Treg mage

Julibabay20

Andre møte med forumet
Heihei! Et noe småkleint tema her..:wacky:
Men er det flere som sliter med treg og oppblåst mage her? Og er det eventuelt noen som har tips til noe som kan hjelpe?

Prøver å spise noenlunde sunt, spise fiber og drikke mye vann (blir fort litt mye pepsi max isteden, men drikker iallefall mye væske).

Men er det flere som sliter med treg og oppblåst mage her? Og er det eventuelt noen som har tips til noe som kan hjelpe?

Prøver å spise noenlunde sunt, spise fiber og drikke mye vann (blir fort litt mye pepsi max isteden, men drikker iallefall mye væske).

Har samme problemet selv, vann og fiber er beste tipset, men også Biola og yoghurt kan hjelpe (: Jeg går på 2 medisiner som begge gir treg mage så selv om jeg følger disse rådene er magen fremdeles treg :shifty:

Har samme problemet selv, vann og fiber er beste tipset, men også Biola og yoghurt kan hjelpe :) Jeg går på 2 medisiner som begge gir treg mage så selv om jeg følger disse rådene er magen fremdeles treg :shifty:

Ah, biola har jeg faktisk ikke tenkt på! Så det må jeg prøve:)

Jeg begynte med jerntilskudd i uke 18, og etter det føler jeg magen har blitt nye værre! Så mulig jeg må vurdere å prøve en annen type:shifty: Er iallefall veldig travelt å ha det sånn, og tidvis kan det gi veldig vonde smerter i magen også:sour:

Jeg begynte med jerntilskudd i uke 18, og etter det føler jeg magen har blitt nye værre! Så mulig jeg må vurdere å prøve en annen type:shifty: Er iallefall veldig travelt å ha det sånn, og tidvis kan det gi veldig vonde smerter i magen også:sour:

Ja, jeg føler virkelig med deg! Er ikke noe godt, også blir det så altoppslukende. Brukte 15 min av arbeidsdagen min på toalettet og følte ikke at jeg fikk tømt meg ordentlig :meh:

Jeg tok jern i typ 3-4 dager og alt stoppet opp! må prøve annen type - tror de har noe flytende på Life som skal være bra

Jeg ble anbefalt niferex (jerntilskudd) av jordmor! Har ikke hatt samme problem med forstoppelse med dette jerntilskuddet som med andre, så kanskje det er verdt å prøve? Jeg skal egentlig bare ha 40mg om dagen, og niferexen er på 100, så jeg tar annenhver dag. Det skulle ikke være noe problem i følge legen :happy:

Jeg ble anbefalt niferex (jerntilskudd) av jordmor! Har ikke hatt samme problem med forstoppelse med dette jerntilskuddet som med andre, så kanskje det er verdt å prøve? Jeg skal egentlig bare ha 40mg om dagen, og niferexen er på 100, så jeg tar annenhver dag. Det skulle ikke være noe problem i følge legen :happy:

Jeg begynte på Niferex idag, og legen sa jeg skulle ta annenhver dag. Godt å høre at du ikke har hatt problemer med forstoppelse, da krysser jeg fingrene for at jeg også slipper unna!

Har sluppet unna veldig treg mage denne gangen.. Men mye oppblåst og til tider mye mageknap og "rar" i magen (uten å gå nærmere inn på det he he)
Et par kiwi skal gjøre susen for treg mage. Mye c vitamin der.. Som løser opp :)
Ellers drikke jeg litt biola... Spiser det jeg vil he he

Kan anbefale en kiwi eller to hver dag. Hjelper godt og smaker deilig :rolleyes: og masse væske da :rolleyes:

For meg har et dryss med Psyllium (loppefrøskall) på frokostblandingen om morgenen gjort susen. Kjøper en pose til 25,- på Normal, som varer lenge.

Gå turer :-)

Går på jerntabletter jeg også. Annenhver dag 2 og 3 stk. For min del hjelper det med masse vann og modne pærer :)

Noen som har/har hatt kraftig forstoppelse? Trodde først det bare var litt, men har innsett nå at jeg sannsynligvis har vært veldig forstoppet i flere uker. Har kraftige magesmerter og press i tarmen :dead:
Har prøvd fiber, frukt, linfrø, rikelig med væske, kaffe, sviskejuice, microlax, gå turer. Alt med lite effekt.

Skal til fastlegen på svangeskapskontroll på torsdag, så må ta dette opp da. Men noen som har erfaring med andre tiltak som faktisk har fungert?

Noen som har/har hatt kraftig forstoppelse? Trodde først det bare var litt, men har innsett nå at jeg sannsynligvis har vært veldig forstoppet i flere uker. Har kraftige magesmerter og press i tarmen :dead:
Har prøvd fiber, frukt, linfrø, rikelig med væske, kaffe, sviskejuice, microlax, gå turer. Alt med lite effekt.

Skal til fastlegen på svangeskapskontroll på torsdag, så må ta dette opp da. Men noen som har erfaring med andre tiltak som faktisk har fungert?

to ganger i forrige svangerskap ble det så ille at jeg måtte ta en dulcolax tablett. Fungerte som rakkeren hos meg. Trygt for gravide.

Back
Topp