Treg mage

B82

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
❤ Aprilbarna19 ❤
Februarhjertene 2025
Delikat trådo_O

Men ja. Det er akkurat hva jeg er. Supertregt i systemet og skikkelig oppblåst.

Tør liksom ikke gjøre en stor innsats med magemusklene for å få orden på trafikken, heller. «Tenk om jeg begynner å blø» :bag:
Helt irrasjonell frykt, men. Gah..

Fler enn meg?

Husker jeg hadde det slik sist. Kjøpte noe sukkerslim på apoteket som funka. Laktoluse? Noe slikt vertfall. Husker ikke helt hva det het. Er ikke avføringsmiddel og ikke avhengighetsskapende. Hjelper bare å smøre tarmen :)

Skikkelig bale når magen er treg så du har min fulle sympati

Jeg har samme problem. Kjøper laktoluse fra apoteket. Det er safe å bruke. Men man må passe på å justere mengden etter behov slik at det ikke blir løs mage. Jeg klarer meg ikke uten.

Delikat trådo_O

Men ja. Det er akkurat hva jeg er. Supertregt i systemet og skikkelig oppblåst.

Tør liksom ikke gjøre en stor innsats med magemusklene for å få orden på trafikken, heller. «Tenk om jeg begynner å blø» :bag:
Helt irrasjonell frykt, men. Gah..

Fler enn meg?

Jeg har tenkt akkurat samme tanken :hilarious: Selv om jeg vet at det ikke er mulig.
Dersom man begynner å blø fordi man sitter på do og trykker for å få tømt seg, så er det pga hemoroider eller at man har fått en analfissur, og det er IKKE godt.
Så pass på at du ikke sitter for lenge om gangen og trykker.
Som de andre nevner, kjøp heller laktulose. Smaker ikke så godt, men veldig effektivt. Bruker det på alle pasientene på sykehjemmet :p

Det er kompetente damer her inne, altså :gen014 bra..!
Å lese tråder hvor folk direkte gir dårlige råd er frustrerende.. det er det en del av på sånne forum.

Men ja, skal innom jobb (apoteket) å ta med meg laktulose:D ..vet bare at det kan gi mer luft i magen. Anyway, det er nok mye bedre enn både hemoroider og analfissur:android: (er glad jeg er i salgs-enden av helsepersonell-Norge ... og ikke fysisk må påføre eller innføre Scheriproct på kunder/ pasient :wideyed:.. skrik!)

Får bare ignorere katastrofetankene

Husk å drikk mye når du tar laktulose[emoji4]

Treg mage og oppblåst oh yes! Så her spiser jeg litt rosiner hver dag så systemet klarer å tømme seg [emoji23]

Back
Topp