Trekking av melketann

1980

Elsker forumet
Lillesøster var skikkelig uheldig da hun var litt over året, og slo ut en stor del av begge fortennene oppe. Det gikk bra et par år, men tidligere i vår kom det blemme over ene tanna og den måtte trekkes. Det var et h...... uten like. Stakkars pappan var med henne og det var hyling fra begynnelse til slutt. Når hun nå snakker om det sier hun bare vondt :( så våknet hun sent igårkveld med skikkelig hoven overleppe. Dermed ser det ut til at den andre tanna også må ut. Og jeg skjønner ikke hvordan det skal gå om hun må gjennom dette en gang til. Vi har time imorgen. Kan jeg kreve narkose? Eller hva med noe annet beroligende? Det var snakk om noe sånt sist men det virket ikke som de hadde så lyst til å gi henne det, tror de syntes hun var for liten. Men er det ikke da det virkelig trengs?? To traumatiske tannlegeopplevelser blir for mye for lillemor:( Noen råd her??

Har hørt om flere som får beroligende eller narkose når det er små barn som må gjennom sånt. Det hadde jeg krevd!

jeg fikk lystgass da jeg var 8-9år.. Hadde nok sjekka ut om det var mulighet for noe barnet ditt kan få.. stakar liten :/

Frøkna mi har trukket 2 tenner, de prøvde først hos tannlegen men hun nektet å drikke den beroligende drikken å da fikk vi time på sykehuset hvor de trekte mens hun lå i narkose!her var de veldig opptatt av at hun ikke skulle bli redd tannlegen å da var det bedre å gjøre det slik! Hun var nettopp fylt 4..

Frøkna mi har trukket 2 tenner, de prøvde først hos tannlegen men hun nektet å drikke den beroligende drikken å da fikk vi time på sykehuset hvor de trekte mens hun lå i narkose!her var de veldig opptatt av at hun ikke skulle bli redd tannlegen å da var det bedre å gjøre det slik! Hun var nettopp fylt 4..
Så bra! Her fikk jeg ikke følelsen av at dette var et alternativ engang. Hun begynte å gråte med en gang de la på den bedøvelseskremen. Mener de der og da burde sett hvor det bar hen. I tillegg har jeg lest at tenner ikke bør trekkes ved betennelse for da er d ikke sikkert bedøvelsen funker?! Superhoven leppe tyder vel på betennelse. Huff... Håper jeg klarer å snakke for meg imorgen.

Huff ikke bra lesing. Var nettopp til tannlegen med jenta mi for det samme i dag! Håper det bare roer seg og at vi slipper å trekke tennene :( bare 1,5 år leeeeeenge til det kommer nye tenner da.

Så bra! Her fikk jeg ikke følelsen av at dette var et alternativ engang. Hun begynte å gråte med en gang de la på den bedøvelseskremen. Mener de der og da burde sett hvor det bar hen. I tillegg har jeg lest at tenner ikke bør trekkes ved betennelse for da er d ikke sikkert bedøvelsen funker?! Superhoven leppe tyder vel på betennelse. Huff... Håper jeg klarer å snakke for meg imorgen.

Ja stå på krava! Oppdater gjerne da☺

Huff ikke bra lesing. Var nettopp til tannlegen med jenta mi for det samme i dag! Håper det bare roer seg og at vi slipper å trekke tennene :( bare 1,5 år leeeeeenge til det kommer nye tenner da.
Det gikk altså bra her et par år. Men ja det er enda leeeenge til nye tenner kommer. Det siste nå kom fullstendig uventet, for hun var helt fin da vi pusset tenner i 7 tiden. Så våknet hun noen timer senere og hadde vondt. :( Håper det går bra med jenta di! Når de er så små blir d uansett narkose har jeg hørt. Ihvertfall d tannlegen sa da vi var der rett etter det skjedde. Dessverre skjedde dette på en annen kant av landet så vi har annen tannlege nå.

Sønnen min fikk beroligende, husker ingenting:) sier bare at det ikke var vondt å trekke forbanna. Samme dom med dere gikk noen år fint så kom blemme... Håper det ordner seg, ikke greit at de små får tannlegeskrekk..

Du burde kreve beroligende++++. Det samme skjedde meg når jeg var liten og måtte trekke, re redd tannlegen i dag og får vondt i magen hver gang vi skal til pappa siden vi må kjøre forbi det tannlegekontoret. Husker enda veldig godt hvor det er selv om jeg ikke har bodd der siden jeg var liten.

Uff, håper det løser seg på best mulig måte.

Huff stakkar, håper dere får noe til henne... jeg måtte trekke en melketann på barneskolen en gang pga betennelseskul ved tanna. og pga betennelsen ved den tanna virket bedøvelsen bare på tennene rundt, ikke på den tanna som måtte trekkes :-(

Ja stå på krava! Oppdater gjerne da☺
Det var betennelse og tanna må ut. Hun skal få beroligende, men da kan hun ikke spise 6 timer før, så det blir på mandag morgen. Det blir skriking likevel mente de, men hun kommer ikke til å huske noe. Så da håper jeg bare hun får i seg det middelet.. :confused:

Det var betennelse og tanna må ut. Hun skal få beroligende, men da kan hun ikke spise 6 timer før, så det blir på mandag morgen. Det blir skriking likevel mente de, men hun kommer ikke til å huske noe. Så da håper jeg bare hun får i seg det middelet.. :confused:

Uff stakkar lita! Ja stemmer husker dem sa at da måtte a faste, å så kan dem ikke i bhg resten av dagen eller noe..
Men pleier a å ta greit medisiner ellers da? Paracet eller sånn feks? Mi hater nemlig alt sånn, å det er jo ikke mulig å klare å tvinge i en 4 åring ett glass saft med medisin når a har bestemt seg for at a ikke skal!

Back
Topp