Tremånederskrisen

Frk.Lene

Elsker forumet
Februarlykke 2016
De fleste her har baby i denne alderen nå, så jeg ville kopiere noe jeg leste på Ammegeuppen på FB (jeg ble selv veldig lettet da jrg leste dette, for sånn har vi det nå :rolleyes: :

Har du en baby på 3 mndr +/-?
Er du redd for at du ikke har tilstrekkelig med melk?

Les dette:

"Har dere hørt om "tremånederskrisen"? Ammingen har kanskje gått så fint som bare det men plutselig virker det som man har for lite melk og babyen blir bare ikke fornøyd med puppen lenger. I tillegg kan det kjennes ut som om man har mindre melk fordi brystene ikke kjennes så fulle ut lenger. De fleste foreldre blir usikre når dette skjer og lurer på om de bør gi barnet noe ekstra for at den lille skal bli mett. Det skjer mye akkurat i tremånedersalderen som forklarer dette fenomenet som de aller, aller fleste opplever. Babyen har en "vekstspurt" i denne perioden samtidig med at det skjer mye mentalt som kan gjøre dem urolige. Disse endringene krever mer energi og det får de ved å drikke oftere.
Denne hyppige diingen fører til at brystene kjennes mykere ut og derfor får man opplevelsen av å ikke ha like mye melk som før. Før i tiden trodde man at mange kvinner "mistet melken", det går heldigvis ikke an, det er bare babyen som har drukket mye mer enn tidligere ☺Når dette inntreffer skal du bare legge barnet til brystet så ofte som han/hun ønsker, det vil være strevsomt en stund men så går det over og du har igjen en rolig baby som koser seg ved puppen ☺ PS: de våkner hyppigere om natten og i denne perioden, det har heller ikke med matinntak å gjøre, det er bare en del av "tremånederskrisen", som altså er helt normal babyatferd " -

- Lånt og skrevet av Ingebjørg Finnesand /Ammeklinikken
 
Oi! Nesten håpe at det er denne krisen vi opplever her :)
 
Hmm... Det var faktisk litt godt å lese, for føler det er litt sånn det føles her nå. ;)
#mylife he he
Oi! Nesten håpe at det er denne krisen vi opplever her :)
Det ser ut som vi bare må holde ut litt, så er ting bedre på den andre siden :)

Min lille Oscar sov fra 22 til 7 med en ammestopp, men har den siste uka båknet 4-5 ganger og har vært vanskelig å få til å sove igjen. Følte puppene var tomme og han spiste 24/7. Vi var hjemme i sofaen på 17.mai fordi han spiste hele tiden og sov lite den natta..

Men det ser ut til at ting begynner å gå seg til nå. Natt til i går var det to ammepauser og i natt er vi på første nå ;)
 
Det ser ut som vi bare må holde ut litt, så er ting bedre på den andre siden :)

Min lille Oscar sov fra 22 til 7 med en ammestopp, men har den siste uka båknet 4-5 ganger og har vært vanskelig å få til å sove igjen. Følte puppene var tomme og han spiste 24/7. Vi var hjemme i sofaen på 17.mai fordi han spiste hele tiden og sov lite den natta..

Men det ser ut til at ting begynner å gå seg til nå. Natt til i går var det to ammepauser og i natt er vi på første nå ;)
Ja! Her går da litt i annakvar dag/natt.. I natt har han Amma kvar 2.time, i går var det to amme stopp og natt til 16. Var det også kvar 2.time...
 
Ja! Her går da litt i annakvar dag/natt.. I natt har han Amma kvar 2.time, i går var det to amme stopp og natt til 16. Var det også kvar 2.time...
Uff, det et så slitsomt. Det ble visst en sånn natt på meg i natt. *gjesp*
 
Åh!! Godt å lese!! Frøkena her driver å våknerc masse om natta! Godt å lese at det er så normalt og at det dermed går over :D
 
Åh!! Godt å lese!! Frøkena her driver å våknerc masse om natta! Godt å lese at det er så normalt og at det dermed går over :D
Ja, ikke sant..? Er hardt når det står på. Deilig å vite at det er vanlig og ikke minst går over :) Er glad jeg slapp å begynne med grøt og sånn ennå. Virka bare så slitsomt :p
 
Ja, ikke sant..? Er hardt når det står på. Deilig å vite at det er vanlig og ikke minst går over :) Er glad jeg slapp å begynne med grøt og sånn ennå. Virka bare så slitsomt :p

Ja, jenta her henger ikke i puppen om kvelden da, men jeg har hatt masse melk fra dag 1 så hun har på en måte aldri "lært seg" det heller... Dessverre, har jeg tenkt, for jeg elsker å amme henne og savner den tiden da hun tok pupp for kos, ikke bare spise i 5 min, mett, ferdig ;) de få gangene hun kosesuger nyter jeg det max ❤

Gleder meg på fast føde, men godt at vi ikke er helt der enda ja ;)
 
Ja, jenta her henger ikke i puppen om kvelden da, men jeg har hatt masse melk fra dag 1 så hun har på en måte aldri "lært seg" det heller... Dessverre, har jeg tenkt, for jeg elsker å amme henne og savner den tiden da hun tok pupp for kos, ikke bare spise i 5 min, mett, ferdig ;) de få gangene hun kosesuger nyter jeg det max ❤

Gleder meg på fast føde, men godt at vi ikke er helt der enda ja ;)
Min styrer og gråter ved puppen om dagen. Lenge.. Måltidet varer i sikkert en time + før han kanskje er mett. Men jeg vet aldri om han er det :confused:

Enig i at kosepupp er koselig ❤

Joda, blir godt at andre kan mate og sånn, men foreløpig er det så lett å vippe ut puppen ;)
 
Jeg "tror" vi er over den kneika nå, men vi hadde det akkurat sånn i en ukes tid, var oppe annenhver time om natten, ammet hele dagen, sutret hele dagen. Men nå er han rolig som et lam, sover fra 20.00 til 05, når jeg gir han en flaske når vi legger oss i 23-00 tiden. Han er rett og slett en helt annen unge nå :)
 
Krisen er kommet her også. Mye sutring/grining, mye amming, mye våken om natta, og generelt dårlig stemning o_O La krisen passere og gi meg en sovende, mett og glad baby pliiis.
 
Jeg "tror" vi er over den kneika nå, men vi hadde det akkurat sånn i en ukes tid, var oppe annenhver time om natten, ammet hele dagen, sutret hele dagen. Men nå er han rolig som et lam, sover fra 20.00 til 05, når jeg gir han en flaske når vi legger oss i 23-00 tiden. Han er rett og slett en helt annen unge nå :)
Woop woop! Da er det håp for oss andre og ;) Satser på at vi har hatt siste dagen nå :)
 
Krisen er kommet her også. Mye sutring/grining, mye amming, mye våken om natta, og generelt dårlig stemning o_O La krisen passere og gi meg en sovende, mett og glad baby pliiis.
Kjenner meg alt for godt igjen. Du har min dypeste medfølelse. Vi må bare bite tennene sammen og tenke at "alle" andre også har det litt dritt nå. Og det går over :)
 
  • Liker
Reactions: 1+1
Her er hun noe mer våken innimellom, og våkner enkelte dager litt tidligere, ellers har vi ikke merket noen ting:happy:
 
Tror det er det vi har fått nå. Lykketrollet sover vanligvis fra 20-10, med 2 amminger. Første mellom 3 og 5 og andre mellom 7 og 8. De to siste nettene har hun våknet klokka 2, og deretter spist hver andre time fram til 8.30 og vil da stå opp :eek: i natt var jeg så sliten.
 
Back
Topp