treg til å snakke

liten prins juni 17♥♥

Gift med forumet
hei,

mini er 3,5 år og snakker veldig lite han er treg til å snakke er det flere som har barn som er trege? hva kan man eventuelt gjøre?  han begynte i barnehagen i går og de så nesten rart på meg siden han snakket så lite... han har gått i barnehage før

dytt

dytt

Hør med helsestasjon og barnehagen om hva som kan gjøres? Kanskje han trenger ekstra oppfølgning i barnehagen.

har selv en gutt som er seint ute med språket
Det du kan gjøre er å ta kontakt med hs så kan de ta en slik språktest på ham og ut fra den så kan de evt sende videre til PPT, barnehagen kan også gjøre det hvis de menner han henger etter i forhold til de andre på hans alder.
Gutten her har hatt egen asistent og spesped i barnehagen fra han var 3.5år. Han får også videre oppfølging inn i skolen nå til høsten.
Vi som foreldre syntes ikke han hang så etter da testen ble tat da han var 2.5år, men vi merket det godt da han starte ti barnehagen og vi kunne samenligne i forhold til andre barn i hans alder

bondekone skrev:
Det du kan gjøre er å ta kontakt med hs så kan de ta en slik språktest på ham og ut fra den så kan de evt sende videre til PPT, barnehagen kan også gjøre det hvis de menner han henger etter i forhold til de andre på hans alder.
Gutten her har hatt egen asistent og spesped i barnehagen fra han var 3.5år. Han får også videre oppfølging inn i skolen nå til høsten.
Vi som foreldre syntes ikke han hang så etter da testen ble tat da han var 2.5år, men vi merket det godt da han starte ti barnehagen og vi kunne samenligne i forhold til andre barn i hans alder

snakket med dem i barnehagen idag og de viste ikke engang hvordan jeg skulle gjøre det for å komme i kontakt med en logoped.. hun avdelings ledern var ikke sikker på om det het logoped engang   ja jeg merker at mini ligger veldig etter...  han kan liksom kjempe lite setninger nesten alt er bare ord...

Kanskje du kan sjekke ørene, om han har væske i øret sånn at han ikke hører?

Ellers så burde jo barnehagen vite da, men kontakt HS du.

reidis skrev:

bondekone skrev:

snakket med dem i barnehagen idag og de viste ikke engang hvordan jeg skulle gjøre det for å komme i kontakt med en logoped.. hun avdelings ledern var ikke sikker på om det het logoped engang   ja jeg merker at mini ligger veldig etter...  han kan liksom kjempe lite setninger nesten alt er bare ord...

Det da da gjør ta kontakt med hs og legen, få legen til å henvise til øre nese og hals, slik at det er utelukket at det er hørsel evt vann i melloøret. Det kan være kjekt å vite.
HS kan henvise til PPT for er de som evt ska avgjøre om han trenger asistent, spesped evt logoped,
 gutten her har ikke hatt logoped han har hatt egen asistent hver dag og spesped inn noen timer i uka
Er jo veldig rart at lederen på avdelingen ikke har vist at det hetter logoped evt PPT, det er jo noe de ska ha greie på mener nå jeg

Barnehagen kan henvise til logoped. Skremmende at de ikke vet det! Pedagoisk fagsenter, som ofte ligger i samme bygg som PPT har logopeder som reiser rundt i barnehagene og trener med barna.

Fru Riskorn skrev:
Barnehagen kan henvise til logoped. Skremmende at de ikke vet det! Pedagoisk fagsenter, som ofte ligger i samme bygg som PPT har logopeder som reiser rundt i barnehagene og trener med barna.

ja det var veldig skremmende når hun sa at hun ikke viste helt hvordan man skulle gå frem til å få  henvisning til logoped eller PPt.. de burde vel vite sånt.  da burde jeg ta kontakt med HS da.. siden barnehagen ikke vet.-... får ta meg en telefon til dem imorgen og se hva dem sier.

reidis skrev:

Fru Riskorn skrev:

ja det var veldig skremmende når hun sa at hun ikke viste helt hvordan man skulle gå frem til å få  henvisning til logoped eller PPt.. de burde vel vite sånt.  da burde jeg ta kontakt med HS da.. siden barnehagen ikke vet.-... får ta meg en telefon til dem imorgen og se hva dem sier.

Snakk med styrer i bhg.. Det er hårreisende at ikkje ped.leder veit korleis man går fram i sånne tilfeller! 

Back
Topp