Treleker eller plastleker, hva fenger barna deres mest og hva kjøper dere selv?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Heidi
  • Opprettet Opprettet
Jeg kjøper som oftest plastleker, men har ikke lagt noen tanker i det...

Har begge deler, og begge deler fenger :-)

Har hatt begge deler og det har variert hva som har vært mest populært. For eksempel er det ingen tvil om at Brio togbane har vært en stor hit, mens type putteboks i tre har vært mindre moro (enn andre alternativer i plast). Jeg har kanskje vært større fan av treleker enn gutten min ;).

Samtidig vil jeg si at treleker, da i form av "ekte" treverk som han har kunnet sage, spikre i, sette i skruer og bore, virkelig har vært topp! Da snakker vi tre ;).

Vi har en del blanding, lego, duplo, småbiler i metall, lekekjøkken og mye tilbehør i tre, plast og porselen. ;) Har en del putteleker/stable osv for små barn som er i tre. :)

hovedsaklig plastleker her...
Finnes noen treleker her. Men de ser jeg henne aldri leke med.

Jeg foretrekker treleker, barna foretrekker nok plast, men leker med begge deler.

Har nok mest tre leker! Barna leker mye med det..og ho mor er super happy for pent interiør på barnas rom :-p men selvsagt..barna har også duplo og den salgs! Men lek ekje keen, leke, puttebokser osv har vi i tre! :)

Mye Brio treleker hos oss. Lekekjøkken, putteboks, sånn hamresak, trekkeleker, xylofon etc. i tre. Hun leker MASSE med det :)

Eneste plastlekene er dukkekopper, Duplo og lekedyr!

Er litt skepisk til giftstoffer i mye av billige plastleker. Så er nøye med at lekene er BPA fri etc, spesielt når de er så små at de spiser på lekene.

Mye brio treleker, noen plastbiler, plastfigurer fra dunderly, en plast putteball fra jeg var liten og mye duplo...han leker med det han har ;)

Back
Topp