Trekke betent visdomstann nå?

Gravidmednr5

Forelsket i forumet
Er 7 uker på vei, å klarer såvidt å gape over en banan lengre..
Var hos tannlegen for et par mnd siden, å skulle egentlig trekke da, men feiga ut :/ (hadde ikke så vondt da, så gikk "greit")

Men vet dere om man kan gjøre slikt i 1. Trimester?

Å får man isåfall bedøvelse? Jeg må vanligvis ha i allefall 2 sprøyter vanligvis når jeg for eksempel skal Borre..
 
Jeg gjorde det, venta til det ble veldig ille først. Da er det bedre å trekke fikk jeg beskjed om, de var veldig rolig og tok hensyn:)
 
Man kan hvertfall få bedøvelse som gravid i 1.trimester
 
Jeg gjorde det for to dager siden. Kjenner ingenting nå, og det gikk kjempefint!:)
 
Jeg fikk beskjed om at de ikkje ville trekke når jeg var i 1.trimester på grunn av bruk av smertestillende som jeg ville trenge etterpå.
 
Man kan hvertfall få bedøvelse som gravid i 1.trimester
Tannlegen min fraråda meg om å trekke og må vente helt til neste år for å få fiksa tenna. Da bedøvelsen ikke er bra.
 
Hvis det er drit vondt bedre å behandle en å gå med det hele svangerskapet!!! Jeg rotfylte ei tann nå akkurat. Bedøvelse går bra og røntgen med å dekke til magen
 
Hvis den er betent er det ikke bra for barnet det heller:) Jeg måtte trekke visdomstanna mi i forrige sv.skap i første trimester, gikk helt fint. Trengte ikke noe mer smertestillende enn en paracet første dagen heller :)
 
Paralgin forte kan brukes med forsiktighet ved store smerter om du er gravid. Paracet har nok litt begrenset virkning etter trekking, ibux er det beste men det bør du ikke bruke som gravid.

Graviditet er ikke noen grunn til å unngå nødvendig tannbehandling som ikke kan vente. Lokalbedøvelse er ikke farlig for babyen.
 
Jeg fikk beskjed av en spesialist som trekker visdomstenner at det burde unngås i 1trimester, heller vente til 2.trimester hvis det var helt nødvendig.
 
De kan bruke en annen bedøvelse som er mildere. Har måttet rotfylle og sette på krone og diverse mens jeg var gravid da jeg slo ut tennene før jeg ble gravid. Bare fortell legen st du et gravid så tar de de hensynene som må tas. Bedre å trekke tanna enn å gå med betennelse
 
Back
Topp