Trekking av tann på voksne

Kengu

Forumet er livet
VIP
Jeg skulle trekke en tann i dag, til tross for 5 sprøyter så gikk det ikke, tannen er så betent så bedøvelsen virket ikke.
Nå er jeg i grunn bare mørbanket, tannlegen la på noe lindrende som hun mente var bedre enn antibiotika

S har hun sendt henvisning til spesialist for å trekke den for de kunne få den ut fortere og fordi tannlegen ikke ville prøve mer.

Noen andre som har hatt vansker med å få trukket en tann?
Hvorfor går det raskere å trekke hos spesialist?
Noen som har brukt lindrende og synes det fungerte ?

Jeg var til spesialist med en betent visdomstann. Hadde på noe på tanna som dempa betennelsen. Gikk med det en stund. Og han hadde sterkere (annen?) bedøvelse enn vanlig tannlegen min. Tror han bare trakk den ut og ikke opererte? Husker ikke helt, er mange år siden. Men husker at jeg grua meg skikkelig, men at det gikk ganske fort og mye bedre opplevelse enn hos tannlegen som satte en pirker nedi betennelsen.

Måtte operere min ene ut . fordi den ene rota var skjeiv og jeg hele tida ble betent i det området (nede )
Kan ikke si at det var noe vondere akkurat.
Ble jo bedøvt i halve fjeset, så saga de tanna i biter og plukka den ut etterpå.
Var noe mer hovent (men det er pga skjeven er mer utsatt, og hvilke nerver man treffer er helt tilfeldig )

Jeg trakk en vidsomstann det var betennelse i. Måtte først fullføre en antibiotikakur før den kunne trekkes.

Takk for svar
Jeg har skikkelig tannlegeskrekk så dagens time var virkelig pyton og jeg gruer meg sånn til neste time

Hadde et par visdomstenner som måtte taes hos spesialist. Hele ansiktet ble bedøvd føltes det som, så ble tanna knust, og alle bitene plukket ut, for så å sy et sting for å lukke såret. Kjapt og greit. Men slet litt med smerter etter den ene (rota klamret seg fast rundt kjevebenet, så var nok det som fikk litt bank mens de holdt på)

Føler med deg, her virker bedøvelse dårlig på meg. Tidligere har ikke tannlegene trodd meg når jeg har sagt det er vondt og de fortsatt å trekke.. kan si jeg har hatt tannlegeskrekk. Så jeg har kun gått når det var krise. Fant meg en tannlege for litt siden og han er fantastisk. Men til poenget, spesialister har nok mer greie på hvordan de skal sette bedøvelse i en betent tann og h*n har nok flere muligheter til å få ut tannen.
Håper du får time fort, og vær ærlig med tannlegen om hvor redd du er.
Tannleger som har blitt utdannet de siste årene har lært mye om tannlegeskrekk, og det sier jo hvor mange tragiske tannleger vi hadde på tidligere, mange som ikke burde vært tannleger[emoji43]
Skoletannlegen min var full på jobb hver dag[emoji85]

Jeg fikk rotbetennelse en gang og måtte på tannlegevakta. Der hjalp ikke bedøvelsene noe pga infeksjon og jeg husker godt fortsatt når de dro ut nervene, og jeg kunne kjenne alt. Skulle rotfylle, men noen uker etter måtte den trekkes uansett. Hvis man får noe smertelindring som fungerer bedre hos en spesialist så ville jeg heller dratt dit

Takk for svar
Jeg har skikkelig tannlegeskrekk så dagens time var virkelig pyton og jeg gruer meg sånn til neste time

Skal sies at jeg ved runde to hos tannlegen (da bedøvelsen hadde roet seg litt) så funket bedøvelsen og jeg kjente ikke resten av jobben.

Jeg fikk rotbetennelse en gang og måtte på tannlegevakta. Der hjalp ikke bedøvelsene noe pga infeksjon og jeg husker godt fortsatt når de dro ut nervene, og jeg kunne kjenne alt. Skulle rotfylle, men noen uker etter måtte den trekkes uansett. Hvis man får noe smertelindring som fungerer bedre hos en spesialist så ville jeg heller dratt dit
Regner med man får det siden hun mente det var bedre å dra dit

Føler med deg, her virker bedøvelse dårlig på meg. Tidligere har ikke tannlegene trodd meg når jeg har sagt det er vondt og de fortsatt å trekke.. kan si jeg har hatt tannlegeskrekk. Så jeg har kun gått når det var krise. Fant meg en tannlege for litt siden og han er fantastisk. Men til poenget, spesialister har nok mer greie på hvordan de skal sette bedøvelse i en betent tann og h*n har nok flere muligheter til å få ut tannen.
Håper du får time fort, og vær ærlig med tannlegen om hvor redd du er.
Tannleger som har blitt utdannet de siste årene har lært mye om tannlegeskrekk, og det sier jo hvor mange tragiske tannleger vi hadde på tidligere, mange som ikke burde vært tannleger[emoji43]
Skoletannlegen min var full på jobb hver dag[emoji85]
Hun her er fantastisk heldigvis , hun er god på de med tannlegeskrekk.
Jeg har time om 3 mnd Hos spesialist , håper det blir bedre da

Å nei! Føler så med deg!

Håper det blir bedre neste gang og at du klarer å legge denne episoden bak deg.

Men man skal aldri trekke med infeksjon rundt tanna! Da er det lett for bakteriene å finne veien andre steder pga man eksponerer større blodårer! Om det fortsatt er betent og hun ikke ga noe for det ville jeg brukt corsodyl eller lignende for å få vekk betennelsen.

Å nei! Føler så med deg!

Håper det blir bedre neste gang og at du klarer å legge denne episoden bak deg.

Men man skal aldri trekke med infeksjon rundt tanna! Da er det lett for bakteriene å finne veien andre steder pga man eksponerer større blodårer! Om det fortsatt er betent og hun ikke ga noe for det ville jeg brukt corsodyl eller lignende for å få vekk betennelsen.
Hun her er fantastisk heldigvis , hun er god på de med tannlegeskrekk.
Jeg har time om 3 mnd Hos spesialist , håper det blir bedre da
Skulle til å si det samme som Shadow.

Jeg slet med betente visdomstenner som ikke kom ordentlig frem, og tannlegen min sa at man ikke kunne gjøre noe med dem før betennelsen var borte. Så fikk kur.

Han sendte i tillegg henvisning til spesialist sånn at de ble operert ut i stedet for trekt. De var jo ikke fremme heller, så måtte jo snitte opp.

Tok først en, og så to til samtidig året etter. Gikk helt fint.
Fikk valium i forkant da [emoji6]
Og jeg fikk ha musikk på ørene mens de holdt på

Back
Topp