Trehjulssykkel

Sommerbarn16

Forumet er livet
❤ Juliskattene 2018 ❤
e5754fc3f6601a1f55e4948433f22e1c.jpg

Hvilken alder kan de begynne og bruke en slik trehjulssykkel? Har så lyst og kjøpe til lillegutt i sommer men tror han er litt liten enda [emoji17]

Vi fikk en som lignet den til ettårsdagen :) han likte å klatre på den og å dytte den rundt. Når frem til pedalene nå, men får ikke helt til å sykle enda. Han er 1,5 år nå :)

Snuppa mi fikk på 1 årsdagen fra besteforeldrene sine[emoji4]

Guttungen fikk en sånn en til ettårsdagen ;) veldig populært å bli dytta rundt, den har blitt brukt i 2 sesonger nå, på vei inn i tredje, men nå sykler han selv ;)

Hadde droppa 3hjul og heller gått rett på den minste med støttehjul[emoji5] de med 3hjul er ofte veldig tunge å tråkke med.

Tror snuppa fikk i toårsgave, og brukte den veldig fint med en gang. Men jeg syns ikke slike som den på bildet ser noe god ut da, hjulene ser så små ut?

Er dette stas hos 1-åringene deres? Altså, min på 14 måneder bare klatrer av slikt, og skjønner ikke poenget :P

Min fikk sånn litt før 1 års dagen :) veldig stas.

Eneste ulempen er at plasthjul på asfalt bråker veldig[emoji23]

Fikk en slik rett før ett års dagen. Brukte den den sommeren.
Fikk en mer stabil på to års dagen.

Min erfaring er at trehjulsykkel kun er fint når de er med styrestang og barnet dyttes rundt. Da er det heller ikke så farlig om de når ned til pedalene. Kjøp en hvor du kan låse styret i såfall. Mine barn har aldri sykla selv på en trehjulsykkel. Vi har heller hatt løpesykkel når de blir store nok til å nå ned (2 år). Eldste gikk rett fra løpesykkel til å sykle på to hjul uten støttehjul.

Back
Topp