Trene-tråd

Mamsemoms

Forumet er livet
Februarlykke 2016
Jeg er i grunn ganske aktiv. Har veldig stillesittende arbeid så forsøker å dytte inn en tur eller joggetur hver dag og en lenger i helgene. Det har gått helt fint å jogge, helt til nå. I dag gikk det ikke. Ble skjelven etter en intervall, og kaldsvettet lenge før første var ferdig. Endte med å roe ned helt, og gå videre - sagte. Sist måtte jeg slutte å trene fordi jeg fikk så nedpress ganske langt ut i svangerskapet, så skjønner ikke hva som skjer nå! Er vel knappe 6 uker på vei eller slik. Hjæææælp! Håper det er en fase som går over. Noen som har opplevd det samme?
 
Jeg opplevde det samme, i uke 5. Har trent styrke 2-3 ganger i uken, men uka etter positiv test ble jeg skikkelig dårlig da jeg trente. Svimlet, kaldsvettet og ble skikkelig dårlig. Desverre så har ikke formen min blitt bedre, så trening har det blitt lite av de siste ukene.
Håper å ta opp tråden når formen stabiliserer seg:)
 
Jeg trente frem til et par uker etter jeg fant ut at jeg var gravid. Merket plutselig at jeg hadde veldig lite energi, og orket ikke trene, to uker etter fant jeg ut at jeg var gravid. Etter det har jeg ikke orket å trene. Jeg er en pers som i hvert fall trener minst 5 dager i uka, men nå orker jeg ikke. Håper energien og at jeg tør å trene snart kommer tilbake!! Må vel komme over i 2 trimester kanskje. Hadde en økt forrige uke, da fikk jeg litt farget slim som kom ut. Tør ikke trene om det skal være sånn. Har mistet to ganger før, veldig lite lyst til å oppleve det igjen... =(
 
Får håpe dette er noe som tar seg opp igjen for oss alle :) Jeg liker ikke presse meg selv når hodet svimler og beina skjelver - så da får joggingen vike for et gåtur i stedet, til det evt. skulle bli bedre. Leste et sted at svimmelheten ofte gir seg når kroppen har blitt vandt med den økte blodsirkulasjonen - så jeg satser på at det stemmer :)
 
Jeg liker også veldig godt å løpe, men har bare fått til 1 økt siden jeg fant ut at jeg var gravid. Har vært så småuggen og sliten at jeg rett og slett ikke maktet det. Men jeg prøver p gp lange turer, og legger de til kupert terreng sånn at jeg får opp pulsen litt de gangene jeg orker det :)
 
Det var smart å tenke litt på terrenget. Må ut i skogen jeg da, mot asfalt som jeg har gjort de siste dagene :)
 
Jeg trener vanligvis på treningsstudio 2-3 ganger i uken. Men pga kvalme har det bare blitt 1 gang i uken de siste ukene. Jeg hadde lett for å bli svimmel i begynnelsen av forrige svangerskap og besvimte nesten et par ganger. Legen mente det var pga lavt blodtrykk. Får se hvordan det utvikler seg videre her. Er bare 5+5 nå
 
Back
Topp