkenplager, høres utrolig kjipt ut.

Jeg har trent med fjelltur, spinning og jogging frem til for to uker siden, da meldte kynnerene seg.. Så nå kan jeg knappes gå 100 meter uten at jeg får kynnere, og dersom jeg ikke gir meg blir de vonde. Men jeg tåler faktisk av en eller annen merkelig grunn spinning, så jeg prøver å få til det to ganger i uken i tillegg til en rolig gåtur :)

Fra ca uke 20 fikk jeg en del kynnere når jeg jogget over 2-3 km, men det bedret seg etter litt delvis sykemelding og ferie faktisk! Nå klarer jeg 6 km (men går i bakkene da!) igjen. Spinning er superbra trening det da, bare litt synd å trene inne på sommeren. :)

Jeg ser for meg at "ristingen" når man jogger eller går fort har lett for å aktivere kjernemusklaturen og livmora, dermed lettere kynnere enn når man sykler, for under spinning får overkroppen mer "ro".

Back
Topp