Treg mage

Tinkiwinki

Forelsket i forumet
Noen tips mot treg mage? Prøver å spise fiber og drikke nok vann, men magen er ikke god. Plagsomt :-(

Mer vann, mindre måltid, frukt (druer, svisker, rosiner, banan, fersken)
Har ikke gode forslag..
Men vi kan gjerne bytte en stund :p

Det mest skånsomme er vel rådene som nevnt over, men man kan også bruke f.eks. Laktulose og Vi-Siblin. Disse er tarmregulerende midler som trygt kan brukes av gravide.

God bedring! :)

Jeg tar en kork med laktulose i ny og ne, synes det er helt forferdelig og brekker meg hver gang[emoji86] men, det har absolutt effekt. Hold deg hjemme eller i alle fall i nærheten av do noen timer etter du har tatt den[emoji86]

Er faktisk litt lurt å starte opp med laktulose mot fødsel. Tåler man ikke laktulose er movicol et godt alternativ. Veldig mange blir veldig treg i magen mot fødsel og opplever det første dobesøket etter fødsel som en ny fødsel. Jeg grein mine vemodige tårer etter at jeg hadde fått førstemann, fordi at ikke noen hadde tipset meg om dette. Sa det med jordmora mi da jeg traff ho i gangen på helsestasjonen etterpå, og hun tok det virkelig til seg. Vet hun har tipset mange om dette i ettertid[emoji4]

Er faktisk litt lurt å starte opp med laktulose mot fødsel. Tåler man ikke laktulose er movicol et godt alternativ. Veldig mange blir veldig treg i magen mot fødsel og opplever det første dobesøket etter fødsel som en ny fødsel. Jeg grein mine vemodige tårer etter at jeg hadde fått førstemann, fordi at ikke noen hadde tipset meg om dette. Sa det med jordmora mi da jeg traff ho i gangen på helsestasjonen etterpå, og hun tok det virkelig til seg. Vet hun har tipset mange om dette i ettertid[emoji4]

Det kan jeg tenke meg er lurt ja :-) Får teste Laktulose!

Burde man begynne med dette hvis man bare har løs mage også?

Burde man begynne med dette hvis man bare har løs mage også?

Ikke sikkert du er av dem som behøver det. I såfall veldig liten dose. Men det er vanlig å bli mer obstipert jo nærmere man kommer fødsel, uten at dette er en regel uten unntak. Dog svetter man mer, klarer ikke få i seg nok væske og fordøyelsen går sakte slik at mye væske tas ut av avføringen.
Det som er viktig å huske på når man tar lactulose er at man må drikke litt ekstra, ellers har den motsatt effekt. Det er ikke snakk om så mye mer, men et glass vann eller to[emoji846] se det an litt kanskje? [emoji4]

Ikke sikkert du er av dem som behøver det. I såfall veldig liten dose. Men det er vanlig å bli mer obstipert jo nærmere man kommer fødsel, uten at dette er en regel uten unntak. Dog svetter man mer, klarer ikke få i seg nok væske og fordøyelsen går sakte slik at mye væske tas ut av avføringen.
Det som er viktig å huske på når man tar lactulose er at man må drikke litt ekstra, ellers har den motsatt effekt. Det er ikke snakk om så mye mer, men et glass vann eller to[emoji846] se det an litt kanskje? [emoji4]
Ja, da ser jeg det an, og begynner jeg å få tregere mage begynner jeg da :)

Kan ikke huske at magen var noe problem forrige gang, men nå må jeg jammen meg gå til innkjøp av Lactulose. Tanken på ny "fødsel" etter fødsel er heller ikke så fristende:wacky:
Noen som vet om det er tegn på at ting nærmer seg? Har enda 5 uker igjen til termin og er ikke heeelt klar enda..

Jeg har kommet til 37+2 nå, og de siste dagene har magen blitt løsere av seg selv. Forferdelig å være så hard at det blir et probĺem :-(

Back
Topp