*trekker et lettelsens sukk*

MTDC

Forumet er livet
VIP
Har jo som dere vet vært litt skeptisk til hvordan jeg skal få råd til å studere, men nå har jeg brukt litt tid på å regne med kalkulatorene til Lånekassen og Skatteetaten og funnet ut at om jeg går ned i stilling såpass at jeg kommer under maksgrensa for støtte fra Lånekassen vil jeg jobbe 55%. (Planen var opprinnelig å jobbe 60-80%, så deilig å se at jeg kan jobbe enda mindre). Da vil jeg naturligvis også betale mindre i skatt og ender med maksimal støtte opp med 2000 mer i måneden enn jeg har i dag. Nå er jo noe av det lån som må betales tilbake, men det gjør ikke så mye ettersom lønna mi går opp 120000 så fort jeg er ferdig utdannet, det vil dekke lånet og mer til.

I tillegg åpner det seg en mulighet for å leie hybel i Oslo ved at vi får avdragsfrihet på lånet i de fire årene jeg studerer. (Sparer en del penger på det da vi greier oss med en bil, uten hybel måtte jeg kjørt ned og bodd hos bekjente i Akershus og da hadde mannen stått alene med to barn og ingen bil.)

Det er som jeg alltid har sagt: Alt ordner seg for snille piker :D (Hvis jeg nå kommer inn, da;))
 
Så bra! Det ordner seg stort sett alltid. :)
 
Spennende :) det ordner seg som regel alltid:)
Håper det! Har sommerfugler i magen og tårer i øynene nå:p Gleder meg veldig til å bli noe:) Men det er to hinder nå: 1 - jeg har ikke realfagskompetanse fra vgs, men fra et annet universitetet og det er ikke gitt at uio godtar det. 2 - i fjor var snittet for å komme inn 5,5 og DET har ikke jeg.. Tror jeg har rett over 5 med alle poeng.. Har søkt samme studiet i Bergen hvor alle kom inn i fjor, så der er det bare punkt 1 som står mellom meg og skolegang, men jeg vil helst til Oslo...

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
 
Da er det bare å krysse fingrene for at du kommer inn i Oslo :)skjønner du er spent!;-)
Ja, jeg skulle helst hatt svar i går;) haha:) Må nok bare prøve å glemme hele greia et par måneder så jeg greier å komme gjennom dagene uten å gå i oppløsning av spenning;)

Kom på at ferielønn teller også, og den er jo høyere enn månedsinntekt.. Da blir det 50 % jobb, men jeg klager ikke på det altså;)
 
Deilig med bare 50% jobb da:)
Ja, og da kan ungene ha en eller to dager hjemme i uka også sånn at vi sparer litt penger der også:) Får ikke lest akkurat den dagen, men det får bare være.. Elsker tirsdagene nå, da har jeg begge ungene hjemme uten at pappaen er her:) Nyyyter det!:)
 
Ååå så godt å høre!!!! Nå ble jeg glad :)
 
Så herlig :) krysser fingrene for at du kommer inn :)
 
Back
Topp