Trene hjemme

Sylvanas

Forumet er livet
Himmelbarn
Sommerfuglene 2017
Jeg trenger øvelser jeg kan gjøre hjemme, med fokus på øvre del av kroppen, og trenger gode forslag. Jeg kan selvsagt Google det, men ønsker å høre hva dere synes er gode øvelser.

Øvelsene må ikke innebære løfting over hodet (får spenningshodepine av det), å ligge på gulvet, strikk, ball eller trapp.

Kom gjerne med gode forslag til ting man kan lage vekter av, eller ting man kan bruke istedenfor strikk. Fantasien setter grenser her :-D
 
Jeg gjør litt yoga om morgenen fra YouTube. Godt å få strekt ut litt :) Ellers liker jeg hit og tabata, gode kroppsvektøvelser men intens!
 
Jeg gjør litt yoga om morgenen fra YouTube. Godt å få strekt ut litt :) Ellers liker jeg hit og tabata, gode kroppsvektøvelser men intens!
Hva går det ut på? Yoga er ikke noe for meg, er alt for stiv i kroppen til det :)
 
Så planken og armhevinger utgår? Armhevinger kan også gjøres mot et bord f.eks. Jeg klarer ikke vanlige, så tar de mot vasken på badet ;p knebøy og utfall er jo gode benøvelser. Må tenke litt på øvelser for overkroppen :p
 
Så planken og armhevinger utgår? Armhevinger kan også gjøres mot et bord f.eks. Jeg klarer ikke vanlige, så tar de mot vasken på badet ;p knebøy og utfall er jo gode benøvelser. Må tenke litt på øvelser for overkroppen :p

Planken kan jeg gjøre, armhevinger kan jeg gjøre en begrenset mengde av. Knebøy gjør jeg allerede, men utfall synes jeg er skummelt for jeg har så dårlig balanse :p
 
Planken kan jeg gjøre, armhevinger kan jeg gjøre en begrenset mengde av. Knebøy gjør jeg allerede, men utfall synes jeg er skummelt for jeg har så dårlig balanse :p

Jeg får heller ikke teken på utfall :p finnes jo flere varianter med planken man kan gjøre da :)
 
Jeg får heller ikke teken på utfall :p finnes jo flere varianter med planken man kan gjøre da :)
Jeg prøvde den der man tar knærne opp og ned, den passet meg veldig bra. Men det er jo så tungt for armene med planken, det føles som skulderbladene vil løsne fra ryggen :eek:
 
Anbefaler deg og følge Fitfocus på fb og evt sjekke ut bloggen hennes :)
Hun legger ut mange program for hjemmetrening :)
Har gitt meg mange nye ideer :)
 
- Ta et kosteskaft el og legg over skuldrene og ut med armene langs, og vri/twist fra side til side.
- rockering med vekter
- løft armene rett opp men litt framfor ørene og mer lave skuldre. Bøy deg sakte framover mens det hele tiden er en rett linje gjennom hele overkroppen fra hofter til fingerspiss og bøy så langt ned mot gulvet du klarer og så opp igjen. Hold nakken rett og ikke bøy haka opp eller ned.
 
Back
Topp