Trene med bekkenløsning?

Bolledeig

Flørter med forumet
Høsthjerter 2017
Jeg har fått begynnende bekkenløsning. Noen med erfaring som vet hva som er lurt å hva som ikke er fullt så lurt å drive med? Har trent mere enn gjennomsnittet før graviditeten så er ikke bekymret for å trene I svangerskapet, men jeg vil helst unngå kjempe smerter [emoji4]

Begynte å få smerter i bekkenet rundt uke 15-16. Begynte da å trene på elipsemaskin samt at jeg gjør noen øvelser på treningsball. Etter jeg begynte med det har jeg vært så heldig og unngått alle smerter som jeg hadde før. Så anbefaler å prøve ut det.

manuellterapeuten jeg går til sa følgende til meg. Du kan ikke gjøre noe feil. Prøver du på øvelser som gjør vondt, så gjør du dem ikke. Ellers kan du gjøre akkurat det som kroppen tåler.
Så om du ikke våger å prøve deg litt frem selv, så er fysio eller manuellterapeut flinke på å sette opp øvelser for deg..

Tren innenfor smerteterskel! Dvs, prøv deg litt frem og se hva som funker for din kropp sånn den er nå! :)

Jeg får ikke vondt når jeg gjør øvelser men etter trening ofte :)
Der ligger mitt problem også x) Og da er det ikek så lett å vite akkurat hvilke(n) øvelser som gjør det, da jeg har vært innom mer enn en i løpet av treningsøkten :P Nå sliter ejg ikke mye med bekkenet, men blir det verre enn jeg opplever det nå, blir det å få hjelp hos fysio for å trene riktig for akkurat meg :)

Da blir det eliminasjonsmetoden da. Teste bare en ting hver gang, men da kan det jo ta litt tid å finne ut hvilke øvelser du egentlig kan gjøre... :shy:
Du får vurderer å ta kontakt med en dyktig terapeut som kan se på deg og hjelpe deg derfra med hvilke øvelser som kan være hensiktsmessig for deg! :)

Jeg får ikke vondt når jeg gjør øvelser men etter trening ofte :)

Samme her. Jeg sliter med at det låser seg fullstendig etter (lett) aktivitet. Må ligge i fosterstilling i senga og klemme bena sammen...Etter en god natts søvn er det over dagen etter..

Back
Topp