Tren med babyen i magen. Trener du?

• Trådstarter Trådstarter Janet
  • Opprettet Opprettet
J

Janet

Guest
Graviditet er ingen unnskyldning for å slippe unna trening. Tvert om! Er du i god fysisk form er du bedre rustet til selve fødselen, og du vil komme deg raskere etterpå.

Få tips her!

Har sluttet å løpe da jeg ble gravid da bekkenløsninga meldte sin ankomst med en gang. Så nå trener jeg hos fysio, gruppetrening for gravide med bekkenløsning, en gang i uka:) Helt supert, og det gjør at musklaturen blir sterkere og bekkenet ikke stivner helt+ at all trening er tilrettelagt for bekkenvondt:) Kan anbefales! Bekkenløsning er heller ingen grunn til ikke å trene det man kan trene:)

Ja trener flere ganger i uken. Sliter med to skiveutsklidninger i ryggen, så hvis jeg skal være oppegående MÅ jeg trene. Men syns heldigvis det er veldig gøy. Liker den gode følelsen jeg får. Kan tipse om en blogg som er for trening for gravide. Hun heter Cathrine og har egne linker som hun laget da hun selv var gravid. Utrolig flink. Trener mye til henne.
den heter cathrineslilleboble.

Trener ja.. Ikke så hardt nå de første mnd. når jeg har vært veldig trøtt.. Men nå kommer energien mer tilbake så i dag har jeg trent litt styrke..Deilig å komme igjen.. Jogget vanligvis ca 3 ganger i uken.. Målet er å fortsette med dette så lenge som mulig..

Nei, der er jeg nok ikke så flink. Var ikke spesielt aktiv da jeg ble gravid, og med denne kvalmen og slappheten i tillegg, så har det ikke akkurat blitt mer aktivitet... Går en lengre tur en gang i uka, også skal jeg begynne på gravidyoga i april... Det er nok lettere å trene under svangerskapet hvis man var godt i gang med treningsrutine før man ble gravid, selv om det overhodet ikke er en unnskyldning for å ikke trene altså..!

Trener styrke. Men kjente pinade noe stikking i bekkenet på utfall i dag. Så mulig øvelsene blir forandret på;). Å er det noen som vet om det er vits å trene magen framover??;)

Den er go da fortsetter jeg med det ;)

Jeg har ikke trent noe særlig (ikke i det hele tatt for å være ærlig!!) men må jo ut med dyret, det er ikke alltid lange skogturer og noe man kan kalle trening., men har lyst nå., har hørt det ikke er noe lurt å begynne å trene når man er gravid, kun vedlikeholde treningen man allerede driver med, stemmer dette??
Når jeg sier trening, tenker jeg på sykling til "god morgen norge" i 15 min, jogge 15 min med hunden (klarer jo ikke mer en det:P) yoga, balløvelser (med den store gummiballen)
Er det ok? Eller burde jeg vente?

rir en til to dager i uka, og prøver å gå noen turer imellom.. zumba måtte jeg kutte ut pga vonde knær :(

Jeg trener 3 ganger i uken på treningsenter men har måtte hatt en pause nå siden jeg har vært så dårlig men satser på at jeg får tid og energi til å starte opp igjen fra februar av på ettermiddagene når skolen er ferdig :) Og da håper jeg på å kunne melde meg på noen timer med spinning også :).

Back
Topp