Trehjulsykkel

Nusse84

Februar 2014
Februar 2014 - Skjult forum
Når er det vanlig å begyne sykle på trehjulssykkel? For tidlig å ønske seg det til bursdag med tanke på sommeren?

Fra ett år står det på DBS sin. Jeg skal ønske meg det til minis første bursdag. :)

De yngste i bhg klarer som regel ikke pedalene enda. Jeg ville ventet til 2 års dagen. Da kan du kjøpe en ordnentlig en og ikke plastikk - for de i metall er for store for ettåringer.

Vi kjøpte til 1 års dagen til eldste jenta.Hun rakk ikke ned til trøene,og syns ikke den var kjekk før hun var over 2 år.Dbs sin
Vi hadde i plastikk også med sittekant rundt,den var kjekk å sitte i mens vi gikk tur:-) rakk ikke ned på den heller men satt iallefall stødig:-)

Hvis man skal kjøpe til en ettåring så kjøp i hvertfall med styrestang, for de når som regel ikke ned til pedalene. Min gjorde det da han var ett (laaang), men han skjønnte uansett ikke poenget. Egentlig skjønnte han det aldri før han fikk skikkelig sykkel. Fiksa de i barnehagen da, men de er jo ofte litt bedre og enklere å sykkle på.

Anbefaler forøvrig løpesykkel fremfor vanlig sykkel så fort de klarer det. Storebror fikk løpesykkel til toårsdagen sin.

Takk for inspill :) da satser vi på dbs neste år også får vi se om det blir en slik med styrestang i år for å ha noe å holde på med ute:)

Takk for inspill :) da satser vi på dbs neste år også får vi se om det blir en slik med styrestang i år for å ha noe å holde på med ute:)
Noe å dytte med bena er kjempemorro for ettåringer. Gåbil eller trehjulsykkel uten pedaler :)

Her blir det balansesykkel i første omgang også trehjulsykkel etter hvert. :)

Hvis du skal ha trehjulsykkel til sommeren, så ville jeg valgt en med stang bak til å dytte. Tror det er vanskelg for mini å tråkke selv hele tiden.

Hvis du skal ha trehjulsykkel til sommeren, så ville jeg valgt en med stang bak til å dytte. Tror det er vanskelg for mini å tråkke selv hele tiden.

Slik har vi hatt til de to eldste. De er kjempe supre! :)
Må bare sørge for å få den typen som man kan styre styret med stanga, ellers blir det veldig tungvindt.

Back
Topp