Trene....

søvnlø

Betatt av forumet
Etter å ha sittet på den feite ræva mi i ei uke, så har jeg bestemt meg for at å trene hadde vert en fin fin ting... Etter å ha født frem 4 unger, så er jeg blitt litt slapp i fisken kan en si, Så hadde kanskje vert en idee å trene seg opp litt så det slappe kan bli litt stramere frem til fødselen :):) Så er det ikke så mye jobb etterpå liksom. Skal forsøke å komme meg inn i en brudekjole knappe 1 mnd etter fødselen og... bhjuuuu.... Starter forhåpentligvis i ny jobb i neste uke også, så håper det får en slutter på kjede spisinga mi og. Men har utrolignok kunn gått opp 1 kg. og for meg er det et mirakel. Da jeg la på meg 30 kg på alle de andre. Så er litt stolt av meg selv akkurat nå :D
Noen andre som trener? Som kan gi meg noen tips? Må vel fortelle de at jeg er gravid når jeg skal starte på rening så de kan sette opp et løp for meg som ikke er skadelig... Kan det være skadelig??? og isåfall hva?
Som dere kanskje ser er jeg ikke akkurat stamkunde hos vårt lokale treningstudio. Men kan fort bli det ;)

Du bør vel starte rolig om du ikke har trent før nå.. Men ingen grunn til bekymring kroppen tåler mer enn vi tror. Trener selv på studio og er kun i styrkesalen og litt på spinning. Trener fremdeles slik som før jeg ble gravid, men jeg pusher ikke fram nye rekorder;) stå på det kan ikke bli noe annet enn bra! Men ja si fra at du er gravid så finner de nok på noe å gjøre.( pilates og yoga er jo bra;). )

Jeg meldte meg inn på trenings senter i går :) der fortalte jeg at jeg var gravid å ville ha satt opp et program jeg kunne følge helt frem til fødsel :) hun satte opp mange styrke øvelser på overkropp.. Rompe, lår, legg øvelser og en øvelse for di ytre mage musklene.Hun sa d var bare for å opprettholde di det lille man kunne, di ville splittes uansett :) samtidig ssatte hn opp fine øvelser for bekkenet :)
Jeg gleder meg til å komme i gang, det var virkelig motiverende å gå igjennom på første time :) å jeg føler meg mere opplagt å stråler enda mere enn jeg til vanlig gjør etter å ha startet med dette :)

Svøm! Det synes jeg er utrolig deilig trening, spesielt når man kan ta boblebad til slutt. Ellers trener jeg lagsport, men det er kanskje ikke aktuelt hvis du ikke har drevet ned dette tidligere. Jeg synes selv treningsstudio er svært kjedelig, men vet de er behjelpelige med gravidprogram :)

Lykke til! Jeg har gått opp tre kilo selv dessverre... Selv med mange ukentlige aktiviteter og snop kun i helgene :(

Jeg løper/jogger- tar det helt rolig og presser ikke fram makspuls!!! :) det går helt fint!!!

Trente også nesten til termin med førstemann. Fikk noen retningslinjer av PT'en min.. Pulsen skal ikke bli for høy, og ikke styrkeøvelser som git økt buktrykk etterhvert. Trente masse core-musklatur med henne sist - og var oppe av senga samme dag som keisersnitt, og greit oppe dagen etter.

Jogger og trener aerobic og zumba:) herlig! Noen dager er tøffere enn andre, men det går veldig bra! Ta det rolig i starten om du ikke har trent mye før, og ta signaler på alvor (eks. bekkensmerter). Ikke farlig å trene. Lykke til!

Jordmora mi sa også at det var lurt å starte med bekkenøvelser å gjøre det klart til annen trening. Varme det opp liksom. Knipeøvelser osv.

Back
Topp